برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

احداث بزرگ‌ترین زمین گلف خاورمیانه در پرند رئیس فدراسیون گلف: 4هزار ورزشکار سازمان یافته در کشور داریم

رئیس فدراسیون گلف کشور گفت: به زودی ساخت بزرگ‌ترین زمین گلف ایران با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مساحت 90 هکتار در منطقه پرند تهران با رعایت کامل استانداردهای جهانی آغاز خواهد شد.

کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه لرستان، با اعلام این مطلب گفت: لرستان یکی از استانهای بسیار فعال و مطرح گلف کشور است علیرغم سابقه کوتاهی که در گلف دارد توانسته حتی در سطح مسابقات سوپر لیگ کشور تیم عرضه کند.

وی با بیان اینکه چندین ملی پوش در رده سنی جوانان و بزرگسالان حاصل کار هیات گلف لرستان است اظهار کرد: لرستان را به عنوان یک استان پر ظرفیت و پراستعداد تلقی می کنیم و امید می رود در آینده این حرکت روبه جلو و پرشتابی را که در این رشته دارد ادامه دهد. فدراسیون گلف براساس برنامه 4 ساله ای که برای حضور موفق در بازیهای آسیایی کره و المپیک برزیل تدوین کرده است، حرکت می‌کند.

سعیدی با بیان اینکه فدراسیون گلف برنامه ای را تحت عنوان استعداد یابی تدوین کرده، تصریح کرد: تلاش براین است که با این مهم ظرفیتهای جدیدی را به گلف اضافه و سهمیه‌ای را برای اسپانسرسازی تیمهای ملی به استانها خواهیم داد که براساس برنامه استعداد یابی، گلف‌بازان به اردوهای آموزشی و تمرینی دعوت شده و بتوانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی گلف باشند.

رئیس فدراسیون گلف کشور با بیان اینکه برنامه داریم که با حمایت از گلف بازان کشور رقابت تنگاتنگی با کشورهای صاحب نام در این رشته داشته باشیم گفت: در حال حاضر در 22 استان گلف فعال است و چندین طرح سرمایه گذاری از جمله احداث زمین گلف توسط بخش خصوصی در تهران، البرز، کرمان، اردبیل، مازندران ، اصفهان و خراسان در دست احداث است.

وی در خصوص زمین گلف لرستان اظهار کرد: زمینی توسط شرکت توسعه پیش بینی شده که به عنوان زمین تمرینی و مسابقاتی در نظر گرفته شده و کار احداث آن شروع شود، اما با توجه به اینکه ازمنابع ملی تامین می شود هنوز اعتبار لازم تخصیص نیافته است.

سعیدی اضافه کرد: در حال حاضر 4 هزار ورزشکار سازمان یافته گلف در کشور داریم. از زمان ورود گلف به ایران بیش از 20 هزار نفر آموزشهای لازم را کسب کردند. از این تعداد 600 نفر خانمها هستند. امسال برای اولین بار مسابقات لیگ بانوان با حضور 8 تیم راه اندازی شد.

رئیس فدراسیون گلف کشور با اشاره به ورزش گلف در دانشگاهها گفت: انجمن گلف دانشجویان در وزارت علوم با همت اداره کل تربیت بدنی تشکیل شد و سال آینده جز تیم‌هایی است که در المپیاد ورزشی دانشجویی در مسابقات دانشگاههای جهان شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به مهمترین راهبرد فدراسیون گلف متذکرشد: 4 محور اصلی را برای توسعه گلف در نظر گرفته ایم، که قهرمانی، پشتوانه سازی، استعدادیابی وتوسعه زیرساختها از جمله احداث زمینهای گلف و تجهیزات و تقویت مهارتهای فنی و تخصصی گلف و گلف بانوان از جمله این محورهاست.

سعیدی یادآورشد:بانوان دررشته گلف برای شرکت در مسابقات جهانی می توانند باحجاب در این مسابقات شرکت کنند.

رئیس فدراسیون گلف در ادامه به احداث بزرگترین زمین گلف خاور میانه اشاره کرد و افزود: به زودی ساخت بزرگ‌ترین زمین گلف ایران با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مساحت 90 هکتار در منطقه پرند تهران با رعایت کامل استانداردهای جهانی آغاز خواهد شد و کار احداث یک زمین آموزشی و تمرینی زیر نظر مشاور استرالیایی شروع خواهدشد. در حال حاضر تحویل زمین و تهیه نقشه انجام شده که پیش بینی می شود ظرف مدت 2 سال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با رایزنی های فدراسیون گلف، انجمن وودبال آغاز به کار خواهد کرد خاطر نشان ساخت: این ورزش رشته‌ای تایلندی است که مشابه گلف است که از یک کلاپ و یک پاندول چوبی استفاده می‌شود و بیشتر در آسیایی شرقی رواج دارد که 40 کشور عضو سازمان جهانی وودبال هستند. ما هم در این انجمن شرکت کرده‌ایم و قصد داریم کلاس مربیگری را در ایران راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

کد خبر: 9010-04697
تاریخ: 1390/10/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: