برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

وزیری در نشست خبری:ملی‌پوشان اسکیت در کره گم نشده بودند/ هیچ یک از استعفاها رسمی نیست

رئیس فدراسیون اسکیت ضمن تشریح عملکرد این فدراسیون از زمان تاسیس و توضیح در مورد استعفای برخی مسئولان اسکیت، به حضور ایران در رقابت‎های جهانی اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی کم از این مسابقات به منزله گم شدن تیم ایران نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید وزیری امروز سه شنبه با حضور در نشست خبری فدراسیون اسکیت ضمن ارزیابی عملکرد نمایندگان ایران در رقابت‎های اخیر جهانی ایتالیا و کره جنوبی، در مورد اهداف پیش روی این فدراسیون توضیح داد و پرسش‎های مطرح شده در مورد استعفای برخی از اعضای فدراسیون اسکیت و روند جذب مربی خارجی هم پاسخ داد.

رئیس فدراسیون اسکیت در آغاز نشست خبری خود با بیان اینکه 32 سال سابقه حضور در سطوح مختلف ورزش را دارد و با بیان اینکه 6 سال و 3 ماه از تاسیس فدراسیون اسکیت در ایران می‏گذرد، گفت: جوان‎ترین فدراسیونی هستیم که عضو فدراسیون جهانی اسکیت شده‎ایم. وقتی فدراسیون اسکیت تشکیل شد یک قرن از دنیا عقب بودیم  به همین دلیل دو برنامه 5 ساله تدوین کردیم تا با اجرای آنها فاصله‎های موجود را کاهش دهیم.

وی مدال آوری آسیایی را شاخص‎ترین هدف فدراسیون اسکیت در برنامه 5 ساله نخست عنوان کرد و یادآور شد: در 5 سال اول علاوه بر مدال آسیایی صاحب کرسی آسیایی هم شدیم. حالا به دنبال مدال آوری جهانی در قالب برنامه 5 سال دوم هستیم.

وزیری با اشاره به رویدادهای جهانی اخیر که نمایندگان ایران هم در آن شرکت داشتند، تصریح کرد: امسال تیم ملی ایران در رقابت‎های اسکیت هاکی قهرمانی جهان (ایتالیا) شرکت کرد. سال 2008 ایران برای نخستین بار در این رقابت‎ها شرکت کرد اما حرفی برای گفتن نداشت در حالیکه امسال موفق شدیم با 4 باخت و 3 پیروزی درمکان نوزدهم جهان قرار بگیریم. شکست‎های ایران برابر تیم‎هایی رقم خورد که سابقه و تجربه زیاد از حضور در میادین جهانی دارند.

رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه طی سال‎های گذشته اسکیت ایران در شیب منطقی حرکت داشته است در مورد رقابت‌های جهانی اسکیت سرعت که کرده جنوبی برگزار شد و اظهارداشت: با نصف نفرات در این رقابت‎ها شرکت کردیم اما در مجموع با اتفاقات خوبی مواجه شدیم. در جریان این مسابقات 20 رکورد کشوری ایران جابه جا شد. در 16 ماده ورزشکاران ما در جمع 16 نفر برتر دنیا قرار گرفتند در حالیکه سال گذشته فقط 4 نفر ازورزشکاران ما در جمع برترین‎ها بودند. امسال حسین منشیری یازدهم شد و نیلوفر مردانی هم هشتم جهان.

وی ادامه داد: داور زن ایران به عنوان اولین داور زن بین‎المللی اسکیت ایران در این رقابت‎ها قضاوت کرد. در مجموع در هیئت 20 نفره داوری مسابقات کره سه نماینده داشتیم یعنی یک هفتم داوران این رقابت‎ها ایرانی بودند. ضمن اینکه پوشش دخترانی اسکیت باز ایرانی هم در کره جنوبی مورد توجه بود. طوریکه خیلی از کشورهای مسلمان خواستار الگوبرداری از این پوشش شدند.

وزیری با تاکید براینکه خیلی از مربیان دیگر تیم‎ها در جریان مسابقات کره‎جنوبی برای مربیگری در ایران اعلام آمادگی کردند، گفت: شخصا پیش بینی می‎کردم که دوسال دیگر به چنین موفقیت‎هایی دست یابیم. اما در مجموع نتایج به دست آمده در کره جنوبی باعث شد تا برای مدال آوری در مسابقات جهانی 2012 ایتالیا در اسکیت سرعت برنامه ریزی کنیم.

رئیس فدراسیون اسکیت به مشکلات پوشش خبری مسابقات جهانی اسکیت سرعت کره‎جنوبی اشاره کرد و با بیان اینکه مقصربخشی از این مشکلات فدراسیون بوده است، خاطرنشان کرد: شاید به خاطرهمراه نداشتن خبرنگار و اینکه ارسال اخبار بر عهده دو نفر از مربیان تیم بود، اطلاع رسانی کمی شد اما در مجموع آن طور که در رسانه‎های ایران عنوان شد، گم نشده بودیم.

وی با بیان اینکه واژه گم شدن بار حقوقی دارد، تاکید کرد: اگر لیوان اتاق من بشکند همه می‌فهمند و در مورد آن اطلاع رسانی می کنند اما در مورد اینکه 20 رکورد کشوری درمسابقات جهانی بهبود بخشیده شده اطلاع رسانی خاصی صورت نگرفت یا اینکه ما در هفته گذشته رویدادهای مهمی داشتیم و با اتفاقات مهمی هم مواجه شدیم مانند حضور 65 تیم در لیگ نونهالان و نوجوانان اما در مورد آنها اخباری منعکس نشد.

پرسش و پاسخ خبرنگاران
وزیری در مورد استعفای کاوه صدقی،  سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی، عتیقه چی مسئول کمیته داوران و پیام دستیار، مسئول کمیته آموزش توضیح داد و گفت: بعد از مسابقات جهانی ایتالیا، آقای صدقی به طور شفاهی عنوان کرد که به خاطر خستگی و نیاز به استراحت قصد استعفا دارد. در جریان مسابقات کاپ خاورمیانه هم همین صحبت‌ها را تکرار کرد اما تا حالا استعفای کتبی از وی به دست‌مان نرسیده است تا آن را ثبت کرده و مورد رسیدگی قرار دهیم. ضمن اینکه آقای صدقی هیچ صحبتی مبنی بر گله مندی از فدراسیون یا فرد خاصی را مطرح نکرد.

وی با تائید صحبت‌های سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی در رسانه مبنی بر طلب 50 میلیونی از فدراسیون افزود: صدقی بابت همکاری که با داشت هیچ حق الزحمه‌ای نگرفته است اما قول دادیم پس از دریافت اعتبارات تا پایان سال بدهی وی را بدهیم.

رئیس فدراسیون اسکیت در مورد دیگر استعفاها توضیح داد و خاطرنشان کرد: مسئول کمیته داوران هم درماه مبارک رمضان گفت که استعفایم را به یکی از مسئولان لیگ داده است. ظاهرا کناره گیری وی به خاطر درخواست غیرمنطقی از او و به نوعی فرار از مسئولیت بود اما در هر حال استعفای کتبی از او نداشتیم.

وزیری یادآور شد: در مورد مسئول کمیته آموزش هم این خود من بودم که به خاطر نارضایتی از چگونگی عملکرد از او خواستم تا دیگر به فدراسیون نیاید اما او این موضوع را در قالب استعفا مطرح کرد.

رئیس فدراسیون اسکیت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه "شما در گفتگو با مهر خبر از جذب مربی خارجی دادید و حالا مدعی هستید خیلی از مربیان داوطلب حضور در ایران هستند. با این حساب چرا هنوز در مورد گزینه خارجی به نتیجه نهایی نرسیده‌اید؟"، گفت: در حال بررسی هستیم تا بهترین گزینه را به عنوان مربی انتخاب کنیم. در این زمینه مذاکراتی با مربیانی از کلمبیا، کره جنوبی، فرانسه و ایتالیا داشته ایم. در صورت کسب نتیجه آغاز همکاری را به ابتدای سال آینده موکول نمی‌‎کنیم و از همین ماه آینده آنها را در کنار تیم ملی قرار می‎دهیم.

وی در مورد بودجه فدراسیون اسکیت هم توضیح داد و گفت: تا این ماه بودجه‎ای را دریافت کرد‎ ایم و با آن خیلی از برنامه‎ها را اجرا کرده‎ایم اما همچنان بدهکار هستیم. بودجه درخواستی برای امسال یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود که البته فکر نمی‎کنم محقق شود.

وزیری به پرسش خبرنگاری که خواستار توضیح بیشتردر مورد استعفای برخی از اعضای فدراسیون اسکیت و همچنین کناره‎گیری برخی ملی‌پوشان شده بود، بود، گفت: دراین زمینه از خود افراد سوال کنید که علت طرح استعفاهای‎شان ناراحتی از من و فدراسیون است یا مسائل دیگر دخیلند؟ در مورد ملی‎پوشان هم باید مشخصا بگوئید منظورتان چه کسی است تا در مورد آن توضیح دهم.. در کل اینکه از تخلف‎ها چشم پوشی می کنیم. در مورد کسانی که تخلف می‎کنند دید اغماض داریم.

وی ادامه داد: عتیقه چی قابلیت‎های زیادی داشت و فدراسیون هم او را حمایت کرد تا جائیه یکی از هفت نفر برتر کمیته داوران جهانی است. حالا او چه انتقادی می‎تواند از فدراسیون داشته باشد. اصلا شاید آنها اینگونه مسائل را مطرح نکنند اما من  پیش وجدان خودم نمی‎توانم آنها را نادیده بگیریم.

رئیس فدراسیون اسکیت که سال گذشته شیشه ماشینش توسط فردی که مدعی حضور در بازی‎های آسیایی بود، شکسته شد، گفت: آن موقع مشکل حل شد. در کل مشکلات ما به حدی نیست که اثر منفی در فدراسیون بگذارد. ضمن اینکه طوری برنامه ریزی شده است که اگر هم از مجموع 5 نفر،  دو نفر استعفا دهند خللی در کارها ایجاد نمی‎شود.

در پایان این نشست خبری، امین صانعی مدیر روابط عمومی فدراسیون اسکیت در مورد مطلب درج شده بر روی سایت این فدراسیون در مورد هماهنگی برای مصاحبه با مسئولان و مربیان گفـت: منظور از این مطلب گفتگوهایی است که قرار است در فدراسیون انجام شود و اینکه ظرف 24 ساعت هماهنگی‌های لازم برای آن انجام می‎شود.


تاریخ: 1390/6/29
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: