برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اختصاصی مهر/قهرمانان خانه نشین شدند/ زخم بستر کمانداران معلول کرمان را گرفتار کرد

کرمان - خبرگزاری مهر: تمرینات تیم تیراندازی با کمان معلولان کرمان در حالی از بهمن ماه 89 تعطیل شده است که این تیم قهرمانان بسیاری در سطح جهانی و ملی در مدت چهار سال فعالیت پرورش داده است که هم اکنون خانه نشین شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش معلولین از آن جمله فعالیتها است که به دلیل تاثیر فراوان بر سلامت جسمی و روحی این افراد، همواره به آن تاکید می شود.

اگر چه معلولین به دلیل محدودیتهای جسمی خود توانایی انجام بسیاری از ورزشها را ندارند اما در همین چند رشته ای که برایشان میسر است توانسته اند در طول چند سال اخیر خوش بدرخشند.

یکی از این رشته های ورزشی تیراندازی با کمان است که در کرمان از سال86 امکاناتی برای معلولین ضایعه نخاعی ایجاد شد تا بتوانند در این رشته فعالیت کنند.

تا اواخر بهمن ماه 89 تعدادی از ورزشکاران معلول کرمانی که در همین تیم پرورش یافتند به تیم ملی راه یافتند و به عنوان اصلی ترین بازیکنان این تیم در رقابت های کشوری و جهانی یکه تاز میدانهای ورزشی شدند.

دیگر بازیکنانی هم که موفقیت حضور در تیم ملی تیر اندازی با کمان کشور را کسب نکردند، با جدیت و پشتکاربه تمرینات خود ادامه داده و در سطح استان حتی در رقابت با ورزشکاران سالم عناوین برتر مسابقات را از آن خود کردند.

قهرمانانی که در خانه نشسته اند/ بیماری زخم بستر قهرمانان را گرفتار کرده است

اما پیگیری های خبرنگار مهر حاکی از آن است که در حال حاضر تمرینات این تیم تعطیل شده و ورزشکارانی که تا پیش از این با کسب موفقیت های خود، افتخارات بسیاری را برای ورزش استان و کشور به ارمغان آورده بودند به خانه های خود برگشته و بسیاری از ساعات شبانه روز خود را در بستر و بدون حرکت و تکاپو سپری می کنند؛ به گفته خانواده های این افراد،‌ معلولین ورزشکار تیم تیراندازی با کمان استان کرمان هم اکنون در مقایسه با زمانی که ورزش می کردند از لحاظ روحی به وضعیت بدی گرفتار شده کما اینکه به دلیل عدم تحرک کافی به انواع زخم بستر و عفونت های شدید هم مبتلا شده اند.

به گفته خانواده های این افراد،‌ معلولین ورزشکار تیم تیراندازی با کمان استان کرمان هم اکنون در مقایسه با زمانی که ورزش می کردند از لحاظ روحی به وضعیت بدی گرفتار شده کما اینکه به دلیل عدم تحرک کافی به انواع زخم بستر و عفونت های شدید هم مبتلا شده اند

درباره وضعیت فعلی این تیم خبرنگار مهر با یکی از ورزشکاران این تیم به گفتگو نشست.

سینا منشازاده می گوید: ‌در ابتدا با هدف ارتقای سلامت جسمی و روحی معلولین ضایعه نخاعی و توانبخشی به این افراد بود که تیم تیراندازی با کمان در کرمان راه اندازی شد.

وی می افزاید: این ورزش بیشتر برای توانمند ساختن معلولین ایجاد شد اما پس از گذشت مدتی از فعالیت آن، ورزشکاران با کسب چندین مقام استانی و کشوری و راهیابی چند نفر از اعضای آن به تیم ملی تیراندازی با کمان کشور باشگاه به یک باشگاه حرفه ای تبدیل شد.

این ورزشکار معلول کرمانی با بیان اینکه این تیم با اندک حمایت و حداقل امکاناتی که به آن اختصاص می یافت، فعالیت می کرد، ادامه می دهد: سرانجام در سال چهارم فعالیت تیم، کشمکش هایی بین چندین گروه به وجود آمد و انسجام تیم از بین رفت.

 

سرویس ایاب و ذهاب مهمترین مشکل ورزشکاران/ بودجه نداریم خدمات دهی متوقف شده است

منشا زاده می گوید: تا اینکه اواخر سال89 تمرینات تیم تعطیل شد چرا که سرویس ایاب و ذهابی که سه روز هفته ورزشکاران تیم را به باشگاه می آورد از تیم گرفته شد.

این ورزشکار معلول کرمانی اظهار می کند: در این باره دلیلی که بهزیستی به ما اعلام کرد این بود که بودجه  برای این کار ندارد.

تمرینات باشگاه تعطیل شد

وی اضافه می کند: با این حال در روزهای ابتدایی که سرویس ایاب و ذهاب وجود نداشت، با همه سختیهایی که بود ورزشکاران معلول خود را به محل تمرینات می رساندند اما بعد از مدتی باشگاه هم از ما گرفته و علنا تیم تعطیل شد.

این ورزشکار معلول کرمانی اضافه می کند: چون بهزیستی قرارداد خود را با باشگاه که زیر نظر پرورشگاه صنعتی بود تمدید نکرد و پس از اتمام مهلت قرارداد به ورزشکاران معلول اجازه استفاده از باشگاه داده نشد.

مسئولان سراغی از مسئولان تیم نمی گیرند

وی با بیان اینکه با این اتفاقات، معلولین ورزشکار از ورزش جدا شده و به خانه های خود برگشتند، تصریح می کند: در این مدت هم هیچ یک از مسئولین هیچ سراغی از قهرمانان این تیم نگرفتند و بهایی به ما ندادند.

وی می گوید: ما تنها چشم امیدمان به مسئولین است اگر چه در راه اندازی تیم و در مدت فعالیت چهار ساله این رشته ورزشی در کرمان حمایت هایی از ما شد اما در این مدت که تمرینات تعطیل شده کسی کاری برای ما انجام نداده است.

برای فعالیت مجدد، مانعی وجود ندارد

در همین حال، خبرنگار مهر با رئیس هیئت جانبازان و معلولین استان کرمان گفتگو کرد. نخعی با بیان اینکه برای فعالیت مجدد تیم هیچ مشکلی وجود ندارد، می گوید: در حال حاضر ورزشکاران مشکل ایاب و ذهاب دارند که بخشی از آن را هیئت تقبل کرده تا پرداخت کند مابقی این هزینه را یا خود بچه ها باید پرداخت کنند و یا اینکه بهزیستی آن را تامین کند.

وی می افزاید: مشکل سالن برای تمرینات تیم هم رفع شده و محل مناسبی به این منظور اختصاص یافته است.

وی بیان می دارد: راه اندازی مجدد تیم و شروع تمرینات به همت و پیگیری خودِ اعضای تیم بستگی دارد.


تاریخ: 1390/4/22
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: