برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش خبرنگار مهر از کره /"دایگو" بوی دوومیدانی می دهد/ کره میزبان بزرگترین دوندگان جهان است

محل برگزاری سیزدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان با ورود ورزشکاران و مربیان کشورهای شکلی تازه به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کره جنوبی، سیزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در حالی از روز 5 شهریورماه در کره جنوبی برگزار می شود که حال وهوای کشور میزبان برای برگزاری بزرگترین رویداد تک رشته‌ای جهان در سال 2011 شکل دیگری به خود گرفته است. حواشی پیش از این رویداد را در زیر می خوانید:

* فرودگاه سئول این روزها شاهد ورود ورزشکاران به نام دوومیدانی جهان است و همین مسئله حال وهوای این فرودگاه بزرگ را تغییر داده است. در زمان ورود به این فرودگاه تبیلغاتی از مسابقات جهانی دوومیدانی دیده می شود.

* تیم‌ها بلافاصله پس از ورود به بوسان با کمک راهنمایان به سمت اتوبوس‌ها راهنمایی شده و بدون وقفه راهی "دایگو" می شوند. محل برگزاری مسابقات یک ساعت در مسیر زمینی تا بوسان فاصله دارد.

* در شهر محل برگزاری رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان تبلیغات وسیعی از این مسابقات دیده می شود.

* در تمام خیابان‌های شهر و به فاصله‌های کوتاه پرچم 200 کشور شرکت کننده در این رقابت‌ها نصب شده است. پرچم ایران هم در میان این پرچم‌ها دیده می شود.

* در تمام شهر و در نزدیکی محل برگزاری مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان بنرهای بزرگ منقش به نماد رقابت‌ها نصب شده است. این نمادها در حرکت‌های مختلف پرتاب دیسک، پرتاب نیزه، پرتاب وزنه، دوهای مانع، دوهای سرعت، پرش ارتفاع، پرش با نیزه، پرش سه گام و دوی ماراتن هستند.

* ورزشکاران بلافاصله پس از ورود به محل برگزاری مسابقات با آی دی کارت موقت به محل اسکان خود راهنمایی می شوند و پس از یک روز کارت‌های اصلی خود را دریافت می کنند.

* در سالن غذاخوری دهکده انواع غذاها با مزاج ورزشکاران تدارک دیده شده است. در منوی متنوع این رستوران غذاهای حلال و انواع میوه‌ها به چشم می خورد. این سالن از ساعت 6 صبح تا دو نیمه شب باز بوده و به ورزشکاران سرویس می دهد.

* در مسیر داخل شهری "دایگو" دهکده بازی‌های دانشجویان جهان در سال 2003 نیز دیده می شود.

* تمامی سرویس‌های عمومی حمل و نقل شهر شامل اتوبوس و مترو برای کلیه شرکت کنندگان در این رویداد بزرگ رایگان بوده و روی تمامی آنها پلاکارد یا بنرهایی با پوستر مسابقات نصب شده است.

* استادیوم اصلی برگزاری مسابقات تا محل دهکده 25 دقیقه فاصله دارد و هر 10 دقیقه یک اتوبوس به صورت رفت و برگشت بین این مسیر در حرکت است.

* نیروهای داوطلب کره‌ای شامل دانشجویان و علاقمندان به ورزش به صورت شبانه روزی تیم‌های شرکت کننده را راهنمایی می کنند.

* دهکده این رقابت‌ها به شکل زیبایی مملو از گل‌های رنگارنگ و درختچه‌های سرسبز است.

* حضور دوومیدانی کاران به نام جهان در رشته‌های مختلفی چون دوهای سرعت، دوهای نیمه استقامت و پرتاب‌ها هیجان وصف ناپذیری را به تمام شرکت کنندگان می دهد.

سیزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان از 5 تا 13 شهریورماه با حضور بیش از دو هزار ورزشکار در "دایگو" کره جنوبی برگزار می شود.


تاریخ: 1390/6/3
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: