برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

آشتیانی در گفتگو با مهر:نمی‌توانیم 10 تیم جدید به لیگ بیاوریم/ سازمان لیگ دوومیدانی تاسیس می‌شود

سرپرست فدراسیون دوومیدانی به دنبال ابلاغ دولت مبنی بر منع هزینه دستگاه‌های دولتی در ورزش حرفه‌ای و احتمال کناره‌گیری تیم‌های مطرح این رشته از رقابت‌های لیگ، گفت: نمی‌توانیم 10 تیم جدید به لیگ بیاوریم!

محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب گفت: اینکه دستگاه‌های دولتی از هزینه کردن در ورزش حرفه‌ای منع شده‌اند برای همه دستگاه‌ها قابل اجراست و در دوومیدانی هم این قانون شامل حال دو تیم مطرح نفت وذوب آهن اصفهان شده و ما هم باید از این پس به سراغ تیم‌هایی برویم که خصوصی بوده و بتوانند در این رشته هزینه کنند. 

وی افزود: در حال رایزنی با برخی از باشگاه‌ها هستیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم. اینکه این باشگاه‌ها چه ورزشکارانی را استخدام می‌کنند بسته به هنر آنهاست و ما دخالتی در این مسئله نداریم اما تلاش می‌کنیم تا با وضع قوانینی تعادل بین تیم‌ها در بکار‌گیری دوومیدانی کاران ملی‌پوش برقرار شود.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا برای اولین بار سازمان لیگ دوومیدانی را تاسیس کنیم. اگر این اتفاق بیافتد تمام مسابقات و لیگ های دوومیدانی، مسابقات داخلی و انتخابی همه تحت نظر این سازمان برگزار می شود و دست اندرکاران آن موظف هستند تا برنامه ریزی کرد و مسابقات را برگزار کنند.

" سال گذشته مسئولین فدراسیون فدراسیون به همراه معاونت سازمان تربیت بدنی قول حضور حداقل 10 تیم حرفه‌ای را در رقابت‌های لیگ باشگاه های کشور داده بودند، آیا شما می توانید این هدف را محقق کنید؟"

وی درپاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: ما نمی توانیم 10 تیم جدید باشگاهی و آن هم خصوصی را وارد این رشته ورزشی کنیم. در کنار آن به این حد ورزشکار حرفه‌ای نداریم که بتوانیم همه تیم ها را راضی نگه داریم. مثلا در پرش با نیزه در بهترین حالت تنها 5 ورزشکار داریم که بالای 5 متر می پرند و مطمئنا باشگاه ها علاقه ای به استخدام ورزشکار در این رشته ندارند.

آشتیانی ادامه داد: بزودی با مشخص کردن رئیس سازمان لیگ تکلیف برگزاری مسابقات این رشته را مشخص خواهیم  کرد.


تاریخ: 1390/2/5
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: