برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

علیرضا صفارزاده خبر داد:ستاد گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تشکیل شد

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از تشکیل ستاد گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر گفت: با تصویب شورای فرهنگی کشور و ابلاغ ریاست محترم جمهور در سال 1389 ، از سال 1390 روز 17 شوال سالروز نبرد پهلوانی حضرت علی (ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندق که نماد و مظهر شجاعت ، قدرت ، اخلاق و مبارزه با هوای نفس می باشد به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شد.

صفارزاده تصریح کرد: برای ماندگار شدن این روز در تقویم سال کشور می بایست این روز را با جذابیت و غنای کامل گرامی بداریم. به همین منظور ستادی با محوریت فدراسیون تحت عنوان ستاد 17 شوال (مصادف با 25 شهریور) برای گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای تشکیل شده است.

وی همچنین افزود: در این ستاد علاوه بر این که دستورالعمل های لازم برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این روز ارزشمند به استانها و ارگانها اعلام خواهد شد، برنامه های متعدد، متنوع و مناسبی در نظر گرفته شده که انشاءا... در مراحل بعد به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

صفارزاده بیان داشت: نکته مهم این است که این روز متعلق به جامعه ورزش کشور ، تاریخ ، تمدن و فرهنگ غنی مردم عزیز ما می باشد و ضروری است که مسئولین ورزش کشور، کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای ذیربط و خصوصاً وزرات ورزش و جوانان با محوریت فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در هر چه غنی تر و جذاب تر برگزار شدن این روز اهتمام جدی بعمل آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز 17 شوال در اصل روز فرهنگ و اخلاق ورزشی کشورمان است که باید در این روز روح جوانمردی ، فتوت ، مردم داری ، پاک دامنی و ... در کالبد جامعه و خصوصاً جوانان جامعه و به ویژه ورزشکاران و قهرمانان ما دمیده شود و این مهم نیازمند مساعدت ، مشارکت و عزم ملی نهادهای ذیربط می باشد.


تاریخ: 1390/4/29
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: