برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش خبرنگار مهر از سنگاپور/ایران با ژاپن و عراق همسایه شد / از دماوند و تخت جمشید تا آجیل تبریز

غرفه فرهنگی کاروان ایران در کنار غرفه دو کشور عراق و ژاپن در دهکده بازی‌های المپیک نوجوانان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سنگاپور، یکی از تفاوت‌های بازی‌های المپیک نوجوانان با رقابت‌های این چنینی در سطح حرفه‌ای توجه به اصل ورزش و دور شدن از رقابت صرف برای مدال آوری است. نوجوانان از سراسر دنیا با رنگ و نژادهای مختلف گردهم آمده‌اند تا دو هفته‌ای کنار هم زندگی کنند، با فرهنگ یکدیگر آشنا شوند و در کنار آن رقابت ورزشی نیز داشته باشند.

برپایی غرفه‌های فرهنگی در دهکده بازی‌های المپیک نوجوانان از اقدامات جالب توجه‌ای است که نوجوانان ورزشکار را با فرهنگ دیگر کشورها آشنا می کند. قاره‌های مختلف طی روزهای گذشته غرفه‌های فرهنگی خود را برپا کردند و از دیروز نوبت به کشورهای آسیایی رسید تا  در فضایی محدود کشور خود را به دیگران معرفی کنند.

کاروان ورزشی ایران نیز در بخش فرهنگی فعالیت‌هایی داشته و کنار دیگر کشورهای آسیایی غرفه‌ای کوچک اما زیبا را آراسته است. غرفه ایران در همسایگی غرفه دو کشور عراق و ژاپن واقع شده است. از سوی کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش شده تا غرفه‌ای آبرومند و در شان ایران آراسته شود.

در زمان ورود به غرفه ایران از میهمانان با شیرینی‌های ایرانی و آجیل تبریز پذیرایی می شود. شیرینی ایرانی کام میهمان را شیرین می کند و اشتیاقش را بیشتر تا با کشور پهناور ایران بیشتر آشنا شود،کشوری که نقشه آن روی دیوار غرفه دیده می شود و وسعت و قدمت آن برای همه جذابیت دارد.

روی دیوار غرفه تصاویر مختلفی دیده می شود. تصاویر زنان و دختران ایرانی با جامه‌هایی زیبا آراسته به حجاب اسلامی - ایرانی، تصاویر بزرگی از تخت جمشید و کوه زیبای دماوند، اماکن فرهنگی و تاریخی، گربه‌های زیبای نژاد ایرانی، رقابت ورزشکاران ایرانی در میایدن مختلف و ...  رو دیوار غرفه ایران دیده می شود.

صنایع دستی ایران را می شود در جاهای مختلف غرفه دید. روی زمین فرشی کوچک و در جاهای مختلف غرفه اجسامی دیگر که خاص ایران و ایرانی است.

در غرفه ایران البته کتابچه‌هایی مصور نیز دیده می شد، که تورق آن میهمان را با ایران باستان تا امروز آشنا می کرد. در غرفه فرهنگی ایران بازی هفت سنگ و الک و دولک نیز انجام می شود که برای میهمانان جذاب و تماشایی است.

در زمان خروج از غرفه ایران به هر میهمانی یک نشان اهدا می شود که روی آن نوشته شده است، تحصیل، تهذیب و ورزش. سه رکنی که شعار ایران در پیکارهای سنگاپور است.

برخی نوجوانان و کودکان سنگاپوری نیز با حضور در غرفه ایران خود را نقاشی و کارهای جانبی سرگرم م کنند.


تاریخ: 1389/6/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: