برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

هاشم اسکندری:آینده بولینگ و بیلیارد روشن است/ قبول دارم که ضعف‌هایی هم داشتیم

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با ابراز رضایت از برگزاری مسابقات قهرمانی زیر 21 سال آسیا در ایران گفت: امیدوارم با تلاش و همت همه عوامل در آینده به مدال های با ارزشی در قاره کهن دست پیدا کنیم چرا که آینده این ورزش روشن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوازدهمین دوره مسابقات آسیایی اسنوکر زیر 21 سال و دهمین دوره مسابقات بیلیارد آسیایی که طی یک هفته و به میزبانی کیش برگزار شد، برنامه های حاشیه ای فراوانی همچون برپایی نمایشگاه تجهیزات ورزشی، کلاسهای بین المللی آموزشی همچون روانشناسی در ورزش، ورزش و تغذیه و مدیریت ورزش و کلاس های ارتقاء درجه داوری از یک به بین المللی را نیز بهمراه داشت. برگزاری کم نقص و موفق این دوره از مسابقات که رضایت مندی مقامات عالی رتبه فدراسیون جهانی و آسیایی را در پی داشت، زمینه ای شد برای گرفتن میزبانی مسابقاتی مهمتر همچون مسابقات جهانی.

هاشم اسکندی رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشورمان در خصوص سطح این دوره از مسابقات گفت: رقابتهای آسیایی معمولا با حضور 10 تا 20 کشور آسیایی برگزار می شود که سطح آنرا حضور کشورهای صاحب نامی همچون چین و  تایلند و هند مشخص می‌سازند. در هر میدانی که همین کشورها حضور داشته باشند می توان سطح مسابقات را مثبت ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما برای این مسابقات حضور حدود 20 کشور بود که متاسفانه تحولات اخیر منطقه بخصوص درگیری هایی که برای کشورهای حوزه خلیج فارس بوجود آمده این موضوع را تحت تاثیر قرار داد تا با 13 کشور استارت برپایی مسابقات را بزنیم. البته سطح مسابقات ما نسبت به آسیایی سال قبل که با حضور 10 کشور در هند برگزار شد بسیار بالاتر بود و حضور مقامات عالی رتبه فدراسیون آسیایی و جهانی نیز خود گویای این موضوع می باشد.

اسکندری به نحوه کسب میزبانی این مسابقات اشاره کرد و گفت: در نشست اعضای کنفدراسیون آسیا که شهریورماه سال گذشته برگزار شد پیشنهاد میزبانی این دوره از پیکارها را دادیم و علیرغم اینکه کشورهایی نظیر قطر و امارات نیز با قدرت به دنبال اخذ این میزبانی بودند اما توانستیم با رایزنی و پیگیری به این مهم دست یابیم.

وی عملکرد نمایندگان کشورمان در این دوره از رقابتها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گرچه از برخی از ملی پوشان همچون احسان حیدرنژاد بیشتر انتظار داشتم و کسب یکی از مدالها را از سوی او پیش بینی می کردم اما در کل از نتایجی که بدست آوردند راضی هستم و مطئنم که شرکت آنها در این رویداد تجربیات ارزشمندی را نسیبشان کرد.

وی یاد آور شد: به اعتقاد من حسین وفایی چهره شاخص این سری از مسابقات بود که توانست حاصل ماهها تلاش و زحمت خود، کادر فنی و فدراسیون را با کسب عنوان ارزشمند نایب قهرمانی بعنوان اولین مدال آسیایی تاریخ این رشته بدست آورد. من به وی ، خانواده اش، مربیان زحمت کش. همچنین خانواده بزرگ بیلیارد و اسنوکر کشور کسب این مدال را تبریک می گویم و امیدوارم که این مدال سرآغاز کسب موفقیتهای بزرگتر و ارزشمندتر باشد.

رئیس فدراسیون بیلیارد کشورمان حضور پر تعداد داوران ایرانی در مسابقات آسیایی کیش را نکته مهم و ارزشمند دیگر این مسابقات دانست و افزود: از آنجائیکه حضور داوران هر کشور در مسابقات بین المللی با محدودیت روبروست و باید طبق سهمیه بین 2 تا 3 داور را معرفی و اعزام نمایند ما این فرصت را غنیمت شمرده و طی رایزنی با مسئولان کنفدراسیون توانستیم مجوز حضور 30 داور و مارکر را از آنها بگیریم تا داوران ایرانی در کشور خودمان تجربه مسابقات آسیایی را بدست آورند. شک نداشته باشید که این تجربه به حضور شایسته آنان در مسابقات برون مرزی کمک شایانی خواهد نمود.

وی ادامه داد: حضور محجبه و قضاوت های خوب بانوان داور ایرانی باعث تعجب مسئولین کنفدراسیون شده بود و همه آنها از پیشرفت خوب داوران کشورمان ابراز رضایت می کردند. آنها با اینکه تجربه مسابقاتی با این سطح را نداشتند اما همگان دیدیم که حتی در دیدارهای نهایی نیز قضاوتی بدون ایراد و نقص را به نمایش گذاشتند.

عضو هیئت رئیس کنفدراسیون آسیا یاد آور شد: برپایی این دوره از مسابقات و در کل میزبانی رویدادهای مهم بین المللی به جز افزودن بر تجربیات ورزشکاران، کادر فنی و داروان؛ تاثیرات فراوانی نیز در معرفی جذابیت های یک رشته دارد. من مطمئنم که میزبانی مسابقات کیش نیز تاثیر بسزایی در روی آوردن تعداد زیادی نوجوان و جوان علاقمند به این رشته خواهد داشت تا فدراسیون بتواند از بین آنان مستعدین را شناسایی کرده و تحت حمایت آموزش قرار دهد.

اسکندری با ابراز رضایت از میزبانی این دوره از مسابقات اظهار داشت: «باید قبول کنیم که ضعف هایی هم داشتیم اما در کل با در نظر گرفتن اینکه تمامی عوامل برگزاری فدراسیون در این زمینه تجربه کمی داشتند، معتقدم که نمره قبولی گرفتیم. اکثریت عوامل فدراسیون بیلیارد را نفراتی جوان تشکیل می دهند که انصافا با گذشت از تعطیلات نوروزی و خانه و خانواده خود این میزبانی خوب را رقم زدند. جا دارد به تک تک آنها و همچنین مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان و کمیته که ما را در برپایی این رویداد یاری دادند تقدیر و تشکر کنم.

وی در ادامه ضمن انتقاد از تعطیلی تعدادی از باشگاههای بولینگ تهران اظهار داشت: رشته بولینگ از جمله رشته هایی است که خوشبختانه با اصول و قوانین اسلامی نیز منطبق می باشد بدین نحو که در این رشته هر نفر برای خود لاینی ویژه دارد و این امکان را به شرکت کنندکان -  چه زن و چه مرد -  می دهد تا در یک سالن و بدون برخورد و مواجهه با یکدیگر به تمرین و ورزش بپردازند.

وی در پایان گفت: اصلا همین نکته مثبت است که توانسته این رشته را در دنیا بخصوص کشورهای اسلامی بعنوان رشته ایی پرطرفدار معرفی نماید. بولینگ رشته ای است که اعضای یک خانواده می توانند بدون مشکلات شرعی و عرفی در کنار دیگر خانواده ها به تمرین آن بپردازند. خواهش و خواسته من از مسئولین زیربط این است که هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند چرا که عدم توجه به این خواسته می تواند اثرات مخرب و زیانباری را برای این رشته مدال آور در بعد همگانی و حتی قهرمانی به دنبال داشته باشد.

دوازدهمین دوره رقابتهای اسنوکر و بیلیارد قهرمانی زیر 21 سال آسیا روزهای 22 تا 26 فروردین ماه به میزبانی جزیره کیش برگزار شد و در پایان حسین وفایی از ایران به عنوان نایب قهرمانی اسنوکر آسیا دست یافت.


تاریخ: 1390/1/31
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: