برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بی‌پولی عاملی شد تا از حالت بی‌حرکتی خارج شویم خسروی‌وفا: امیدوار نیستیم یک ریال هم از مطالبات سال گذشته را دریافت کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: برای گرفتن مطالبات سال گذشته دستورات لازم را هم گرفته‌ایم، اما امیدوار نیستیم حتی یک ریال هم از این مطالبات را دریافت کنیم.


محمود خسروی‌وفا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به مشکلات مالی این فدراسیون برای برگزاری اردوهای رشته‌های مختلف عنوان کرد: در سال جهاد اقتصادی باید به گونه‌ای عمل کنیم تا با برنامه‌ریزی درست علاوه بر بالا بردن کیفیت برنامه‌ها در بعد مسائل فنی هم پیشرفت کنیم و با استفاده از منابع حداقلی‌ مالی حداکثر استفاده را داشته باشیم.
وی ادامه داد: در این راستا قرار شد هیا‌ت‌های‌ استانی هم همکاری بیشتری در سال جاری داشته باشند تا بار کاری و مالی از روی دوش فدراسیون کاسته شود. اردوها را هنوز آغاز نکرده ایم و با توجه به وقفه‌ای هم که بعد از گوانگجو به دلیل مشکلات مالی پیش آمد سعی داریم تا این وقفه را جبران کرده و اوایل اردیبهشت کار را آغاز کنیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کسب سهمیه در سال جاری را از جمله مهمترین اهداف دانست و گفت: کسب سهمیه دلیلی در اعزام ورزشکاران نیست. در این زمینه سعی می‌کنیم فاکتورهایی در نظر گرفته شود تا ورزشکارانی که شانس بیشتری برای کسب مدال دارند حقوق و مزایای بیشتری دریافت کنند.

خسروی‌وفا در مورد کافی بودن اعتبار تخصیص داده شده به کمیته ملی المپیک عنوان کرد: با توجه به اینکه خودم عضو هیات رئیسه این کمیته هستم معنقدم این اعتبار جوابگوی آمادگی برای لندن نیست. البته با توجه به وعده‌هایی که از سوی مسئولان داده شده است امیدواریم تا این مشکلات مالی را حل کنیم.
وی درباره مشکلات مالی فدراسیون گفت: در اینکه مشکل مالی داریم شکی نیست، اما چیزی که مسلم است این است که نباید بنا را بر این بگذاریم که چون مشکل داریم کار را تعطیل کنیم، بلکه باید با حداقل‌ها ساخت. گاهی اوقات مشکلات مالی فرصتی می‌شود تا مسیرهای دیگر را برای پیشبرد اهداف پیدا کنیم.

خسروی‌وفا در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مالی به شما در اجرای برنامه‌ها آسیب نمی‌رساند گفت: مسلما آسیب می‌بینیم، اما باید با این موضوع کنار بیاییم و این آسیب را به حداقل برسانیم. امروز با این شرایط نگاهمان این است که ورزشکاری که فاصله زیادی با مدال دارد هزینه بیشتری برای او شود و کسی‌که فاصله زیادی دارد اعتبار کمتری به وی تخصیص یابد؛ به همین روش می‌توان اعتبارات مالی را مدیریت کرد. وظیفه مدیران هم همین است. اینکه بنشینیم و بگوییم پول نداریم و اردوها و کار را تعطیل کنیم درست نیست بلکه باید از فرصت‌ها به بهترین‌ شکل استفاده شود.

وی در ادامه افزود: اگر پول باشد آیا تضمینی در کسب مدال و موفقیت است؟ پول یکی از فاکتورهای اصلی در کسب مدال است، اما موضوعات دیگری هم هست که باید در نظر گرفته شود. برخی مواقع حتی ممکن است پول زیاد نتیجه عکس و منفی هم بدهد. نباید با کمبود این فاکتور فرصت‌های خوبی را که در دسترس داریم، از دست بدهیم.
رئیس فدراسیون جانبازان در پاسخ به این سوال که از سال گذشته چقدر طلب دارید و چه زمانی این مبلغ به دست شما می‌رسد، عنوان کرد: این مبلغ را نمی توانم به شما بگویم. البته برای گرفتن مطالبات سال گذشته دستورات لازم را هم گرفته‌ایم، اما امیدوار نیستیم حتی یک ریال هم از این مطالبات را دریافت کنیم.

خسروی‌وفا تصریح کرد: البته از این فشارها و سختی‌ها درس‌های زیادی گرفتیم چون شاید اگر این فشارهای مالی نبود به این نتایج و راهکارها نمی‌رسیدیم. به عنوان مثال اردوی تیم‌های ملی تیراندازی با کمان و تیراندازی را بدون حتی یک ریال آغاز کردیم. با کمک هیات مشهد اردوی تیراندازی با کمان را در این شهر آغاز می‌کنیم. با ورزشکاران هم صحبت کردیم که حقوق آنها را در ماه‌های آینده پرداخت کنیم. با همکاری فدراسیون تیراندازی هم اردوهای این رشته را شروع خواهیم کرد.

وی با اشاره به نتایج خوب کاروان جوانان ایران در مسابقات جهانی آیواز عنوان کرد: ورزشکارانمان را با هزینه شخصی خودشان به مسابقات جهانی آیواز جوانان اعزام کردیم. تمام پول اعزام را خودشان متقبل شدند. این برای نخستین بار بود که بعد از 26 سال چنین کاری را انجام دادیم. در آینده انشاالله این پول را به آنها بازخواهیم گرداند. مطمئن باشید اگر وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم خداهم به ما برکت خواهد داد.

خسروی وفا در پایان خاطر نشان کرد: شاید پیش از این مشکلات از تمام ظرفیت‌های خودم استفاده نمی‌کردم و به عنوان مثال برای پول پشت در اتاق کسی نمی‌نشستم، اما حالا می‌نشینم؛ یا از اینکه دستم را جلوی کسی برای پول دراز کنم ناراحت نمی‌شوم. از این موضوع ناراحت نیستم چون هر کاری که از دستم برای ورزش جانبازان و معلولان برآید باید انجام دهم. امروز انگیزه‌ام نسبت به سال 88 و 89 بیشتر است و شاید بی‌پولی عاملی شد تا از حالت سکون و بی‌حرکتی خارج شویم و باعث کشف استعدادها و ظرفیت‌های نهفته ما شد.
انتهای پیام/

تاریخ: 1390/2/3
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: