برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اختصاصی90/احمدبیگی: مگر عهد دقیانوس است که گم شویم

دختران اسکیت‌باز ایران درحالی از مسابقات قهرمانی جهان بازگشتند که نیلوفر مردانی، بار دیگر ستاره کاروان کشورمان شد. از طرفی شایعاتی که به دلیل بی‌‌خبری از این تیم در کره‌جنوبی شنیده می‌شد، پایان یافت.

 معصومه کیانی
 

90: دختران اسکیت‌باز ایران درحالی از مسابقات قهرمانی جهان بازگشتند که نیلوفر مردانی، بار دیگر ستاره کاروان کشورمان شد. از طرفی شایعاتی که به دلیل بی‌‌خبری از این تیم در کره‌جنوبی شنیده می‌شد، پایان یافت. هدی احمدبیگی، مربی تیم‌ملی اسکیت کشورمان درحالی که از شنیدن شایعات شوکه و ناراحت بود. با 90 گفت‌وگو کرد که در پی می‌آید:
90: چه خبر از مسابقات کره‌جنوبی؟ شیندیم گم شدید!
ما خودمان هم شنیدیم. مگر عهد دقیانوس است که گم شویم. زبان انگلیسی می‌دانیم و می‌‌توانیم گلیم‌مان را از آب بیرون بکشیم.
90: قضیه پناهندگی چه بود؟
کدام قضیه؟ پناهندگی در کار نبوده. همه راحت زندگی می‌کنیم و قصد پناهنده‌شدن نداریم. از طرفی برای شرکت در مسابقات جهانی به کره‌جنوبی رفته بودیم و نتایج و رکوردهای بچه‌ها هم خوب بود. نمی‌دانم چرا این شایعات را درست می‌کنند و از کجا نشات می‌گیرد.
90: شاید به این دلیل باشد که مدتی از تیم‌ملی ‌‌خبری نبود و تلاش روابط عمومی برای گرفتن خبر بی‌‌نتیجه ماند.
آقای وزیری و یکی از اعضای تیم اخبار را برای روابط عمومی ایمیل می‌کردند. از طرفی تلفن هتل را داده بودیم و خانواده‌هایمان روزی صدبار تماس می‌گرفتند. به طوری که رزورشن هتل کلافه شده بود. وقتی به فرودگاه رسیدیم شنیدیم یکی از خبرنگاران به فرودگاه آمده و تعداد اسکیت‌بازان را شمارش می‌‌کند.
90: از مسابقات جهانی کره‌جنوبی بگویید، مسابقات چطور بود؟
همه چیز خوب بود. مسابقات با حضور اسکیت‌بازان خوب جهان و در بخش پیست و جاده برگزار شد که نتایج دختران خیلی خوب بود. مردانی موفق شد عناوین هشتم، یازدهم، دوازدهم و چهاردهمی را کسب کردند. رکورد 200 متر بزرگسالان نیز شکسته شد و به 600 رسید.
90: نیلوفر مردانی هم عملکرد خوبی داشت.
درست است. مردانی سومین مسابقه جهانی‌اش را تجربه می‌کرد و نسبت به سال گذشته سه پله صعود کرد. کسب مقام اول تا سومی برای مردانی سخت نیست.
90: مسابقات جهانی ایتالیا سال آینده برگزار می‌شود، فکر می‌کنید مردانی بتواند صاحب مدال شود؟
ما نتیجه معقول می‌خواهیم. بنابراین نمی‌توانم قاطعانه بگویم صاحب مدال می‌شود. مردانی پله به پله صعود می‌کند و امیدواریم سال آینده عنوان ششم و یا چهارم جهان را کسب کند.
90: شنیدیم کشورهای دیگر از مسابقات کم برون‌مرزی ایران و حضور موفق تیم‌ملی تعجب کرده‌اند؟
بله. مردانی بازیکنان قدرتمندی از کره تیم، قهرمان جهان، ایتالیا، فرانسه، آمریکا را از پیش‌رو برداشت که برای خیلی از مربیان کشورهای دیگر جالب بود. آنها وی را تشویق می‌کردند و به بازیکنانشان تذکر می‌دادند.
ما هم تلنگری خوردیم تا کم‌کاری نکنیم و از حریفانمان عقب ن‌مانیم.
90: برنامه بعدیتان چیست؟ تیم قرار است منتظر بماند تا نزدیک مسابقات جهانی شود بعد اردو بگذارید؟
باید اردوهای تدارکاتی بگذاریم، اما همه این برنامه‌ها تنها به فدراسیون مربوط نمی‌شود. به مجوز شورای برون‌مرزی و حمایت مالی وزارت ورزش هم بستگی دارد. بودجه وزرات ورزش برای شرکت در اردوها و مسابقات بین‌المللی کافی نیست. اسکیت از رشته‌‌های مدال آور است و اگر وزارت ورزش بودجه کامل به فدراسیون ندهد نمی‌توانیم مدال آور باشیم.
اسکیت ایران پیست 400 متر، پیست 100 متر کوچک ندارد، پیست 200 متر شیب‌دارمان نیز به حد مسابقات جهانی نرسیده است. اردو و مسابقه تدارکاتی نداریم. وقتی ملزومات‌مان کافی نیست چگونه می‌توانیم به پیشرفت فکر کنیم.
در حال حاضر امکانات مهیا نیست اگر شرایط اردویی، حمایت وزارت ورزش و امکانات مهیا باشد نتایج بهتری می‌‌گیریم.
 

تاریخ: 1390/6/27
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: