برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

آشتیانی در گفتگو با مهر:حضورم در دوومیدانی خواسته مسئولان ورزش بود/ عقده ریاست ندارم

سرپرست پیشین فدراسیون دوومیدانی پس از جدا شدن از این مجموعه با تاکید براینکه حضورش در دوومیدانی خواسته سازمان تربیت بدنی پیشین و وزارت ورزش بوده است، گفت: عقده سمت گرفتن و مدیر شدن را ندارم، چرا که همیشه مسئولیت‌های بزرگ داشته‌ام.

محمدرضا کاظمی آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: من از اینکه مسئولان ورزش کشورمان در این چند ماه با سپردن مسئولیت فدراسیون دوومیدانی به من اعتماد کردند تشکر می کنم. اینکه من برای قبول این مسئولیت دعوت شدم خواسته مسئولان سازمان تربیت بدنی پیشین و وزارت ورزش و جوانان بود. خواسته مسئولان شفافیت اداری و مالی در فدراسیون دوومیدانی و بهبود وضعیت کیفی و کمی در این فدراسیون بود و تلاش کردم تا بتوانم به وظیفه‌ام به بهترین نحو عمل کنم.

فدراسیون دوومیدانی پرحاشیه نبود
وی در پاسخ به این پرسش که "چرا فدراسیون دوومیدانی در زمان مدیریت شما پرحاشیه بود؟"، اظهار داشت: عملکرد ما پرحاشیه نبود دیگران هر برخورد و هر کار ما را پرحاشیه کردند. آنهایی این کار را می کردند که موقعیت‌شان در فدراسیون دوومیدانی به خطر افتاده بود. برخی هم که از دست ما ناراحت بودند افرادی بودند که سال‌ها بود به فدراسیون دوومیدانی چسبیده بودند و منافع خود را در حضور در این فدراسیون می دیدند.

رنکینگ فدراسیون دوومیدانی در زمان من ارتقا یافت
سرپرست فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: در زمانیکه من فدراسیون را تحویل گرفتم رنکینگ فدراسیون دوومیدانی ایران در جهان 132 بود اما به لطف خدا و با عملکرد خوب ملی پوشان دوومیدانی در این مدت این رنکینگ به رتبه سی و سوم ارتقا یافت و حتی هم اکنون شاهد حضور 14 ورزشکار ایرانی در "تاپ لیست" 100 ورزشکار برتر جهان هستیم.

فدراسیون را با 250 تومان بودجه به سرپرست بعدی تحویل دادم
وی تصریح کرد: وقتی وارد فدراسیون دوومیدانی شدم ریالی پول در حساب فدراسیون نبود اما هم اکنون این فدراسیون را با مبلغ 250 میلیون تومان بودجه تحویل سرپرست بعدی داده‌ام و حقوق ورزشکارانی که در آن زمان چندین ماه به تعویق افتاده هم پرداخت شده است.

مشکل مربی دوومیدانی کاران ایران برطرف شده است
آشتیانی با بیان اینکه زمستان سال گذشته یکی از مهمترین انتقادات نبود مربی برای ورزشکاران بود، گفت: تلاش کردم تا بتوانم برای ورزشکاران مربی استخدام کنم. هم اکنون سجاد مرادی با مربی جدیدش تمرین کرده و قصد راهی شدن به اردوی آفریقا را دارد. کاوه موسوی در پرتاب چکش به اردوی روسیه می رود تا همراه با یک مربی ایده‌آل تمرین کند. چند مربی زن به ایران آمده‌اند و چند مربی مرد هم برای ورزشکاران پرشی استخدام شده است.

از حضور مربی حدادی در ایران حمایت کردم
وی خاطر نشان کرد: تنها مربی احسان حدادی هنوز به ایران نیامده است. من خودم با دست خط خود که موجود هم هست از حضور این مربی در ایران حمایت کردم و پیگیر دریافت مجوزهای قراردادش از کمیته ملی المپیک شدم. قرار بود "کیم" این روزها وارد ایران شود اما به دلیل بیماری همسرش هنوز به کشورمان نیامده است.

آشتیانی پاسخ حدادی را داد
" شما در گفتگویی عنوان کرده‌اید که حدادی ماهیانه 42 میلیون تومان برای فدراسیون خرج داشته اما احسان حدادی عنوان کرده که چنین مسئله‌ای صحت نداشته و هزینه‌های وی طی یک ماه به 10 میلیون تومان هم نمی رسد شما در این خصوص چه پاسخی دارید؟"

آشتیانی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: حدادی در شرایطی این صحبت را می کند که به عنوان یک ورزشکار تنها هزینه‌های خود را می بیند. این در حالی است که ما ماهیانه 3500 دلار حقوق و 2 میلیون تومان بابت اسکان و تغذیه برای ماساژورش هزینه می شود. هزینه مربی‌اش در سال گذشته هم به همین شکل به بیش از 10 میلیون تومان می رسید.

وی ادامه داد: حدادی هم اکنون ماهیانه 2 میلیون تومان از فدراسیون حقوق می گیرد. هزینه سفرها، اسکان، تغذیه، هواپیما، اردوهای وی را هم باید به این مبلغ اضافه کنید. هر سفر 40 روزه احسان حدادی بابت اردوها نزدیک به 30 میلیون تومان هزینه دارد. با  این شرایط هزینه حدادی بالا بود و من می توانم در صورت لزوم مدارک آن را هم با فاکتور ارائه دهم.

دوومیدانی پتانسیل کسب 10 سهمیه المپیک را دارد
سرپرست پیشین فدراسیون دوومیدانی در خصوص اینکه همیشه مدعی بوده است که می توانیم شاهد کسب 10 سهمیه المپیک در رشته ورزشی دوومیدانی باشیم، گفت: بازهم می گویم دوومیدانی پتانسیل کسب 10 سهمیه المپیک در بازی‌های لندن را دارد. من کاری به سهمیه‌های قبلی و چگونگی کسب آنها ندارم اما در مورد شرایط فعلی دوومیدانی می گویم که می تواند به این مهم برسد.

موفقیت‌های دوومیدانی را ندیدند
وی تاکید کرد: هیچ کس در این 9 ماه برخی موفقیت‌های رشته دوومیدانی را ندید. ما کی مدال 400 متر و دونده‌ای با زمان زیر 46 ثانیه داشتیم. یا دونده های سرعتی که در 200 متر زیر 21 ثانیه بدوند. ما چه زمانی مدال دوی امدادی در آسیا داشتیم؟ متاسفانه این موفقیت‌ها در این رشته دیده نمی شوند در حالیکه تمام این موفقیت‌ها می توانند در آینده به موفقیت بزرگی در این رشته تبدیل شوند. معتقدم اگر به این ورزشکاران رسیدگی شود و حاشیه‌ای نداشته باشند آینده درخشانی دارند.

اگر در انتخابات دوومیدانی شرکت می کردم به راحتی رای می آوردم
آشتیانی با بیان اینکه من در زمان ماموریتم در فدراسیون دوومیدانی سالم کار کردم، گفت: هیچ وقت به صراحت نگفتم که رئیس فدراسیون می شوم و همیشه گفتم که تلاشم این است که بتوانم در مدت سرپرستی‌ام عملکرد خوبی داشته باشم البته با اطمینان این را می گویم اگر در انتخابات این فدراسیون شرکت می کردم به راحتی می توانستم رای آورده و رئیس فدراسیون دوومیدانی شوم.

تلاش می کنم در مسئولیت جدید نیز سالم کار کنم
وی در مورد حضورش به عنوان سرپرست فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی هم گفت: من با این رشته بیگانه نیستم، چرا که مدرک عالی بدنسازی دارم و پزشک ورزشی بوده و تخصصم آسیب شناسی است. من در فدراسیون دوومیدانی به وظیفه‌ای که به من سپرده بودند عمل کردم و تلاش می کنم در این فضا هم سالم کار کرده و بتوانم به این رشته کمک کنم.

عقده مدیر شدن ندارم
وی در خصوص اینکه گفته می شود چون شانسی برای کسب کرسی ریاست فدراسیون دوومیدانی نداشته به فدراسیون بدنسازی رفته است، گفت: عقده سمت گرفتن و مدیر شدن را ندارم، چرا که همیشه مسئولیت‌های بزرگ داشته‌ام. من به طور قطع می توانستم در انتخابات فدراسیون دوومیدانی رای بیاورم، رای من در دوومیدانی قطعی بود.

محمدرضا کاظمی آشتیانی پس از 9 ماه سرپرستی فدراسیون دوومیدانی با تصمیم وزارت ورزش و جوانان از این فدراسیون خداحافظی و به عنوان سرپرست فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی منصوب شد. افشین داوری هم به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی منصوب گردید.


تاریخ: 1390/9/4
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: