برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

روز بدشانسی هادی سپهرزاد/گزارشی از مسابقات جهانی دوومیدانی/ حذف"بولت" و رفتن مرادی به المپیک

دومین روز از رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان در کره‌جنوبی با مصدومیت هادی سپهرزاد راهیابی دوباره سجاد مرادی به بازیهای المپیک و حذف سریعترین مرد جهان همراه بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کره جنوبی، دومین روز از رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جهان یکشنبه با پایان کار دو ورزشکار کشورمان در دایگو برگزار شد. هادی سپهرزاد که برای نخستین بار و پس از کسب مدال طلای قهرمانی آسیا(کوبه ژاپن) جواز حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان را بدست آورده بود از روز شنبه کار خود را در دوی 100 متر آغاز کرد و امروز با ناکامی در پرش با نیزه به کار خود پایان داد.

سپهرزاد تا پایان روز اول و در 5 ماده مسابقات در رده بیست وششم قرار داشت. وی صبح روز یکشنبه با قرار گرفتن در خط استارت دوی 110 متر مانع کار خود را آغاز کرد. ملی پوش ایران در مسابقه پرتاب دیسک دهگانه در میان 32 نفر دوم شد و بهترین رکورد را برای خود ثبت کرد. سپهرزاد با کسب امتیاز پرتاب دیسک 14 پله در رده بندی مسابقات صعود کرد و به رده دوازدهم رسید.

هادی سپهرزاد در ماده دهگانه نتوانست مسابقاتش را به پایان برساند

بین مسابقه پرتاب دیسک و پرش با نیزه دهگانه کار کشورمان نزدیک به دوساعت وقفه افتاد. برهم خوردن تعادل این دوومیدانی کار در مسابقه دوی مانع، گرفتگی کمر و درنهایت بازگشت آسیب دیدگی قدیمی این ورزشکار باعث شد تا وی نتواند در مسابقه پرش با نیزه اش موفق باشد. سپهرزاد هر سه حرکت خود در پرش با نیزه را در مانع 4 متر خطا کرد و به این واسطه در شرایطی که در بهترین وضعیت جدول قرار داشت از دور مسابقات حذف شد.

در ادامه مسابقات امروز، سجاد مرادی دونده پرافتخار کشورمان در بازیهای آسیایی گوانگجو در چهارمین تجربه جهانی اش موفق به کسب سهمیه المپیک لندن شد. وی در این مسابقه در سخت ترین گروه مرحله نیمه نهایی با ثبت بهترین رکورد فصلش در رده چهاردهم جهان ایستاد و با زمان یک دقیقه و 46 ثانیه و 17 صدم ثانیه ای خود ورودی المپیک را دریافت کرد. مرادی در رقابتهای دوی 800 متر قهرمانی جهان در بین دوندگان آسیایی در رده اول ایستاد تا باز هم افتخاری دیگر برای ایران و قاره آسیا بدست آورد.

سجاد مرادی در کنار نصرت کرد بچه مربی و سرپرست تیم زنان

مرادی پیش از این هم یک بار در رقابتهای قهرمانی جهان فنلاند موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی شده بود. رکورد مرادی در دایگو از رکورد دو مسابقه جهانی اوزاکا ژاپن و برلین آلمان بهتر بود. این دومین بار است که دوومیدانی کار 800 متر ایران سهمیه ورودی بازیهای المپیک را دریافت می کند. وی در بازیهای المپیک پکن در رده نهم ایستاد.

یوسین بولت پس از پایان مسابقه دوی 100 متر که با انجام خطا حذف شد

مهمترین اتفاق روز دوم سیزدهمین دوره رقابتهای جهانی حذف "یوسین بولت" دونده جامائیکایی و سریعترین مرد جهان بود که به علت انجام خطا در رقابتهای دوی  100 متر از دور رقابتها حذف شد.

فردا دوشنبه در ادامه مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان احسان حدادی و محمد صمیمی به مصاف رقبای قدرتمند جهانی خود می روند.

سیزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان با حضور دو هزار ورزشکار از 5 تا 13 شهریور ماه در دایگو کره جنوبی برگزار می شود.


تاریخ: 1390/6/6
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: