برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

برخی‌ها سفارشی آمده‌اند/گزارش مهر از آخرین وضعیت ریاست فدراسیون‌ها/ ترس ورزشی‌ها از انتصابات!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون‌های ورزشی در حالی صورت گرفته است که برخی چهره‌ها با سفارش مسئولان رده بالا وارد گود شده‌اند و این نگرانی را برای اهالی ورزش ایجاد کرده‌اند که نکند انتخابات در مجامع جای خود را به انتصابات بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، با مطرح شدن تغییر نام سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش در سال 89، انتخابات بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی به دلایل مختلفی از جمله غیرقانونی بودن فعالیت برخی از روسای فدراسیون‌ها به خاطر دوشغله بودن، بازنشسته بودن و در نهایت حضور در بازی‌های آسیایی گوانگجو به تعویق افتاد.

با گذشت نزدیک به یک سال، سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان تغییر کرد و حالا وزارت ورزش قصد دارد تکلیف روسای برخی از فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می شوند یا فدراسیون‌هایی که مدت ریاست چهارساله مدیران‌شان به اتمام رسیده را مشخص کند اما در همین اولین گام هراس از فرمایشی بودن انتخابات و حمایت از برخی از نامزدها و در نهایت معرفی فرد مورد نظر وزارت ورزش و جوانان به عنوان رئیس افزایش یافته است.

در این کش و قوس، تمدید مهلت یک روزه ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون‌های چوگان، کشتی و کوهنوردی هر چند به بهانه تعطیلات هفته گذشته رخ داد اما نگرانی را برای معرفی افراد جدید از سوی وزارت ورزش و جوانان و در نهایت تاثیر معرفی این افراد روی آرای مجامع بیشتر کرد. این در حالی است که هرچند به عملکرد برخی از فدراسیون‌های ورزشی انتقاداتی وارد است اما این فدراسیون‌ها در آستانه حضور در المپیک لندن قرار دارند.

در چنین شرایطی فدراسیون‌هایی چون دوومیدانی و ژیمناستیک بیشتر از 10 ماه از حضور سرپرستان‌شان گذشته وعملا فعالیت این سرپرستان غیرقانونی بوده و حتی بعید به نظر می رسد که این مدیران برابر انتقادات مطرح شده از سوی خانواده ورزشی حوزه‌شان شانسی برای کسب موفقیت در انتخابات آینده داشته باشند.

برخی از فدراسیون‌های دیگر به تازگی صاحب سرپرست شده‌اند که از آن جمله می توان به فدراسیون‌هایی چون شنا، اسکیت و سوارکاری اشاره کرد. برخی از فدراسیون‌ها نیز همچون کشتی، فوتبال، تیراندازی باکمان، چوگان، کوهنوردی و والیبال مدت ریاست چهارساله مدیران شان به اتمام رسیده یا در شرف پایان است، ثبت نام از نامزدهای برخی از این فدراسیون‌ها آغاز و مابقی در انتظار اعلام وزارت ورزش و جوانان هستند.

با گذشت یک هفته از مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون دوومیدانی تنها داوود حومنیان یکی از منتقدین این فدراسیون رسما ثبت نام کرده است. البته کاظمی آشتیانی، سرپرست فعلی فدراسیون نیز در گفتگو با رسانه ها عنوان کرده است که قصد دارد در انتخابات ثبت نام کرده و امیدوار است بتواند با پشتوانه کاری که در ماه‌های اخیر برای خود دست و پا کرده است به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود.

مهلت ثبت نام ازکاندیداهای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال هم با نام نویسی از 9 نفر به پایان رسیده که در این میان به نظر می رسد بیشترین رقابت میان داورزنی رئیس فعلی فدراسیون و میرفخرایی از پیشکسوتان این رشته ورزشی باشد.

نام محمدرضا داورزنی در حالی به عنوان اصلی ترین فرد در این فهرست ثبت شده که در صورت انتخاب مجدد شاهد ثبات مدیریت این فدراسیون مانند گذشته خواهیم بود، همچنان که یکی از دلایل موفقیت این فدراسیون در زمان مدیریت یزدانی خرم، ثبات درمدیریت بود. هرچند داورزنی در کارنامه مدیریت خود به لحاظ رساندن تیم ایران به عنوان قهرمانی آسیا عملکرد خوبی دارد اما از سوی منتقدان در خصوص عملکرد نه چندان مطلوب تیم‌های پایه و جوان همیشه مورد انتقاد قرار گرفته و در یک سال گذشته بارها خبرهایی از احتمال استعفا یا برکناری وی شنیده می شد. 

میرفخرایی پس از داورزنی دومین گزینه در فهرست فدراسیون والیبال است، وی از پیشکسوتان این فدراسیون ورزشی بوده و سال‌هاست در حوزه ورزش حضور دارد و از منتقدان اصلی مدیریت داورزنی در چند سال گذشته است. در چند ماه گذشته و به دنبال مطرح شدن صحبت‌هایی در خصوص استعفا یا برکناری داورزنی همیشه از میرفخرایی به عنوان یکی از گزینه‌های مورد حمایت پیشکسوتان این رشته نام برده می شد.

سومین فردی که نام وی در بین نام‌های ثبت نام شده دیده می شود، احمد ضیایی، نایب رئیس پیشین فدراسیون والیبال است. وی همیشه در دوران حضورش در این سمت در فدراسیون وقت داورزنی مورد انتقاد اهالی والیبال قرار می گرفت. در این فهرست نام‌هایی چون پیمان اکبری، بازیکن و سرمربی تیم والیبال پیکان، میترا شعبانیان، سرمربی تیم والیبال بانوان و منتقد به عملکرد نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال و افرادی چون علی پورعروجی، علیرضا سلیمی، امیرحسین منظمی و غلامرضا نوروزی به چشم می‌خورد. با بررسی شرایط این افراد این طور به نظر می رسد که در روز انتخابات شاهد انصراف بسیاری از آنها به سود داورزنی یا حتی میرفخرایی خواهیم بود.

ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون کوهنوردی در حالی قرار بود، چهارشنبه 25 آبان ماه به اتمام برسد که این زمان تمدید و عصر روز شنبه به اتمام رسید و مطمئنا باید در انتظار حضور افرادی جدید در فدراسیون و ثبت نام آنها برای برگزاری رقابت‌های انتخاباتی این فدراسیون باشیم.

با این حال تا پایان وقت روز چهارشنبه 26 آبان‌ماه نام افرادی چون کاوه کاشفی، مسئول هیئت کوهنوردی استان تهران، مهدی عمیدی، کوهنورد استان خراسان رضوی و فاتح قله اورست، همایون بختیاری، مسئول پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون کوهنوردی و محمدتقی بهره ‌ور، عضو هیئت مدیره انجمن کوهنوردان ایران در محل فدراسیون کوهنوردی ثبت شد تا پس از تایید وزارت ورزش و امور جوانان در انتخابات شرکت کنند. نکته قابل تعمق در این بود که شرایط محمود شعاعی، رئیس کنونی این فدراسیون مشابه یزدانی خرم بود اما وی نتوانست در انتخابات ثبت نام کند.

ثبت نام از انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در شرایطی انجام شد که 10 ماه پیش شاهد برکناری احمد محتشمی از ریاست این فدراسیون به دلیل انتقادات وارده از سوی اهالی این رشته و مدیریت وقت سازمان تربیت بدنی به خاطر نتایج ضعیف تیم ملی در بازی‌های آسیایی گوانگجو بودیم. در نهایت سازمان ورزش، منتقد اصلی این فدراسیون را به سمت سرپرست این فدراسیون منصوب کرد اما با گذشت این زمان شاهد ثبت نام و بازگشت محتشمی به انتخابات جدید هستیم.

فهرست کامل نامزدهایی که در انتخابات ریاست فدراسیون‌های کشتی، والیبال، ژیمناستیک، کونگ فو و کوهنوردی ثبت نام کرده اند به شرح زیر است:

فدراسیون کشتی:
1- حجت الله خطیب، 2- حمیدگرشاسبی، 3- امیررضا خادم، 4- حسن رنگرز، 5- محمدرضا یزدانی، 6- سهراب دهقان، 7- مهدی محبی، 8- علی بدیع، ۹- بهنام طیبی، 10- عسگری محمدیان، 11- حمید سیفی، 12- جبرئیل خانبابائی و 13-عبدالله چمن گلی

فدراسیون والیبال:
1- محمدرضا داورزنی، 2- علی میر فخرایی، 3- علیرضا سلیمی، 4- میترا شعبانیان، 5- پیمان اکبری، 6- امیرحسین منظمی، 7- احمد ضیایی، 8- غلامرضا وروزی و 9- علی پور عروج

فدراسیون ژیمناستیک:
1- جعفر درویش‌زاده، 2- فرامرز سنگینی، 3- محمود اصلی، 4- عباس دهقان، 5-احمد محتشمی، 6- امیر آگاه، 7- رضا خزائلی، 8- محسن جواهری و 9- احمد عموئی

فدراسیون کونگ فو:
1- علیرضا خسروی، 2- علی منتظری، 3- یحیی دادونی، 4- خلیل کیانی، 5- سید مجتبی شیرزادی، 6- علیرضا قیصری، 7- محمد حسن قادری، 8- اصغر شکری، 9- مهدی عبدلی و 10- سیامک صحافی

* فدراسیون کوهنوردی:
1- رامین احمدی طباطبایی، 2- مهدی عمیدی، 3- کاوه کاشفی، 4- محمد تقی بهره وری، 5- سید مرتضی موسوی، 6- همایون بختیاری، 7- رضا زارعی، 8- رضا بهادرانی، 9- امید محمدی

زمان انتخابات این فدراسیون‌ها متعاقبا از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام خواهد شد.


تاریخ: 1390/8/29
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: