برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اصلاح ناهنجاری‌های بدن با ورزش‌های اصلاحی

نویسنده کتاب «کلیات حرکات اصلاحی» گفت: موضوع مورد مطالعه این کتاب، بررسی ضعف‌ها و ناهنجاری‌های اکتسابی دستگاه اسکلتی، عضلانی و مفصلی است. یکی از درمان‌های مهم این ناهنجاری‌ها، تحرک بدن و ورزش به‌طور اختصاصی با ورزش‌های اصلاحی است.دکتر امیر لطافت‌کار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: تعداد محدودی اثر مکتوب درباره موضوع حرکات اصلاحی منتشر شده است و به دلیل جدید بودن این رشته علمی و در حال گسترش بودن آن در دانشگاه‌های مختلف ایران، از نظر منابع مکتوب با محدودیت‌ روبه‌روست. در این کتاب سعی شده بخشی از محدودیت‌های علمی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حرکات اصلاحی و درمانی برطرف شود.

وی افزود: این نوشتار در دو بخش و یازده فصل به مباحث جدیدی مانند تعادل، سالمندی، خستگی و طراحی تمرینات پیلاتز برای اصلاح برخی از ناهنجاری‌ها پرداخته است.

دکتر لطافت‌کار ادامه داد: مبحث «حرکات اصلاحی» از درس‌های مقطع دکترا در رشته حرکات اصلاحی و درمانی محسوب می‌شود و کتاب «کلیات حرکات اصلاحی» نیز از جمله منابع این درس به‌شمار می‌آید.

مدرس دانشگاه تربیت معلم تهران گفت: اثر حاضر توسط متخصصانی که رشته اصلی و تخصصی‌‌شان حرکات اصلاحی و درمانی است، تالیف و تدوین شده است. در این کتاب بخش‌های مختلفی وجود دارد که در قسمتی از آن ناهنجاری‌های اسکلتی و جسمانی همراه با تمرینات مناسب و راهکارهایی برای برطرف کردن‌ آن‌ها ارایه می‌شود. 

لطافت‌کار افزود: این نوشتار به دلیل کاربردی بودن برای مخاطبان اصلی‌ یعنی دانشجویان تربیت‌ بدنی، با استقبال روبه‌رو شده است و اکنون برای چاپ دوم آماده می‌شود. 

کتاب «حرکات اصلاحی به‌ همراه تمرینات اصلاحی» در یازده فصل با محتوای «وضعیت بدنی و عوامل مؤثر بر آن»، «نقش عضلات ثبات‌دهنده عمقی در وضعیت بدنی»، «ستون فقرات و ناهنجاری‌های وضعیت بدن»، «وضعیت بدنی و ورزش»، «برخی از روش‌های ساده اندازه‌گیری وضعیت بدنی»، «تعادل، سالمندی و خستگی»، «ایستادن، خوابیدن نشستن و راه رفتن»، «روش‌های طراحی برنامه حرکات اصلاحی»، «برنامه تمرینات کششی و تقویتی برای ناهنجاری‌های مختلف بدن»، «معرفی تمرینات پیلاتز برای اصلاح برخی از ناهنجاری‌ها» و «تمرینات ویژه عضلات ثبات‌دهنده عمقی بدن» تالیف شده است و به مضامینی نظیر «اصل آمادگی تنه»، «کنترل و وضعیت»، «خط شاقولی»، «ارزیابی تعادل»، «کالیپر»، «اصول تست عضلانی»، «برنامه تمرینی برای ناهنجاری زانوی پرانتزی» می‌پردازد. 

نخستین چاپ کتاب «حرکات اصلاحی به‌همراه تمرینات اصلاحی» با شمارگان 1100 نسخه، 324 صفحه و به بهای 75000 ریال از سوی انتشارات آوای ظهور منتشر شده است.
تاریخ: 1390/10/28
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: