برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مشرف جوادی:باشکوه ترین المپیاد ورزش بانوان معلول در مشهد برگزار می‌شود

نایب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان برگزاری المپیاد ورزشی بانوان معلول به میزبانی مشهد مقدس را باشکوه ترین نوع این رقابت ها در تاریخ کشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری نایب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان با نمایندگان رسانه ها در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی بانوان معلول صبح امروز دوشنبه در محل این فدراسیون برگزار شد.

بتول مشرف جوادی گفت: المپیاد ورزشی بانوان معلول با حضور 1300 ورزشکار در هشت رشته ورزشی از تاریخ 29 مهر ماه آغاز می شود و تا هفتم آبان ادامه پیدا خواهد کرد. در این دوره از رقابت ها 800 مدال شامل 262 طلا، 262 نقره و 276 برنز بین ورزشکاران توزیع می شود. مسابقات در هشت رشته دو و میدانی، والیبال نشسته، شنا، تیراندازی، بسکتبال با ویلچر، بوچیا، تنیس روی میز و تیر و کمان برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در این رقابت ها 150 تا 200 داور حضور دارند که این امر به ارتقای سطح داوری کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین اهداف برگزاری این نشست، جوانگرایی است، افزود: ما در این رقابت ها به آینده فکر می کنیم و جوانگرایی را در دستور کار خود قرار داده ایم تا بدین ترتیب برای آینده پشتوانه سازی کرده باشیم. به عنوان مثال در والیبال نشسته 18 تیم حضور دارند که 36 نفر از بازیکنان، زیر 21 سال هستند. تیر و کمان هم یکی دیگر از رشته هایی است که با حضور 9 رشته و حداکثر توان در این مساقات حضور پیدا خواهد کرد.

مشرف جوادی با بیان اینکه تلاش می شود تا سه رشته دیگر به بخش بانوان فدراسیون افزوده شود، گفت: رایزنی هایی با رئیس فدراسیون (خسروی وفا) انجام شده تا سه رشته بدمینتون، شمشیربازی و قایقرانی به رشته های بانوان افزوده شود.

وی افزود: در بخش رقابت های برون مرزی 6 اعزام پیش بینی کرده بودیم که یکی رقابت های جهانی آیواز بود و تیم های تنیس روی میز و دو و میدانی ما در این مسابقات شرکت کردند و دیگری مسابقات تیراندازی جهانی ایتالیا بود که نمایندگان ما در این مسابقات نیز حضور یافتند. البته اعزام های دیگری در پیش داریم از جمله مسابقات تیراندازی استرالیا در آبان ماه، تنیس روی میز آسیا - اقیانوسیه در آذرماه، دو و میدانی آیواز در ماه آذر و والیبال نشسته آسیا با حضور فولاد ماهان سپاهان در اواخر آبان .

مشرف جوادی برگزاری رقابت های لیگ را راه مناسبی برای شناخت استعدادهای معلول برشمرد و گفت: ما در هفت رشته از هشت رشته نامبرده رقابت های لیگ را برگزار می کنیم و از این طریق می توانیم به شناخت استعدادها دست پیدا کنیم و برای تیم های ملی کشورمان پشتوانه سازی کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به این سوال که کاروان ایران با چند بانوی معلول در پارالمپیک لندن شرکت می کند، اظهار داشت: ما در پارالمپیک پکن چهار شرکت کننده داشتیم و علاقمندیم تا در این دوره از رقابت ها با 7 تا 8 ورزشکار شرکت کنیم. البته این به غیر از سهمیه های ورزشکاران نابیناست.

بتول مشرف جوادی در پایان با ابراز امنیدواری نسبت به اینکه حامیان مالی از ورزش معلولان و بویژه بانوان پشتیبانی به عمل بیاورند، گفت: مسابقات ورزشی ما را تنها کسانی به تماشا می نشینند که علاقمند به ورزش هستند و ای کاش پخش تلویزیونی رقابت ها به گونه ای بود که مردم را به این مسابقات علاقمند می کرد. البته در حال حاضر پنج حامی مالی داریم با این حال ورزش معلولان برای رشد و پیشرفت بیشتر نیاز به حمایت های بیشتری از این دست دارد.


تاریخ: 1390/7/11
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: