برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

پيش به سوي زندگي سالم‌تر با «تمرين‌هاي نوين ايروبيك»

كتاب «تمرين‌هاي نوين ايروبيك» اثر مشترك «كارول كاستن» و «پگ جردن» با ترجمه فهيمه مسعودي، لرتا آودايسيان و ليلا اويني‌پور به زودي وارد بازار نشر مي‌شود. به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب براي كمك به علاقه‌منداني كه مي‌خواهند پايه و اساس تمرين‌هاي ايروبيك را فرابگيرند، تهيه شده است. 

همچنين اين اثر به ورزش‌دوستان اين امكان را مي‌دهد كه در بهبود بخشيدن به فعاليت‌هاي ورزشي خود به ويژه تمرين‌هاي موزون ايروبيك، با مطالب تازه و آموزنده آشنا شوند. 

بر اساس مطالب اين كتاب ايروبيك، امروزه اشاره‌اي است به حركات موزون، جنبنده و گردشي كه با هم تركيب مي‌شوند. به عبارت ديگر، تمرين‌هاي ايروبيك به تمريني گفته مي‌شود كه به مدت دو دقيقه يا بيشتر به طول بيانجامد و در طي اين مدت فرد از اكسيژن بهره بگيرد. 

به اعتقاد نويسنده، با وجود تنوع و تفاوت در حركات و تمرينات ايروبيك، براي كلاس‌هاي ايروبيك يك قاعده كلي وجود دارد كه «گرم كردن بدن»، «اجراي حركات هوازي»، «تمرين‌هاي كششي»، «انعطاف‌پذيري بر روي عضلات و مفاصل مشخص»، «حركات استقامتي» و «سرد كردن بدن» از آن جمله‌اند. 

نويسندگان اين اثر اطلاعات مناسبي درباره «تمرين‌هاي ايروبيك مخصوص زنان باردار»، «جنبه‌هاي روحي و رواني ورزش ايروبيك» همچنين «چگونه مي توان مربي ايروبيك شد؟» را در اختيار مخاطبان خود قرار مي‌دهند. 

نويسنده در قسمت سرآغاز اين كتاب از بنيانگذار ايروبيك نام برده و اشاره به اين مطلب دارد كه در سال 1969 حركات موزون ايروبيك براي نخستين بار توسط «جكي ‌سرن ‌سن» به كار گرفته شد. «جكي سرن سن» به تمرين ايروبيك به عنوان روشي مفيد براي دستيابي به آمادگي جسماني مطلوب اعتقاد داشت.

«ارتباط بين ورزش و سلامتي»، «اراده قوي براي تمرين»، « انگيزه‌هاي منفي و مثبت ورزش ايروبيك»، « تعيين سطح تناسب اندام»، «تمرين‌ شخصي شما»، «تغذيه»، «پيشگيري از صدمات»، «تمرين‌هاي ايروبيك آرام و سبك»، «بارداري و تمرينات موزون ايروبيك» و «انتخاب كلاس ايروبيك» فصول اين كتاب را تشكيل مي‌دهند. 

تمرين‌هاي مشخص شده در اين كتاب توسط متخصصان فيزيولوژي و همچنين سازمان‌هاي مرتبط در آمريكا مورد تاييد قرار گرفته‌اند.

كتاب «تمرين‌هاي نوين ايروبيك» اثر مشترك «كارول كاستن» و «پگ جردن» با ترجمه خانم‌ها فهيمه مسعودي، لرتا آودايسيان و ليلا اويني‌پور در شمارگان 2000 نسخه، 168 صفحه و قيمت 45 هزار ريال از سوي انتشارات علم و حركت به زودي چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد.
تاریخ: 1389/5/22
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: