برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

صفارزاده در نشست خبری:خلا پهلوانی در ورزش کشور حس می‌شود/ باید اختلافات را کنار بگذاریم

رئیس فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای در آستانه اولین سالروز "فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای" ضمن بیان برنامه های ویژه این ایام خواستار حل اختلافات بین المللی این رشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صفارزاده صبح امروز دوشنبه در نشست خبری در خصوص محورهای اولین سالرزو "روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای " و رفع مشکلات بین فدراسیون ملی و فدراسیون بین المللی با تشکیل یک کارگروه داوری صحبت کرد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های سال گذشته فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی باعث شد تا روز 17 شوال به عنوان روز "فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای" نام گذاری شود، گفت: کار سختی را دنبال کردیم تا این روز به ثبت رسیده و توسط شورای فرهنگی کشور که به نوعی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است به رسمیت شناخته شود.

صفارزاده بیان کرد: ما خلاء بحث پهلوانی در ورزش را به خوبی در میان جوانان حس می کنیم و مشکلات اخلاقی و مسائل حاشیه ای را در ورزش کشور می بینیم. امیدواریم با ثبت این روز که مصادف با سالروز نبرد حضرت علی(ع) در جنگ خیبر است بتوانیم مرام پهلوانی و جوانمردی را به خوبی ترویج دهیم. شاید امسال مراسم و آئین های ویژه آن کم و اندک باشد اما مطمئن هستیم در آینده این روز از مهمترین روزهای ورزشی و فرهنگی کشور محسوب می شود.

وی افزود: ما دو هدف اول اینکه ورزش زورخانه ای و پهلوانی چیست و دوم معرفی ورزش ملی مان را به عنوان یک تمدن عمیق و کهن ایرانی اسلامی در دستور کار خود قرار داده ایم. این آئین قرار است پنجشنبه هفته جاری در تالار وحدت و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به کمک فدراسیون ملی ورزش پهلوانی برگزار شود.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای خاطرنشان کرد: در این آئین وزیر فرهنگ و ارشاد و و وزیر ورزش و جوانان سخنرانی خواهند کرد. کمربند پهلوانی دوساله به یکی از ورزشکاران اهدا می شود.

وی در تشریح دیگر برنامه های این روز هم گفت: سه بیانیه ویژه مرشدان، پهلوانان و جامعه ورزش کشور هم قرائت می شود. رونمایی از اولین لوح فشرده آموزشی ورزش زورخانه ای، اولین کتاب آموزشی کشتی پهلوانی، معرفی شهر اصفهان به عنوان پایتخت ورزش پهلوانی به همراه لوح آن 16 نهاد همکار از دیگر برنامه های این روز است.

صفارزاده در بخش دوم گفتگوی خود با رسانه ها از اختلافات 8 ساله فدراسیون ملی با فدراسیون بین المللی این رشته گفت و افزود: در شان ما نیست که به جای یاری هم دیگر در پیشبرد برنامه هایمان همدیگر را تضعیف کنیم. تاکنون چندین بار جلساتی برای حل اختلاف بین ما و فدراسیون بین المللی با نظاررت سازمان ورزش یا سازمان بازرسی کشور برگزار شده و حاصل آن مصوباتی به همراه سه تفاهم نامه امضاء شده بود اما هیچ کدام از این مصوبات تا به امروز اجرا نشده است.

وی ادامه داد: به تازگی کارگروه داوری با حضور روسای فدراسیون هایی چون کشتی، تکواندو، نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، جلساتی را با هدف بررسی این اختلافات و به عنوان حکم در تشکیلات پیشگیری از اختلافات قوقه قضائیه برگزار کرده اند.  این کارگروه با بررسی صورت جلسات قبلی و عرف‌های بین المللی فدراسیون های ورزشی مصوباتی داشته و مهلتی را برای اجرای این مصوبات به طرفین این اختلاف اعلام کرده است.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای با بیان اینکه ما در مجموع 27 مورد شکایت از فدراسیون بین المللی این رشته داشته ایم، گفت: مطمئنا باید اختلافات را کنار بگذاریم نباید مصالح ملی را با این روند زیر پا بگذاریم. این توافقات باید اجرا شود و مطمئنا با پیگیری خود شما رسانه ها هم باید تا حصول نتیجه دنبال شود که اگر کسی اجرا نکرد مواخذه شود.

وی تاکید کرد: پس از تصویب این مصوبات 35 روز پس از آن مصوبات برای اجرا ابلاغ شده و این مصوبات تا پایان آبان ماه مهلت اجرا دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که  با توجه به اختلافات 8 ساله بین این دو فدراسیون این مصوبه چه تضمیمی برای اجرا دارد، گفت: این صورت جلسه نهایی فصل الخطاب برای طرفین بوده است. در  آن اصلاحیه هایی در اساسنامه فدراسیون بین المللی لحاظ شده و  دستور العمل هایی همچون معرفی نماینده فدراسیون ملی به عنوان مسئول فنی این رشته در فدراسیون بین المللی، تثبیت ریاست قاره آسیا برای ایران، مقر دائمی فدراسیون IZSF در ایران و بسیاری موارد دیگر برای تغییر گنجانده شده است.

صفارزاه در پایان تاکید کرد: چنانچه فدراسیون بین المللی ورزش پهلوانی و زورخانه ای این تذکرات را در زمان تعیین شده اعمال نکند توسط وزارت ورزش نسبت به چگونگی فعالیت آنها تجدید نظر خواهد شد.

وی در انتهای گفتگوی خود با رسانه ها از کلنگ زنی اولین زورخانه بین المللی ایران در مجموعه ورزشی آزادی هم خبر داد. کلنگ احداث این مجموعه دو هزار نفری سه شنبه صبح توسط وزیر ورزش و جوانان زده خواهد شد.


تاریخ: 1390/6/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: