برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اختصاصی مهر/رودخانه کرج ظرفیتی مغفول مانده/ انجمن اسکی روی آب آماده ایجاد پیست

کرج - خبرگزاری مهر: رودخانه کرج با گذر از بخش مرکزی شهر، در حالی به ظرفیت مغفول مانده این شهر تبدیل شده است که مدتی است انجمن اسکی روی آب ایران در مکاتبه ای با شهرداری کرج برای ایجاد پیست اسکی روی آب و قایقرانی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ساماندهی رودخانه کرج موضوعی چند بخشی است که دستگاههای زیادی در آن تاثیرگذارند، در این میان اگرچه بارها در خصوص قابلیتها و ظرفیتهای این جاذبه طبیعی کلانشهر کرج در رسانه ها سخن گفته شده است اما در عمل و از سوی مسئولان مربوطه تاکنون اقدام جدی و اثرگذاری در این بخش صورت نگرفته است.

بی شک برخورداری از جاذبه های طبیعی در کنار مدیریت صحیح می تواند علاوه بر زیبایی بخشی به سیمای شهری در جذب سرمایه گذاران و توسعه گردشگری منطقه نیز سهم جدی داشته باشد.

به هر روی و با گذشت سالها آن گونه که باید از ظرفیتهای طبیعی کرج به ویژه رودخانه این شهر بهره گرفته نشده است و بخشی از این رودخانه نیز که در جوار پارک شهید چمران کرج قرار دارد به محلی برای تخلیه زباله بدل شده است.

در همین راستا نیز شهردار کرج یک ماه پیش از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه کرج طی  خبر داد و گفت: اعتبار اولیه این عملیات یک میلیارد و 600 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سید علی آقازاده اظهار داشت: بحث ساماندهی رودخانه کرج حدود یک سال و نیم پیش با انجام کارهای مطالعاتی آغاز شد.

وی افزود: در این مدت تمام طرح ها و برنامه ها با حضور کارشناسان آب منطقه ای تهران و البرز بررسی شد و نظرات کارشناسان مربوطه نیز در این اجرای این طرح لحاظ شد.

آقازاده با تاکید بر لزوم تعامل دستگاههای ذیربط ادامه داد: با وجود همکاری همه جانبه شهرداری متاسفانه برخی از دستگاههای دولتی در این زمینه همکاری مطلوب نداشته و این امر موجب کندی آغاز عملیات اجرایی این طرح شده است.

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ دارای ابعاد وسیعی است،بیان کرد:به دلیل گستردگی این طرح آغاز عملیات اجرایی و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی همچنین رایزنی با ادرات ذیربط بیش از یک سال و نیم به طول انجامید.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح از اعتبارات سال جاری حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که شهرداری در صورت جذب اعتبارات توان افزایش این رقم را در راستای تسریع در اجرای پروژه دارد.

 طرح ساماندهی رودخانه کرج موجب جذب سرمایه گذاران می شود

 شهردار کرج با بلند پروازانه خواندن این طرح بیان کرد:اجرای این طرح در طول بیست سال گذشته مورد توجه بسیاری ازمدیران شهری بوده که به دلایل مختلف محقق نشده است و شهرداری کرج در نظر دارد تا با اجرای این طرح عظیم ضمن دگرگون کردن چهره شهر به لحاظ تفریحی و گردشگری زمینه انتفاع این کلانشهر از بعد اقتصادی را نیز فراهم کند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح گردشگری موجب سوق دادن بسیاری از سرمایه گذاران به مرکز استان تازه تاسیس البرز می شود عنوان کرد:این مهم می تواند بستر مشارکت بخش خصوصی  و گسترش فضاهای گردشگری را در شهر مهیا کند.

 به نظر می رسد در صورت عملیاتی شدن ساماندهی روخانه کرج این بخش قابلیت توسعه فضاهای تفریحی این شهر و رونق گردشگری را داراست.

یکی از امکاناتی که وجود دریاچه رودخانه کرج فراهم می آورد، احداث و ایجاد پیست ورزشهای آبی نظیر اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی به عنوان یکی از رشته های جذاب و پرهیجان ورزشی است.

از همین رو با تصویب طرح توسعه گردشگری در منطقه رودخانه کرج و در جنب پل اتوبان تهران – کرج، انجمن اسکی روی آب ایران برای همکاری در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است.

رئیس انجمن اسکی روی آب ایران در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهردار کرج تاکنون گامهای مثبتی در جهت توسعه زیرساختهای کلانشهر کرج برداشته است و از این رو مصوب شدن طرح توسعه گردشگری در منطقه رودخانه کرج و در راستای ساماندهی این رودخانه و رونق ورزشهای آبی در کرج این انجمن آمادگی خود را برای همکاری در این بخش به طور رسمی و در جلسه ای با حضور شهردار کرج اعلام کرده است.

رضا گل محمدی افزود: وی در هنگامی که مسئولیت تربیت بدنی کرج را برعهده داشته است بارها طی مکاتبات متعدد درخواست ساماندهی رودخانه مذکور به منظور احداث پیست اسکی روی آب و قایقرانی را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه این درخواست به دلیل مرکزیت کرج برای اسکی روی آب کشور طرح شده است، از اعلام آمادگی انجمن اسکی روی آب ایران برای احداث پیست اسکی روی آب و قایقرانی در کرج خبر داد..

گل محمدی بیان کرد: در این راستا انجمن اسکی روی آب ایران برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور شرکت در طرح احداث پیستهای اسکی روی آب و جت اسکی اعلام می کند..

وی همچنین نظر شهردار کرج در خصوص اجرای این طرح را در جلسه مشترک با وی مساعد خواند و گفت: شهردار کرج طی مکاتبه ای به سازمان پارکها و فضای سبز کرج اعلام کرده است: طرح پیست ورزشهای آبی در دریاچه گردشگری رودخانه کرج طرح مناسب و جذابی برای رونق هرچه بیشتر این پروژه است.

وی بیان کرد: در همین راستا نیز مقرر شده است مشاور طرح ساماندهی رودخانه کرج و ایجاد دریاچه گردشگری در این خصوص مطالعات لازم را انجام داده و در صورت نیاز نشست مشترکی با انجمن اسکی روی آب ایران برگزار شود.

گل محمدی ابراز امیدواری کرد: با توجه ویژه مسئولان شهری به لزوم اجرای این طرح شاهد رونق ورزشهای ابی با بهره گیری از پتانسیل طبیعی رودخانه و دریاچه گردشگری کرج باشیم.

به هر روی طرح فوق با توجه به فراهم بودن بسترهای اولیه نظیر رودخانه طبیعی از یک سو و مصوب شدن طرح گردشگری این رودخانه و تامین اعتبارات اولیه با مطالعه کارشناسان و مشاوران می تواند به عنوان یکی از طرحهای موفق گردشگری و توسعه فضاهای ورزشی تفریحی کرج به شمار رود.

....................................

گزارش: اعظم کریمی


تاریخ: 1390/7/26
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: