برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش خبرنگار مهر از کره /مرادی با دونده افسانه‌ای 800 متر جهان تمرین کرد/ "بولت"سوژه شد

سجاد مرادی رکورد دار دوی 800 متر کشورمان صبح امروز به وقت محلی با رکورد دار افسانه ای این ماده در دهکده بازیها تمرین کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کره جنوبی، در سومین روز از حضور کاروان ایران در مسابقات قهرمانی دوومیدانی جهان در کره جنوبی، صبح امروز جمعه سجاد مرادی و مریم طوسی تمرین سبکی را انجام دادند.

تمرین امروز ورزشکاران شرکت کننده در رقابتهای قهرمانی جهان با حضور قهرمانان به نامی چون "یوسین بولت"  رکورد دار افسانه ای دوهای سرعت و سرعتی ترین انسان روی زمین، "کولین جکسون" رکورد دار دوی 110 متر جهان، "کوین یانگ" آمریکایی، تیم دوی امدادی آمریکا قهرمان جهان و " النا" رکورد دار بی نظیر پرش با نیزه زنان در جهان ، " ماریون جونز" از آمریکا رکورد دار دوهای سرعت و بسیاری دیگر از برترین های جهان در پیست دوومیدانی دهکده بازیهای جهانی در دایگو برگزار شد. در تمرین امروز سجاد مرادی و مریم طوسی هم همراه با این قهرمانان تمرین کردند.

از نکات جالب توجه در تمرین امروز توجه ورزشکاران به برخی از قهرمانان بود. برخی از این قهرمانان بنام دوومیدانی جهان که با مربی و حتی یک محافظ وارد زمین می شدند با درخواست دیگر ورزشکاران و مربیان برای گرفتن عکس روبرو می شدند.

ورود "النا" قهرمان پرش با نیزه زنان جهان نیز باعث شد تا بیشتر ورزشکاران به جای پرداختن به تمرین با نگاه خود این قهرمان افسانه ای پرش زنان را در زمین دنبال کنند. "النا" تنها پرنده پرش با نیزه زنان در جهان است که توانسته همپای مردان رکوردی بالای 5 متر را ثبت کند و با گذشت سالها هنوز فردی نتوانسته این رکورد را در جهان بشکند.

سجاد مرادی در کنار رودیشا دونده کنیایی

در تمرین امروز" رودیشا" قهرمان و رکورد دار بی سابقه دوی 800 متر از کنیا هم از جمله افرادی بود که تمرینش مورد توجه دیگر ورزشکاران و مربیان بود. "رودیشا" در حالی در سال گذشته رکورد 800 متر جهان را به میزان قابل توجهی دو بار جابجا کرد که کارشناسان دوومیدانی معتقد بودند هرگز ورزشکاری نمی تواند در این ماده رکوردی زیر یک دقیقه و 42 ثانیه بر جای بگذارد. اما این دونده نیمه استقامت کنیایی در عین ناباوری موفق شد دو بار رکورد جهان را پس از 15 سال شکسته و هم اکنون بازمان یک دقیقه و 41 ثانیه و یک صدم ثانیه رکورد دار این رشته باشد. رکورد افسانه ای "رودیشا" شاید هرگز در جهان تکرار نشود.

ورود "بولت" دونده سرعتی جهان هم با سروصدای زیادی در زمین همراه شد به طوریکه ورزشکاران مرتبا تمرین وی را چک می کردند و از وی درخواست گرفتن عکس یادگاری می کردند اما با مخالفت مربی و سرپرست وی مواجه می شدند. "بولت" یک ساعت در زمین دهکده تمرین کرد.

در تمرین امروز سجاد مرادی و مریم طوسی بیش از یک ساعت به تمرین سبک پرداختند. در این تمرین سجاد مرادی در بخشی از مسیر تمرین خود در دور پیست تارتان دهکده بازیها با "رودیشا" همراه شد. دیگر ورزشکاران کشورمان عصر روز پنجشنبه در زمین پرتابها تمرین سبکی انجام دادند.

سیزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان از 5 تا 13 شهریور ماه با حضور دو هزار ورزشکار از 202 کشور جهان در دایگو کره جنوبی برگزار می شود.


تاریخ: 1390/6/4
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: