برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

تیم‌های فوتبال بانوان از حضور در لیگ منصرف می‌شوند

برگزاری لیگ های برتر در ورزش بانوان شاید کم حاشیه‌تر از لیگ‌های برتر مردان باشد، اما آنچه که مبرهن است، این است که تیم‌های ورزشی بانوان با داشتن مشکلات مالی حتی فرصتی برای به حاشیه زدن هم پیدا نمی کنند.

 نگرانی تیم‌های ورزشی بانوان برای حضور در لیگ برتر نه تنها قراردادهای سرسام آور ورزشکاران‌شان نیست، بلکه بودن یا نبودن در لیگ برتر دغدغه اصلی آن‌ها است و این نگرانی از نبودن اسپانسر و مشکلات مالی نشات می‌گیرد.

یکی از تیم‌هایی که نتوانست به دلیل مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر در لیگ برتر فوتبال حضور یابد، تیم فوتبال تربیت بدنی فسا است.

نرجس خاتون زارعیان، سرپرست تیم تربیت بدنی فسا درباره علل حضور نیافتن تیمش در لیگ برتر به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه در استان هیچ حمایتی از ما نشد و هیچ اسپانسری هم قبول نکرد که برای حضور ما در لیگ برتر کمکی کند.

وی ادامه داد: حتی حمایت‌هایی که از سوی تربیت بدنی شهرستان فسا انجام شد، بسیار ناچیز بوده است که با این شرایط نمی توانستیم در لیگ برتر حضور پیدا کنیم.

سرپرست تیم تربیت بدنی فسا با تاکید بر این که مشکلات خوابگاه، غذا و ایاب و ذهاب ورزشکاران از جمله موضوعاتی بود که در فصل گذشته هم با آن روبرو بوده ایم، افزود: فصل گذشته در 6 ماهه حضور خود در لیگ بسیار خوب ظاهر شدیم، اما به دلیل مشکلات فراوانی که داشتیم در نیمه دوم فصل بازی‌ها نتوانستیم خود را در جدول بالا بکشیم، چون بچه های ما آسیب دیده بودند و احتیاج داشتیم بازیکن‌های جدیدی بخریم، اما به دلیل مشکل بودجه نتوانستیم آن طور که باید در این مسابقات حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که یک تیم به لیگ برتر می‌رود حداقل باید 200 میلیون تومان هزینه کند، این در شرایطی بود که ما فصل گذشته حدود 14ـ15 میلیون تومان برای حضور خود در لیگ برتر هزینه کردیم، اما امسال حتی این مبلغ را هم برای حضور در لیگ نداریم.

زارعیان ادامه داد: هیچ کدام از بازیکنان‌مان به خاطر بازی در تیم پولی دریافت نمی کنند و تنها هزینه رفت و آمد و خوراک‌شان پرداخت می‌شد و ما برای آن که به حداقل هزینه دست پیدا کنیم، تا آنجا که می توانستیم صرفه‌جویی کردیم. در آخرین لحظه هم استان فارس اعلام کرد که از لیگ انصراف ندهیم و زمانی که درخواست کردیم که برایمان اسپانسری بگیرند، عنوان کردند که خودمان باید اسپانسر پیدا کنیم، این در حالی است که هیچ شرکتی حاضر نیست اسپانسر بانوان شود.

سرپرست تیم تربیت بدنی فسا با بیان این که برای گرفتن اسپانسر حتی به تهران هم آمدیم، افزود: من شخصا صحبتی را با آقای کفاشیان داشتم تا هزینه ای برای حضور این تیم در لیگ برتر بدهند، اما متاسفانه هیچ هزینه ای داده نشد و هیچ حمایتی از بچه های ما صورت نگرفت. در حالی که اگر از این بچه‌ها حمایت می‌شد می توانستند به نتایج خوبی برسند، چون آن‌ها توانسته بودند در فصل گذشته در مقابل تیم خوبی مثل «شن‌سای» اراک به پیروزی برسند.

زارعیان خاطر نشان کرد: تربیت بدنی استان فارس هیچ اعتباری را به تیم ما نداد و تنها هیات فوتبال استان هر از چند گاهی 50 هزار تا 100 هزار تومان به ما می‌داد.
 به جز تیم فسای تربیت بدنی فارس، تیم «اسپاد» هم به عنوان نماینده دیگر این استان به دلیل مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر از حضور در لیگ برتر صرف نظر کرده است.
تاریخ: 1390/7/5
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: