برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اختصاصی90/میانجیگری یکتامرام و آشتی شهریاری با 90

اختصاصی90/میانجیگری یکتامرام و آشتی شهریاری با 90 شماره خبر :30555   90: ظهر پنجشنبه بود، هوایی پائیزی و کسل‌کننده که جمعیت زیادی را به پیست موتورکراس مجموعه ورزشی آزادی کشانده بود تا هیجان این مسابقه را از دست نداده و به جای نظاره‌کردن چنین لحظات هیجان‌‌انگیزی از طریق جعبه جادویی به پیست بیایند و برای تیم کشورشان کف بزنند و فریاد بکشند.

 معصومه کیانی


90: ظهر پنجشنبه بود، هوایی پائیزی و کسل‌کننده که جمعیت زیادی را به پیست موتورکراس مجموعه ورزشی آزادی کشانده بود تا هیجان این مسابقه را از دست نداده و به جای نظاره‌کردن چنین لحظات هیجان‌‌انگیزی از طریق جعبه جادویی به پیست بیایند و برای تیم کشورشان کف بزنند و فریاد بکشند. صدای غرش موتورسواران از دور به گوش می‌رسید. جلوتر که رفتم چشمم به تماشاچیانی افتاد که از بیرون نرده‌ها به نظاره مسابقات مشغول بودند.
هیجان
صحنه‌های جالبی بود، موتورهای معلق در هوا که یکی پس از دیگری به هوا پرتاب می‌شدند و در زمین فرو می‌نشستند. تماشاچیان هم گویی هیپنوتیزم شده بودند، به حرکت پرنده‌های آهنی خیره می‌شدند، سکوت می‌کردند و به ناگاه فریاد می‌کشیدند و کف می‌زدند.
فضای داخل پیست مملو از جمعیت بود. همه از کودک 3-4 ساله تا افراد سالخورده در جایگاه نشسته بودند تا راند چهارم مسابقات موتورسواری آسیا را با حضور 8 تیم آسیایی از نزدیک تماشا کنند.
رئیس کنفدراسیون آسیا، شگفت‌زده شد
در جایگاه ویژه هم مسئولان فدراسیون ایران، آسیا و جهان به چشم می‌خورند. استفان مک‌کی، رئیس کنفدراسیون موتورسواری آسیا برای چهارمین بار به کشورمان سفر می‌کرد و گویی دوست نداشت لحظه‌ای از مسابقات را از دست دهد. وی با تذکر این نکته که اگر مسابقه شروع شود جواب نمی‌دهم، نگاهی به ساعتش انداخت و گفت: استاندارهای برگزاری این مسابقات در ایران بالاتر رفته و من از این امر بسیار خوشحالم. ایران جزو 5 تیم برتر آسیا است و روند روبه رشدی را طی می‌کند.
وی درحالی که از رانندگی متین حسنی شگفت‌زده شده بود، گفت: رانندگی حسنی توجهم را جلب کرد، او در راند اول چهارم شد، اما به دلیل سن کم و قوانین مسابقات نمی‌توانست عنوان نایب‌قهرمانی کلاس 85 سی‌سی را کسب کند. این موتورسوار نوجوان آینده خوبی دارد.
وگاس: با موتور سواری اروپا فاصله زیادی دارید
در جایگاه ویژه شخص دیگری بود که این مسابقه برایش جالب بود. جورج وگاس، قائم‌مقام فدراسیون جهانی موتورسواری که برای نخستین بار به ایران آمده بود و با کنجکاوی مسابقات را نظاره‌ می‌کرد. مرد خوش برخورد و شوخ‌طبع فدراسیون جهانی می‌گفت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه برخورد کنیم، باید بگویم مسابقات آسیا هم‌سطح مسابقات قهرمانی آفریقا و یا آمریکای‌جنوبی است. موتورسواری آسیا با سرعت خوبی به جلو می‌رود، اما با سطح مسابقات اروپا فاصله زیادی دارد.
وگاس که از برخورد مردم خونگرم و مهربان ایران انگشت به دهان مانده بود، گفت: دوست داشتم چند سال پیش به ایران بیایم. به هر حال موتورسواری ایران پتانسیل بالایی دارد که اگر تمریناتش را از سنین 6-7 سالگی شروع کند، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای می‌کند.
وی ادامه داد: سطح موتورسواری ایران و روند رو به رشد آن برایم مشخص نبود تا به فدراسیون جهانی گزارش دهم، اما با دیدن پتانسیل ایران می‌توانم برای پیشرفت این رشته درخصوص استخدام مربی خارجی و حمایت مالی اقدام کنم.
درخشش موتورسواران جوان و ناکامی موتورسواران 125 سی سی
نکته جالب این مسابقات مقام‌آوری موتورسواران ایرانی در کلاس 85 سی‌سی و ناکام ماندن ورزشکارانمان در کلاس 125 سی‌سی بود. در مجموع دو راند مسابقات امید خدابنده‌لو، ایمان صفری و نیما مهرعلیزاده سکوهای اول تا سوم این مسابقات را گرفتند، اما مقام مسابقات کلاس 125 سی‌سی به نام ورزشکاران تایلند، ژاپن و تایلند ثبت شد و دست ورزشکاران ایران از مدال کوتاه ماند.
میانجیگری یکتامرام و آشتی شهریاری با 90
حسین شهریاری نایب رئیس فدراسیون موتورسواری آسیا و ایران که هنوز از مصاحبه انتقادی 90 شاکی بود با میانجیگری سیدعلیرضا یکتامرام، مدیر اجرایی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری به جایگاه مسئولان آمد و با گلایه از مصاحبه انتقادی 90 از سومین میزبانی ایران ابراز خرسندی کرد. وی گفت: اگرچه تعداد شرکت‌کنندگان به 8 تیم افزایش یافته، اما کیفیت کمتری در مقایسه با مسابقات سال قبل دارد. موتورسواران کشورمان از نظر بدنسازی شرایط ایده‌آلی ندارند ما هم قصد داریم این ضعف را با آوردن مربی خارجی جبران کنیم.
مذاکره با مربیان هشت هزار یورویی!
وی از مذاکره با سه مربی استرالیایی برای هدایت تیم‌ملی ایران سخن گفت که هفته‌ای 8 هزار یورو هزینه دارند، اما قرار است پس از رسیدن به توافق قرارداد امضا کنیم. شهریاری همچنین از میزبانی ایران در مسابقات جهانی خبر داد که اسفندماه سال آینده برگزار می‌شود.
نایب رئیس کنفدراسیون آسیا چهارمی ایران در مسابقات کلاس 125 سی‌سی را به دلیل آماده نبودن ورزشکاران ایرانی دانست.
شعار عوامل ثابتی‌فر علیه دبیر فدراسیون
غیبت امیر ثابتی‌فر، مقام‌دار ایران در مسابقات آسیایی از نکات مهمی بود که حاشیه‌ساز شد. عده‌ای از تماشاچیان که گفته می‌شد از عوامل ثابتی‌فر هستند در جایگاه تماشاچیان شعارهایی علیه شهزاد کیانی، دبیر فدراسیون می‌دادند. وقتی پرس و جو کردیم متوجه شدیم ثابتی‌فر به دلیل غیبت در اردوها اجازه شرکت در مسابقه داده نشد. یکتامرام مرد خستگی‌ناپذیر فدراسیون اتومبیلرانی که به همراه پسرش محمدرضا در دو جبهه فعالیت می‌‌کردند، ‌گفت: ثابتی‌فر در تمام اردوها غایب بود و یک روز قبل از آغاز مسابقات مراجعه کرد که با حضور او مخالفت کردیم.
از طرفی شهزاد کیانی که گویی فشار زیادی را تحمل می‌کرد، اظهار داشت: به ثابتی‌فر چندین بار تذکر دادیم که در اردوها حاضر شود، اما نیامد. روز مسابقه هم که به اردو آمد فدراسیون زیر بار نرفت چون حق سایر ملی‌پوشان ضایع می‌شود.
این ورزشکار تابع مقررات نیست و فدراسیون هم از ورزشکار اطاعت نمی‌کند. وی همچنین از اردوی ملی‌پوشان در کمپ هلند خبر داد که صحبت‌های مقدماتی انجام شده است.
سجادی آمد
در همین اثنا حمید سجادی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش به جایگاه آمد تا کنار رغبتی دبیر سابق فدراسیون اتومبیلرانی و یکی از مسئولان برگزاری مسابقات قرار گیرد. سجادی در خصوص مشکلات این رشته و حمایت مالی از این فدراسیون گفت: اگر مسئولان این فدراسیون مشکلاتشان را بگویند کمک می‌کنیم.
خدابنده‌لو: مسئولان رسیدگی نمی‌‌کنند
راستش باورم نمی‌شد نفر اول مسابقات کلاس 85 سی‌سی 13 سال داشته باشد. آن هم کسی که فقط 6 ماه در این رشته فعالیت کرده و علی‌رغم مخالفت خانواده‌اش به جام زرین دست یافته باشد. به هر روی این جوان آتیه‌دار که بسیار خوشحال بود، موتورسواری را زیرنظر امیر ثابتی‌فر یاد گرفته و به اصرار پدرش در این مسابقات شرکت کرده است. امید خدابنده‌لو می‌گوید: مسابقات خوبی بود و خدا را شکر توانستم قهرمان شوم. فقط یک مشکل دارم و آن هم رسیدگی نکردن مسئولان است. گفته بودند مربی می‌آوریم، اما مربیی ندیدیم. از دو هفته پیش در پیست تمرین کردیم تا در این مسابقات شرکت کنیم، اما تا سال بعد از ما خبری نمی‌گیرند.
صغرسنی یا کبرسنی!
متین حسنی، موتورسوار یازده ساله تیم‌ملی که فقط به خاطره 5 ماه کوچک‌تر بودن از سن قانونی مسابقات، نتوانست جام نقره را در دست بگیرد ناراحت بود، می‌‌گفت: می‌گویند خیلی بچه‌ای! و مقامت را حساب نمی‌کنیم. من از 5 سالگی موتورسواری می‌کنم و نتیجه خوبی گرفتم. مجتبی شجاعی نیز در حالی که چانه‌اش را چسب زده بود، گفت: اگر زمین نمی‌خوردم اول می‌شدم. من ورزشکار فیلیپین را زمین زدم تا مقام قهرمانی به ایران برسد.
 

تاریخ: 1390/7/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: