برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کتابی برای کُند کردن روند پیری

کتاب «تمرینات قدرتی و بدنسازی برای سالمندان» با ترجمه نعیما خواجوی برای کُند کردن روند پیری ‌ویژه سالمندان تهیه شده است. این اثر به زودی توسط نشر علم و حرکت راهی بازار کتاب می‌شود.

نعیما خواجوی در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این نوشتار می‌کوشد با آموزش تمرین با وزنه، روند پیری، تحلیل و فرسودگی عضلات سالمندان به ویژه افراد 70 سال به بالا را کندتر کند.

وی ادامه داد: سالمندان با افزایش سن و محدود شدن کارایی ماهیچه‌هایشان از انجام ورزش به‌ویژه تمرینات قدرتی با وزنه به شدت می‌ترسند که ناشی از دلایل گوناگون مانند آشنا نبودن آنان با این ورزش‌ها به ویژه بدنسازی و تمرینات قدرتی است، در حالی که در کشورهای پیشرفته توجه به حفظ سلامتی سالمندان هفتاد سال به بالا به کمک ورزش، بخش‌ جدایی‌ناپذیر از برنامه‌های ورزشی محسوب می‌شود.

مترجم کتاب «تمرینات قدرتی و بدنسازی برای سالمندان» افزود: از دیگر دلایل بی‌توجهی به ورزش سالمندان در ایران می‌توان به کمبود اطلاعات پزشکان از سودمندی تمرینات‌ با وزنه برای این افراد اشاره کرد. این پزشکان نمی‌توانند کهنسالان و سالمندان را از آثار مفید این تمرینات آگاه کنند و آن‌ها را تنها به پیاده‌روی و راه‌پیمایی تشویق می‌کنند.

خواجوی درباره کتاب «تمرینات قدرتی و بدنسازی برای سالمندان» گفت: این اثر در هفت بخش به مضامین و جنبه‌های گوناگون برنامه‌های ورزشی پرداخته است و سعی دارد تا سالمندان را به تمرین و ورزش با وزنه تشویق کند.

استادیار دانشگاه تربیت معلم تهران افزود: کتاب مصور «تمرینات قدرتی و بدنسازی برای سالمندان» به وسیله جدول‌ها، برنامه‌های تمرینی، بیان راهکارها، پرسش‌ و پاسخ‌ و طراحی برنامه‌، به سالمندان در رویارویی با مشکلات برای انجام تمرینات بدنسازی با وزنه کمک می‌کند.
کتاب «تمرینات قدرتی و بدنسازی برای سالمندان» اکنون در مرحله چاپ است و به زودی از سوی نشر علم و حرکت منتشر خواهد شد.

تاریخ: 1390/10/25
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: