برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سالمندان هم مکتوبات تخصصی می‌خواهند

استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان از ارایه دو کتاب تازه‌اش در بازار نشر خبر داد و عنوان کرد: نیاز جامعه به منابع مناسب درباره سالمندان و حرکت‌درمانی کاملا قابل مشاهده است و این موضوع، وظیفه دانشگاهیان را برای تالیف و ترجمه در این حوزه مضاعف می‌کند. دکتر حسن دانشمندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار داشت: کتاب «ورزش برای سالمندان کم‌توان» ماه گذشته منتشر و روانه بازار شد و «حرکت‌درمانی» ترجمه اثری نفیس در این حوزه است که از سوی نشر پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: حرکت درمانی اثر «لاکشن فاراباتن» محسوب می‌شود و با توجه به وجود نداشتن اثری مناسب برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری گرایش‌های تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی در این حوزه، ترجمه شد و اکنون در دست انتشار است.

وی اضافه کرد: کتاب «ورزش برای سالمندان کم‌توان» به دلیل افزایش سالمندی در کشورمان و نیاز آن‌ها به ورزش برای جلوگیری از ابتلا به بسیاری بیماری‌های این دوره و افزایش طول عمر سالمندان ترجمه شده است. این اثر را «الیزابت مارتین» به رشته تحریر درآورده و انتشارات هیومن کنیتکس آن را منتشر کرده است.

نویسنده کتاب «حرکات اصلاحی (شناسایی و تجویز تمرینات)» اظهار داشت: پرداختن به ورزش سالمندان و ویژگی‌های فیزیولوژیکی و روانشناختی آنها از اهمیت به‌سزایی برخوردارد است و تمرین‌های آن‌ها باید بر اساس تقسیم سالمندان به دو دسته سالمندان جوان و پیر برنامه‌ریزی شود.

وی بیان کرد: این اثر به تأثیر بیماری‌هایی نظیر آرتروز بر مفصل‌ها و عضلات و چگونگی مبتلا نشدن سالمندان به این نوع بیماری‌ها با ورزش می‌پردازد.

دانشمندی ضمن اشاره به این که تصاویر گویا و مناسبی در این دو اثر گنجانده شده‌اند، گفت: متأسفانه با وجود تلاش بسیار برای چاپ رنگی دو اثر مذکور، این امر محقق نشد و پروسه چاپ آن‌ها نیز بسیار طولانی شد.
 
وی درباره کتاب «حرکت درمانی» نیز اظهار داشت: این کتاب یک منبع درسی مناسب و مرجع برای دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی است که جای خالی کتابی مناسب در این حوزه را به خوبی پوشش می‌دهد.

وی عنوان کرد: اساس سرفصل‌های اثر مذکور موضوعاتی نظیر مکانیک بدن انسان، اهرم‌ها و تاکیتک‌های حرکت درمانی است و با هدف برطرف ساختن نیاز دانشگاه‌ها و دانشگاهیان به منبعی مناسب و قابل اعتماد برای واحد درسی حرکت درمانی تهیه شده است. 

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان در پایان تاکید کرد: ترجمه و چاپ هر یک از این آثار بیش از دو سال به طول انجامید.
تاریخ: 1390/3/14
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: