برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

وزیری در نشست خبری:تمام شهرها صاحب پیست استاندارد اسکیت می‎شوند/ مشکل مالی داریم

رئیس فدراسیون اسکیت با وجود اشاره به مشکلات مالی این فدراسیون بر توسعه این رشته و توجه همزمان به زیرساخت ها تاکید کرد و گفت: در پایان برنامه 5 ساله دوم تمام شهرهای کشور صاحب پیست استاندارد می‎شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید وزیری در نشست خبری فدراسیون اسکیت که امروز شنبه برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه ورزش بعد از دین مهمترین مقوله اثرگذار در جوامع مختلف است، تصریح کرد: دنیای امروز مشتری‎مدار است و در عرصه ورزش آنچه مردم می‎خواهند توجه به ورزش‎هایی است که با مهارت و زیبایی آمیخته هستند.

وی با بیان اینکه اسکیت یکی از رشته‎های مورد دلخواه مردم است، یادآورشد: سال 1385 اسکیت از انجمن به فدراسیون تبدیل شد. آن زمان از نظر تشکیلاتی 8 دهه از دنیا عقب بودیم اما بعد از گذشت حدود 6 سال دیگر چنین اختلافی وجود ندارد. در واقع اسکیت هاکی ایران در میانه جدول دنیا قرار دارد.

رئیس فدراسیون اسکیت ادامه داد: بر اساس اختلاف سطحی که میان اسکیت ایران و دنیا بود 2 برنامه 5  ساله تدوین کردیم. در برنامه 5 ساله اول با وجود تمام کاستی‎ها به تمام اهداف مورد نظر دست یافتیم. تلاش‎مان در 5 سال دوم هم این است که اهداف مورد نظر قابل دسترس شوند. به خصوص اینکه در حال حاضر از نظر کمی 31 استان و 300 شهرستان کشور هیئت فعال اسکیت دارند.

وزیری دستیابی به توسعه پایدار را از اهداف اولیه فدراسیون اسکیت عنوان کرد و گفت: بر این اساس سرفصل‎های کاری را مشخص کرده‎ایم. ضمن اینکه توزیع عادلانه امکانات به نقاط مختلف را مورد توجه قرار داده‎ایم.

وی ادامه داد: توجه به رده سنی نونهالان و نوجوانان دومین محور کاری فدراسیون است. در همین راستا امسال چهارمین دوره مسابقات نونهالان برگزار می‎شود که اتفاقا استقبال خوبی هم از آن شده است. البته توجه به بانوان هم از برنامه‎های اصلی فدراسیون است. به هر حال وقتی نیلوفر مردانی نفر یازدهم جهان می‎شود نشان از توجه و کمک به رشد اسکیت بانوان دارد.

رئیس فدراسیون اسکیت ضمن تاکید بر اینکه ورزش به عنوان یک پروسه باید بر اساس منطق و عقل مورد رسیدگی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: ایران در مسابقات آسیایی 2007 نهم شد و در رقابت‎های 2009 به رده دوم ارتقا یافت. در مسابقات جام جهانی آلمان شانزدهم شدیم و اطمینان داریم که در رقابت‎های امسال رده‎ای بهتر را به دست می‎آوریم. این اعداد و ارقام نشان دهنده سنخیت عقل و منطق در اسکیت است.

وزیری با اشاره به زیرساخت‎های انجام شده برای اسکیت گفت: در حال حاضر تهران، هرمزگان، طرقبه، شیراز و نوشهر پیست استاندارد دارند. ساخت پیست در بسیاری شهرها در حال انجام است و بودجه لازم برای آغاز به کار ساخت پیست دربرخی شهرها هم تامین شده است. در کل اینکه تا پایان برنامه‎های 5 اسل دوم تمام شهرهای کشور صاحب پیست استاندارد خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه فدراسیون اسکیت مشکل بودجه دارد، اظهارداشت: در مجموع اعتباری که به ورزش تعلق می‎گیرد کافی نیست.

رئیس فدراسیون اسکیت با اشاره به اینکه طی 5 سال گذشته از مربیان خارجی خوبی برای اسکیت‌های سرعت، هاکی و نمایشی استفاده شد خاطرنشان کرد: همچنان از مربی خارجی بی نیاز نیستیم. اگر مربیان داخلی فعلی توانمند هستند اما به هر حال حضور مربیان خارجی می‌تواند مشاوره خوبی برای مربیان داخلی باشد.

جمشید وزیری در پایان در مورد تشکیل وزارت ورزش گفت: ابتدا که طرح تشکیل وزارت خانه ورزش و جوانان تشکیل شده بود با آن مخالف بود. اما به هر حال این طرحی است که توسط مجلس تصویب شده است. باید همه کمک کنیم که این طرح سرانجام خوبی برای ورزش داشته باشد.


تاریخ: 1390/3/28
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: