برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش خبری مهر/عاقبت تاخیر در بازگرداندن یک تصمیم 10 ساله/ شمشیربازی رودروی کشتی!

مسئولان ورزش در واگذاری دوباره سالن شمشیربازی آزادی به این رشته آنهم بعد از 10 سال، به قدری تعلل کردند که مدیریت کشتی به دنبال تصاحب این سالن برآمده و همین مسئله موجب اعتراض مدیریت شمشیربازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  اردیبهشت ماه امسال مسئولان فدراسیون شمشیربازی در نشست مشترکی که با علی سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و اعضای کمیته ارزشیابی این  سازمان داشتند موفق شدند موافقت های لازم را برای در اختیار داشتن دوباره سالن شمشیربازی مجموعه ورزشی آزادی جلب کنند اما با  وجود پیگیری های صورت گرفته این کار انجام نشد و همین مسئله امروز مسئولان دو رشته را تا آستانه رو در رو شدن پیش برده است.

سالن شمشیربازی مجموعه ورزشی آزادی بر اساس نامش مورد استفاده شمشیربازان بود تا اینکه 10سال پیش زمانیکه مهدی محمدزاده مدیریت این رشته را بر عهده داشت تمام اختیارات این سالن از این رشته گرفته شد. آن زمان که بنا به پیشنهاد فائزه هاشمی، مدیریت وقت معاون ورزش بانوان که با موافقت مصطفی هاشمی طبا، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی همراه بود امکان استفاده از سالن شمشیربازی آزادی به بانوان واگذار شد تا امسال که قرار شد در مقابل واگذار شدن سالن های جایگزین از مجموعه ورزشی شهید شیرودی و حجاب تهران به بخش بانوان، سالن شمشیربازی به اهالی آن بازگردانده شود.

البته پس از اتخاذ این تصمیم قرار بر این شد تا موضوع در جلسه شورای معاونان بررسی شود اما با وجود موافقت های صورت گرفته در این نشست هیچ اقدامی برای واگذاری سالن شمشیربازی به اهالی این رشته انجام نشد تا اینکه مدیریت کشتی مسکوت ماندن این موضوع را غنیمت شمارد و با ارائه یک پیشنهاد موافقت های ضمنی برای دراختیار گرفتن این سالن را جلب کرد.

پیشنهاد محمدرضا یزدانی خرم برای در اختیار داشتن سالن شمشیربازی آزادی که نزدیک به خانه کشتی قرار دارد در جریان بازدید عصر سه شنبه محمدعباسی، وزیر وزات ورزش و جوانان از اردوی کشتی گیران اعزامی به رقابت های جهانی صورت گرفت. در این بازدید عباسی با پیشنهاد یزدانی خرم موافقت کرد و به حمید سجادی دستور پیگیری های لازم را داد. این در حالی است که رئیس فدراسیون شمشیربازی می گوید همین چند روز پیش در مورد این سالن با آقای وزیر صحبت داشتم و قرار شد اقدامات لازم برای اجرای تصمیم چهار ماه پیش انجام شود.

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: همین یکشنبه گذشته با آقای عباسی نشست داشتیم که در آن موضوع سالن هم مطرح شد و حتی قرار شد بعد از انجام نامه نگاری های لازم این موضوع بررسی شود. از طرفی نمی دانم چرا یزدانی خرم دنبال سالن شمشیربازی است که مجهز به امکانات لازم برای این رشته است در حالیکه برنامه های کشتی در یک "سوله" هم قابل اجراست.

وی با بیان  اینکه سالنی با ظرفیت سه چهارهزار نفر که مجهز به سکو هم است چه استفاده ای می تواند برای کشتی داشته باشد، تصریح کرد: آنها در یک سوله هم می توانند تمرین کنند چون فقط از کف زمین استفاده می کنند. همین سالن کلاهدوز که فعلا در اختیار ماست هم می تواند پاسخگوی نیازهای کشتی باشد. از طرفی سالن شمشیربازی آزادی خوابگاه های قابل استفاده برای بانوان هم دارد در حالیکه کشتی اصلا فعالیتی در این بخش ندارد اما بخش قابل توجهی از برنامه های کشتی ویژه بانوان است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: اصلا طوری برنامه ریزی کرده ایم که حدود 40 تا 50 درصد سالن  شمشیربازی آزادی برای بانوان باشد.80 هزار یورو هم برای خرید  20 دستگاه  پیست شمشیربازی هزینه کردیم اما حالا یک نفر دیگر دنبال این سالن است که امکاناتش ویژه هیچ رشته دیگری نیست جز شمشیربازی.

به گزارش خبرنگار مهر، در هر حال تاخیر در بازگرداندن تصمیم 10 ساله و اینکه تا پایان ریاست علی سعیدلو سالن شمشیربازی آزادی در اختیار و انحصار بانوان بود شعله های اختلاف میان دو فدراسیون را روشن کرده و مدیریت آنها را در آستانه رودررو شدن با یکدیگر قرار داده است. چرا که به هر حال هر یک از آنها روی تصمیمات اتخاذ شده و موافقت صورت گرفته حساب بازکرده و به دنبال مالکیت سالن شمشیربازی  آزادی هستند.

همه اینها در حالی است که سالن شمشیربازی مجموعه ورزشی آزادی با داشتن کفی مجهز به سیم کشی های الکترونیکی از هر نظر مناسب برگزاری رقابت های شمشیربازی است. به خصوص اینکه سالن کلاهدوز که در حال حاضر به عنوان محل برگزاری مسابقات مختلف داخلی و بین المللی شمشیربازی است به دلیل نزدیک به هم بودن پیست ها از استانداردهای لازم برخوردار نیست. در حالیکه سالن شمشیربازی آزادی که برای بازی های آسیایی 1353 تهران به بهره داری رسید با وجود گذشت 37 سال همچنان یکی از استانداردترین سالن ها برای رقابت های شمشیربازی است.


تاریخ: 1390/6/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: