برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

از سوی وزارت ورزش و جوانان؛ فعالیت بانوان در رشته‌های کیک بوکسینگ و موی تای ممنوع شد

ورزش > رزمی  - همشهری آنلاین:
وزارت ورزش و جوانان با صدور ابلاغیه‌ای فعالیت بانوان را در دو رشته رزمی کیک بوکسینگ و موی تای ممنوع اعلام کرد.

براساس این دستورالعمل از این پس هرگونه فعالیت بانوان در رشته‌های رینگی از جمله کیک بوکسینگ و موی تای ممنوع است و فدراسیون‌هایی که این رشته‌ها را تحت پوشش دارند، می‌بایست در اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشند.

به گزارش مهر، مرضیه اکبرآبادی، معاونت ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان با تایید این خبر اظهار داشت: از میان رشته‌های رینگی تنها کیک بوکسینگ و موی تای در ایران فعال بودند که براساس بررسی‌های انجام شده فعالیت بانوان در این دو رشته ممنوع شد.

وی در مورد علت اتخاذ چنین تصمیمی گفت: با توجه به خشونتی که در این رشته‌هاست و خطری که برای سلامتی بانوان به جهت آن که مادران آینده خواهند بود دارد، همچنین نحوه برگزاری مسابقات، بافت رینگ و تماشاگران، برنامه‌هایی که قبل و بعد از مسابقات انجام می‌شود و در کل فرهنگ غالب بر این نوع رشته‌ها و مسابقات آنها که مغایر با فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست، چنین تصمیمی اتخاذ شد.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود اظهار داشت: در ایران رشته‌های رزمی که بانوان می‌توانند در آن به راحتی فعالیت کنند، کم نیستند، ضمن این که سایر رشته‌های ورزشی نیز گستردگی خوبی از حضور بانوان دارند.

وی در پایان تصریح کرد: در یک مورد با سفر تیم بانوان موی تای به مسابقات جهانی موافقت کردیم که آن هم فقط به دلیل بررسی و ارزیابی فنی بود که بررسی‌های ما در نهایت به اتخاذ چنین تصمیمی انجامید.

تاریخ: 1390/10/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: