برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سرمربي اسبق تيم ملي:برنامه‌هاي فدراسيون باعث پسرفت ژيمناستيك شده است

ورزش. ورزش‌هاي پايه. ژيمناستيك
تهران - سرمربي اسبق تيم ملي ژيمناستيك كشورمان گفت: برنامه‌هاي فدراسيون در ‪ ۴‬سال گذشته باعث پسرفت اين رشته ورزشي شده است.

روح الله وين روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشي ايرنا اظهار داشت:
يك قهرمان ژيمناستيك بايد در هر ‪ ۶‬وسيله مهارت داشته باشد اما برنامه هايي كه فدراسيون در اين مدت داشته باعث شده است تا تمام قهرمانان تيم ملي تنها در يك وسيله توانايي داشته باشند.

وي در مورد كار پايه‌اي در ژيمناستيك گفت: در گذشته مسابقات آيندگان براي انتخاب نونهالان مستعد به منظور تامين قهرمانان آينده ژيمناستيك كشورمان برگزار مي‌شد و تعداد زيادي از قهرمانان از سراسر كشور از همين راه كشف شدند اما در دوران مديريت فعلي كار پايه‌اي و استعداديابي فراموش شده است وين ادامه داد: اين درحالي است كه بسياري از قهرمانان گذشته ژيمناستيك كه نخبه بودند به دليل عدم حمايت فدراسيون از عرصه قهرماني دور افتاده اند.

عضو اسبق كميته فني فدراسيون ژيمناستيك گفت:فدراسيون تمام توجه خود را به رشته‌هايي مانند ايروبيك، آكروژيم و ترامپولين معطوف كرده درحالي كه در ورزش ژيمناستيك، رشته هنري اصل است و بايد محور كار قرار بگيرد.

وي ادامه داد: اين رشته‌ها براي افرادي است كه در رشته هنري نمي‌توانند به جايگاهي دست پيدا كنند اما فدراسيون به جاي هدايت نوجوانان مستعد به رشته هنري آنها را در رشته‌هاي حاشيه‌اي ژيمناستيك فعال مي‌كند.

وين در پايان با انتقاد از دور ماندن كارشناسان و متخصصان ژيمناستيك از عرصه اين ورزش گفت: بسياري از قهرمانان تيم ملي به دليل اينكه مربيانشان از عملكرد فدراسيون انتقاد مي‌كنند از تيم ملي دور مانده‌اند و انگيزه اي براي تمرين ندارند.









تاریخ: 1389/5/25
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: