برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

میزبانی ایران از کتاب قدرتمند تمرین‌های قدرتی

«تمرین‌های قدرتی و بدنسازی» یکی دیگر از آثار برجسته استادان علم تمرین و بدنساز جهان به بازار نشر کشورمان راه یافت و استقبال از آن سبب تجدید چاپش شد و نشر علم و حرکت بار دیگر با قالبی جدید آن را به بازار عرضه کرد._ به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «تمرین‌های قدرتی و بدنسازی» اثر «تئودور بومپا» و «لورنزو کورنچیا» استادان حوزه علم ‌تمرین و پیشکوتان ورزش حرفه‌ای‌اند که از سوی نشر علم و حرکت منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و اکنون به چاپ دوم رسیده است.

 دکتر نعیما خواجوی، عنایت اسد‌منش و جواد صغادی ترجمه آن را بر عهده داشته‌اند و همچنین با توجه به این که «تئودور بومپا» از طریق ارتباط با دکتر نعیما خواجوی در روند ترجمه اثرش به فارسی نظارت غیرمستقیم داشته است، می‌توان ادعا کرد که اثری قابل تامل را در میان آثار این حوزه شاهدیم.

دکتر «تئودور بومپا» در رومانی به دنیا آمد و پیشگام تئوری آموزش ورزش در این کشور به شمار می‌رود. وی همچنین استاد ممتاز دانشگاه یورک تورنتو کانادا و نیویورک آمریکاست. وی به عنوان مربی و ورزشکار توانسته است 11 مدال از بازی‌های المپیک کسب کند و بیش از 130 کنفرانس علم تمرین در کشورهای مختلف جهان برگزار کرده و از کمیته ملی کشورهای، اسپانیا، استرالیا، آرژانتین و همچنین کمیته بین‌المللی المپیک نیز لوح تقدیر دریافت کرده است. بومپا همچنی عضو انجمن المپیک کانادا و شورای ملی ورزش کشور رومانی نیز محسوب می‌شود. 

دکتر بومپا در طول 25 سال تدریس، تحقیق و فعالیت در حوزه ورزش حرفه‌ای، کتاب‌های بسیاری را نگارش کرده که «serious strength training » عنوان اثرش در سال 2003 است و همچنان از جمله منابع مرجع بدنسازی رشته‌های مختلف ورزشی و به ویژه پرورش اندام، به شمار می‌رود.

وی در بخشی از مقدمه کتاب درباره  ترجمه اثرش به زبان فارسی، می‌گوید: «چاپ این کتاب به وسیله دوست گرامی من، دکتر نعیما خواجوی و دوستانش، به راستی یک رویداد با ارزش برای من است، کتابی دیگر از من به زبان فارسی.
دوست دارم از دکتر نعیما خواجوی و دوستانش برای کوشش‌هایی که در  ترجمه این کتاب انجام دادند، سپاسگزاری کنم، چرا که این کوشش به من شانس دوباره‌ای داد تا آگاهی‌های خود درباره تمرین‌های قدرتی و بدنسازی را با دوستان ایرانی خود تقسیم کنم. از این ‌که وی خواهان داشتن کتاب به زبان فارسی بود، آگاه بودم و با همین انگیزه، به شور و شوق وی برای این کتاب ارج می‌نهم.
هنگامی که یک مرد جوان در رومانی بودم و تمرین‌های جدی خود را برای فوتبال و به ویژه دو و میدانی آغاز کردم، به ارزش قدرت برای هر ورزشکار پی بردم. هم‌زمان با پیشرفت اجرای ورزشی‌ام، بر من آشکار شد که آگاهی‌‌ درباره تمرین‌های قدرتی در آن زمان، در بهترین شرایط، بسیار کم بود. بدین انگیزه به ویژه پس از این‌که مربیگری ورزشکاران دیگر را آغاز کردم، پژوهش‌های خود درباره بهترین راه‌های تمرینی را انجام دادم. از این رو تلاش کردم روشی را بیابم تا بتواند به بهترین صورت ممکن بدن را به بالاترین جایگاه خود برساند.
امیدوارم شما از دستاوردهایی که با مطالعه از این کتاب به دست خواهید آورد، خشنود باشید.
من این کتاب را به همه ورزشکاران و دوستان ایرانی، آن‌هایی که هنوز یاد روشنی از نیاکان پارسی خود دارند، پیشکش می‌کنم. درود ناب یک رومانیایی با بالاترین گرامیداشت و بهترین آرزوها برای همگی شما.»

دکتر نعیما خواجوی نیز درباره این کتاب و دلایل استقبال از آن اظهار کرد: در دنیای ورزش، هیچ رشته ورزشی‌ وجود ندارد که از تمرینات قدرتی بی‌نیاز باشد، بنابراین، برای آشنایی ورزشکاران حرفه‌ای و مربیان رشته‌های مختلف با تمرینات قدرتی مربوط به رشته ورزشی‌شان، تصمیم به ترجمه این اثر گرفتیم و خوشبختانه به دلیل محبوبیت نویسنده، شاهد استقبال بی‌نظیر از چاپ نخست این اثر بوده‌ام.

وی با بیان این که قدرت، اساس انجام اغلب رشته‌های ورزشی است، عنوان کرد: مخاطب با انجام تمرین‌های قدرتی که در این کتاب به توضیح آن‌ها پرداخته‌ شده است، زمینه را برای افزایش سرعت در ورزش مورد علاقه و تخصصی خود و همچنین جلوگیری از آسیب‌های ورزشی، تناسب اندام و کاهش چربی بدن، فراهم می‌کند.
مترجم کتاب «تمرینات قدرتی و بدن‌سازی» افزود: در حوزه تمرینات قدرتی، آثار مکتوب به وفور دیده می‌شوند، اما کتابی با کیفیت و در بالاترین سطح جهان چندان به چشم نمی‌خورد. این در حالی است که جوانان ما به پرورش ماهیچه‌ها و خود علاقه‌مندند و انجام تمرین‌های قدرتی از طرفداران زیادی دارد. 

 روبن شاهوردیان، مسوول نشر علم و حرکت نیز درباره این اثر گفت: مطالعه فصل نخست این کتاب به مخاطب در درک آناتومی انسان، چرایی و چگونگی اتفاق‌های درون بدن در زمان نبودن تمرین کمک می‌کند. همچنین فصل دوم درباره بخش‌های درونی طراحی برنامه و این که چگونه می‌توان حجم، شدت، فاصله‌های استراحت، تعداد، حرکت‌ها و الگوهای فشار تمرینی را برآورد کرد، اطلاعاتی را ارایه می‌کند.

وی اضافه کرد: مخاطب در فصل سوم با برنامه‌ریزی کوتاه مدت و شرح اصل‌های تمرینی، قانون‌های پرورش اندام و تمرین‌های قدرتی آشنا می‌شود. در فصل‌های چهارم تا دهم این نوشتار، مخاطب برنامه‌های ارایه شده درباره پرورش اندام‌کاران و ورزشکاران قدرتی، مبتدی، تفریحی و پیشرفته را فرا می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مولفان در فصل یازدهم، با به‌ کارگیری روش‌های علمی (الکترومیوگرافی) برای کمک به مخاطب درباره انتخاب موثرترین حرکت‌ها برای کسب حداکثر کارایی، مطالبی را ارایه کرده‌اند. در فصل دوازدهم نیز یک بازنگری درباره دوره‌ای کردن رژیم غذایی ارایه شده است.

مدیر مسوول انتشارات علم و حرکت گفت: در فصل سیزدهم مخاطب می‌آموزد که چگونه از تکنیک‌های ارایه شده، از بیش‌تمرینی جلوگیری و بعد از خستگی یا آسیب‌دیدگی، چگونه به حالت اولیه بازگردد. در فصل چهاردهم نیز مولفان به این مطلب اشاره کرده‌اند که چگونه می‌توان بدون استفاده از دارو، تمرین خود را انجام داد. 

در این کتاب از تصاویر تخصصی و مناسب با هر بخش استفاده شده است. فهرست منابع مورد استفاده برای تالیف اثر، 10 صفحه پایانی کتاب را به خود اختصاص داده است و نشان از بار علمی اثر دارد.

چاپ نخست کتاب «تمرین‌های قدرتی و بدن‌سازی» اثر مشترک «تئودور بومپا» و «لورنزو کورناچیا» با ترجمه دکتر نعیما خواجوی، جواد صغادی و عنایت اسد‌منش با شمارگان 2200 نسخه و 312 صفحه از سوی انتشارات علم و حرکت منتشر و راهی بازار شده است.
تاریخ: 1390/6/24
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: