برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

/نشست خبری رئیس فدراسیون اسکیت هاکی ایران/ وزیری: اسکیت ایران حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون اسکیت هاکی ایران در نشست خبری گفت: ما بر اساس کار علمی پیش می‌رویم و در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.


به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری فدراسیون اسکیت که خود را برای حضور در مسابقه‌های جام جهانی 2011 ایتالیا آماده می‌کند، در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد. در این نشست رئیس فدراسیون اسکیت، رئیس مجموعه ورزشی انقلاب و سرمربی تیم ملی اسکیت اظهارات خود را بیان کردند.
جمشید وزیری، رئیس فدراسیون در ابتدای سخنان خود در این نشست فرا رسیدن ماه مبارک رجب را تبریک گفتند و از رسانه‌ها برای حمایت از تیم ملی اسکیت تشکر کرد و گفت: رسانه‌ها همواره یار ما بوده‌اند و اگر چهار عنصر برای موفقیت یک فدراسیون لازم باشد، یکی از آنها رسانه‌ها هستند که در موفقیت‌ها و شکست‌های آن شریک هستند.
وزیری عنوان کرد: من سابقه 33 ساله‌ای در ورزش دارم و از همین رو اعلام می‌کنم که ورزش بعد از دین مهم‌ترین مساله اثر گذار بر جوامع است. هر ملتی که این پیام و ارزش ها را دریافت کرد، توانمند و پیروز است. ورزش اثرات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارد. مقوله‌های بسیاری به ورزش می‌پردازند، اعم از رسانه‌های نوشتاری، تصویری و شنیداری که حجم ورزش را در دنیا منتشر می‌کنند. این اعتبار بسیار بزرگی برای ورزش است که باید هدایت شده و با سرمایه گذاری همراه باشد. دنیای امروز، مشتری محور است و مشتریان ورزش نیز مردم هستند و آنها هستند که می‌گویند چه چیزهایی از ورزش می‌خواهند.

مدیران و مسئولین جامعه باید بدانند مردم چه می‌خواهند و باید در جهتی گام بردارند تا خواسته‌های آنها تامین شود. در هزاره سوم و قرن بیست و یکم، مردم بیشتر هوادار ورزش هایی هستند که با مهارت و هنر آمیخته هستند. مسئولین ورزشی باید هر 10 سال یک بار خواسته‌های مردم را تجریه و تحلیل کرده و ببینید آنها تا 10 سال آینده از آنها چه انتظارهایی دارند.
برخی از رشته‌ها پیش از این بورس‌ بوده‌اند ولی اکنون از رده خارج شده‌اند. رشته‌های جدیدی نیز کار خود را آغاز کرده‌اند و در مدت کمی توانسته‌اند بهترین نتیجه‌ها را بگیرند. رشته اسکیت هاکی، یکی از رشته‌های نو در کشور ما است که مهارت و هنر را نیز در خود جای داده و هواداران بسیاری را نیز به خود اختصاص داده است.

وزیری در ادامه اظهار داشت: در سال 1384 ورزش اسکیت از انجمن به فدراسیون تبدیل شد و با همکاری همه جانبه به پیشرفت فوق العاده‌ای رسید و اکنون در مسیر قهرمانی گام برمی‌دارند. در آمریکا فدراسیون اسکیت در سال 1937 تاسیس شد. هندوستان در سال 1955 این ورزش را مورد توجه قرار داد و ایتالیا نیز بیش از 80 سال است که در این ورزش فعالیت می‌کند. این بدان معنا است که ما از نظر تشکیلاتی نزدیک به 8 دهه از دنیا عقب هستیم. البته خوشبختانه در این 6 سال که از تاسیس این فدراسیون در ایران می‌گذرد، ما با تلاش شبانه روزی در میانه‌های جدول فدراسیون جهانی قرار داریم که این موضوع فقط با کار تیمی به دست آمده است.

رئیس فدراسیون در مورد حضور ورزش هاکی بین مردم گفت: استعدادهای ذاتی و قابلیت‌هایی که بین جوانان ایرانی وجود دارد، موجب شد تا این ورزش خیلی سریع بین مردم پذیرفته شود. امروز ما در 31 استان کشور و 300 شهرستان، هیات اسکیت داریم که در حال فعالیت هستند. ما در شهرهای مرزی سرخس و آبادان نیز فعالیت داریم و امیدواریم در سال‌های پیش‌رو فعالیت‌ها را باز هم گسترش دهیم. در رده سنی نونهالان که بین 12-7 سال هستند، 58 تیم حضور دارند که از این تعداد 30 تیم در بخش دختران و 28 تیم در بخش پسران در حال فعالیت هستند. حضور تیم‌هایی از جیرفت، دامغان و بروجرد این پیام را می‌دهد که این ورزش به همه‌جا راه یافته و مخاطبان بسیاری دارد.
وزیری ادامه داد: در فدراسیون، 2 برنامه 5 ساله تدارک دیده شد که هدف آن دستیابی به مدال‌های جهانی بود. در 5 ساله اول و علیرغم تمام کاستی‌های مالی به موفقیت‌های بسیاری رسیدیم. در برنامه 5سال دوم نیز تاکنون عملکرد خوبی وجود داشته و به اهداف بسیاری دست پیدا کردیم. در کل اساس برنامه‌های فدراسیون یک جمله بود و آن اینکه چرا در ورزش کشور به توسعه پایدار دست نیافته‌ایم و باید چه کارهایی انجام دهیم تا به این توسعه پایدار برسیم. بنابراین دستیابی به توسعه پایدار در ورزش اسکیت به اولویت فدراسیون تبدیل شد.
قرار بر این شد که با تلاش فراوان به وضعیت پایدار برسیم نه اینکه در یک تورنمنت عملکرد خوبی داشته باشیم و در تورنمنت بعدی افت شدیدی را شاهد باشیم. باتوجه به استعدادهایی که در ایران وجود دارد، می‌دانستیم که می‌توانیم به پیشرفت برسیم. در ایران همه توانمند هستند و قابلیت رسیدن به قله ورزش را دارند.

وی در مورد سرخط‌ های کاری فدراسیون نیز گفت: ما قصد داشتیم به 3 هدف دست پیدا کنیم. نخست توزیع عادلانه امکانات و فرصت در همه کشور بود که در این زمینه عملکرد خوبی داشتیم و در همه استانها فعالیت‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است. هدف دوم ما توجه به استعدادها و نونهالان بود. ما می‌خواستیم کار برنامه ریزی شده و ریشه‌ای را انجام دهیم. گریزی نبود که باید روی نونهالان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام می دادیم. امسال چهارمین سالی است که نونهالان مسابقه‌های خود را برگزار می‌کنند و در این راه شهرداری و آموزش و پرورش نیز استقبال ویژه‌ای داشته‌اند. سومین مورد توجه ویژه به بانوان در این رشته بود و تمام برنامه‌ها با همین نگاه اداره می‌شوند. بر پایه این تلاش‌ها نیلوفر مردانی به مقام یازدهم جهان در رشته سرعت دست پیدا کرد که موفقیت خوبی به شمار می‌رود.

وزیری ادامه داد: رشد و ارتقای ورزش یک فرآیند است که باید بر اساس علم و عقل اداره شود. پس تمام فعالیت‌ها باید عقلانی باشند و شیب عقلی و منطقی آن باید رعایت شود تا بر اساس برنامه پیش رفته و به هدف‌ها دست پیدا کند.
وی در مورد مقام‌های اسکیت هاکی در مسابقه‌های بین‌المللی گفت: سال 2007 و در مسابقه‌های آسیایی اسکیت هاکی هند سوم شدیم. اواخر سال 2009 مقام دوم آسیا را به دست آوردیم و در مسابقه‌های بین‌المللی هاکی آلمان شانزدهم شدیم. ما بر اساس کار علمی و منطقی پیش می رویم و در آینده نزدیک حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

وزیری در ادامه به تمجید از کادر فنی تیم ملی پرداخت و از سرمربی این تیم به عنوان یکی از نوابغ نام برد. وی همچنین از آقای عتیقه‌چی به عنوان داور بین‌المللی و مدرس جهانی نام برد. عتیقه‌چی در کنار داورانی از کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا و چین تدریس می‌کند.
وزیری در پایان صحبت‌هایش گفت: در کشور ما زیرساخت‌های بسیاری انجام گرفته، ولی هنوز کافی نیست. سالن‌ها و فضاهای بسیاری ساخته شده‌اند. در شهرهای ایلام، طرقبه، بندرعباس، ارومیه و یزد پیست‌های استاندارد ساخته شده‌اند و در شیراز، نوشهر و استان‌های مازندران و گلستان نیز بودجه‌هایی به این منظور اختصاص یافته‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که در پایان برنامه 5 ساله دوم همه شهرها دارای پیست استاندارد شوند و برای موفقیت هرچه بیشتر در این رشته ورزشی تلاش شود.

*در ادامه این نشست عزالدین حیدری، مدیر مجموعه ورزشی انقلاب نیز سخنرانی کرد. وی با اشاره به اینکه مجموعه انقلاب از پتانسیل و برند خاصی برخوردار است، گفت: این مجموعه در خاورمیانه به نوعی منحصر به فرد است. مجموعه‌ای قهرمان پرور است برای خانواده‌ها نیز محیطی امن و راحت است.
حیدری در مورد ورزش اسکیت هاکی و فعالیت تیم ملی نیز گفت: سرمربی تیم ملی اسکیت و دوستان‌شان نزدیک به 3 سال است که در حال تمرین هستند. از نزدیک تمرین تیم ملی را شاهد بوده‌ام و می‌دانم با چه زحماتی در راستای مدال آوری تلاش می‌کنند. امیدوارم که رتبه شانزدهمی تیم ملی در مسابقه‌‌های جهانی را به یک رتبه تک رقمی در دیدارهای ایتالیا تبدیل کنند.

*کاوه صدقی، سرمربی جوان و پرانرژی تیم ملی اسکیت نیز در پایان صحبت‌های کوتاهی انجام داد. صدقی درمورد شرایط تیم ملی گفت: ما بازیکنان فوق العاده‌ای در تیم ملی داریم. آنها از لحاظ فردی و تکنیکی عالی هستند و ما با داشتن چنین بازیکنانی به مقام های خوبی در آسیا و جهان می‌اندیشیم. در ابتدا که اسکیت به صورت یک NGO راه اندازی شد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این ورزش طی مدت کوتاهی به این موفقیت‌ها دست یابد. از سال 85 نیز لیگ دسته یک و از سال 86 نیز دسته برتر راه‌اندازی شد که در رده دختران و پسران در حال فعالیت هستند.

صدقی ادامه داد: با تمام کمبودها و عدم پرداخت بودجه خوب از فدراسیون، تنها عشق به وطن بود که ما را در کنار هم نگه داشت. باید بگویم که با تلاش فراوان اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر به عنوان زنگ تفریح سایر تیم‌ها به شمار نمی‌رویم و به مدال و افتخار می اندیشیم. تیم ملی ایران به سطحی رسیده که بازیکنان انگلیسی به تیم‌های باشگاهی ایران آمده و در لیگ ایران مشغول به بازی می‌‌شوند. این لیگ و این تیم ملی قوی‌ترین تیم تاریخ ایران است و ما امید بسیاری به آن داریم.
وی در مورد کادر فنی تیم ملی نیز گفت: مجید امامی که پیشینه حضور در لیگ حرفه‌ای آمریکا را دارد به عنوان مشاور تیم فعالیت می‌کند و رنه برناردو، عضو پیشین تیم ملی انگلیس نیز با همین عنوان با ما همکاری می‌کند.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: باتوجه به مدت زمان کوتاهی که از عمر این رشته ورزشی می‌گذرد امیدواری بسیاری برای مقابله با کشورهایی که بیش از 50سال در این رشته فعالیت می‌کنند داریم.

مسابقه‌های جام جهانی قرار است بین تاریخ‌های 19 تا 25 تیر ماه در شهر روکاراسو ایتالیا برگزار شود که در صد کیلومتری شهر رم قرار دارد.
تیم ملی اسکیت هاکی ایران در ایران رقابت‌ها با تیم‌های ملی انگلیس، استرالیا، چین و نامیبیا هم‌گروه است.
انتهای پیام/خ

تاریخ: 1390/3/28
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: