برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رییس فدراسیون ناشنوایان: برای صداوسیما مصاحبه با بازیکنان درجه چندم از خبر قهرمانی تیم ما در دنیا مهم‌تر بود

کاظم نظم‌ده پس از برگزاری جلسه با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: وزیر کار قول داد، تا یک سال آینده مشکل بازیکنان فوتسال را حل کند.

 ایسنا

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان درباره کسب مقام قهرمانی تیم ملی فوتسال ناشنوایان در مسابقه‌های جهانی سوئد اظهار کرد: فوتسال در ابتدا جزو رشته‌های ناشنوایان نبود اما موفق شدیم در آسیا نایب قهرمان شویم و شرایط ورود به جام جهانی را پیدا کنیم. امسال نیز مسابقه‌های جهانی در سوئد برگزار شد و 16 تیم از قاره‌های مختلف حضور داشتند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در گروه سختی قرار داشتیم، تیم‌هایی مثل اوکراین قهرمان 3 دوره جام جهانی، روسیه نایب قهرمان جهان و بلغارستان چهارم جهان را شکست دادیم و علاوه بر آن سوئیس و نروژ را هم با اختلاف بالا بردیم. در فینال نیز ترکیه را با نتیجه چهار بر دو از پیش‌رو برداشتیم و قهرمان جام جهانی شدیم.

نظم‌ده با بیان اینکه ایران برای اولین بار در مسابقه‌های جهانی حضور پیدا کرد ادامه داد: ایران در این مسابقه‌ها چنان درخششی داشت که رییس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان جهان تیم ملی ایران را به دستگاه موسیقی تشبیه کرد که هماهنگ و موزون کار می‌کند. بازیکنان نیز وقتی که به ایران برگشتند و دیدند رییس جمهور، رییس مجلس، وزیر کار و تعاون و سایر سران ورزش پیام تبریک گفتند، خوشحال شدند و این قوت قلبی است تا کارهای بهتری را در مسابقه‌های جهانی انجام دهند.

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان همچنین درباره جلسه‌اش که با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به همراه اعضای تیم ملی فوتسال داشت، اظهار کرد: این جلسه به درخواست سازمان بهزیستی برگزار شد. چون آن‌ها از قبل قول داده بودند تا اگر تیم قهرمان شود پاداشی را در نظر بگیرند. پس از برگشت تیم نیز قبل از اینکه عرق بچه‌ها خشک شود دعوت کردند و در این جلسه اعضای تیم را مورد تشویق قرار دادند و قرار شد 12 نفری که در تیم بودند، تا آخر سال مشکل کارشان حل شود و شغل مناسبی در استان‌هایشان فراهم شود.

نظم‌ده درباره اختصاص پاداش به بازیکنان فوتسال نیز گفت: وزارت ورزش دو میلیون تومان را برای هر نفر در نظر گرفته است و فدراسیون ناشنوایان نیز در مجموع یک میلیون پرداخت کرده است. البته پیگیر پاداش ریاست جمهوری هستیم تا این‌ها نیز برابر شنواها پاداش بگیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده نیز با حسین شمس همکاری خواهید کرد گفت: حسین شمس تاکنون بدون هیچ چشم‌داشتی به ما کمک کرده و الان هم علاقه دارد ادامه همکاری دهد. ما نیز علاقه‌مندیم و با توجه به اینکه می‌خواهیم فوتسال را از فوتبال تفکیک کنیم به فردی نیازمندیم تا این کار را انجام دهد و چه کسی بهتر از حسین شمس که باور و اعتقاد قلبی به خدمت به ناشنوایان دارد.

کاظم نظم‌ده در پایان با انتقاد از عملکرد صداوسیما در انعکاس اخبار موفقیت‌های تیم ملی فوتسال ناشنوایان تاکید کرد: تلویزیون، اخباری مثل مصاحبه بازیکن باشگاه‌های درجه چند دنیا را نشان می‌دهد اما خبر قهرمانی فوتسال و بازگشت این تیم را پخش نمی‌کند. این در حالی است که روزنامه‌های سوئد غوغا کرده بودند و در خبرهایشان از واژه‌هایی مثل "غول‌کشی ایرانی‌ها و شاهکار ایرانی" در صدر رسانه‌ها و با تصاویر رنگی استفاده می‌کردند. این نشان می‌دهد که شنوا و ناشنوا یا معلول و غیر معلول برایشان مهم نیست. امیدوارم این‌ها تلنگری به صدا و سیما باشد تا در آینده، بیشتر به این رشته‌ها پرداخته شود.

تاریخ: 1390/9/8
موضوع: فوتبال
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: