برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارش خبری/تعطیلی بزرگترین مجتمع ورزشی جنوبشرق/ سهم میلیمتری ریگانیها از ورزش

ریگان - خبرگزاری مهر: در حالی سهم هر ریگانی از ورزش چند میلیمتر است و لیگ فوتبال این شهرستان به دلیل نبود زمین فوتبال تعطیل شده که ادامه فعالیت بزرگترین مجتمع ورزشی جنوبشرق کشور نیز با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستانهای فهرج، ریگان و نرماشیر از محرومترین شهرستانهای استان کرمان هستند که در شرق استان و در معرض مشکلات ناشی از مرزهای شرقی کشور از جمله قاچاق انواع کالا قرار دارد و در این میان برای مصون نگه داشتن جوانان این شهرستانها از تهدیدهای مختلف توسعه زیر ساختهای ورزشی و فرهنگی در این مناطق ضروری است با این وجود ساخت ورزشگاههای مصوب هیئت دولت در شرق کرمان به تاخیر افتاده است بطوریکه سهم مردم ریگان و فهرج و نرماشیر از اماکن ورزشی تنها چند میلیمتر است و تنها امکانات موجود در شهر بم که مرکزیت شرق کشور را دارد متمرکز شده است.

تعطیلی لیگ فوتبال برخی شهرستانهای شرقی کرمان

این درحالی است که به دلیل خاکی بودن زمینهای فوتبال شرق استان کرمان لیگ فوتبال در شهرستان ریگان تعطیل شده است و ورزشکاران برای برگزاری مسابقات خود مجبورند صد کیلومتر را برای رسیدن به زمین چمن طی کنند اما یکی از مجتمع های بزرگ ورزشی که تنها امکان ورزشی ورزشکاران این شهرستانها است و بزرگترین مجتمع ورزشی جنوبشرق کشور نیز محسوب می شود مدتها است به دلیل مشکلات مختلف تعطیل شده است.

کاملترین مجتمع ورزشی جنوبشرق کشور نیمه تعطیل است

مجموعه ورزشی فجر بم که یکی از باشکوهترین و کاملترین مجموعه های ورزشی کشور است با سالنهای ورزشی گوناگون استخرهای مجزا برای آقایان و بانوان زمین چمن، زورخانه، سالن کشتی، سالن کاراته خوابگاه مجزا سوئیت های متعدد و ساختمان اداری، سالن کنفرانس و ... حدود 9 ماه است که مورد بی مهری و بی توجهی اهالی ورزش شهرستان و به خصوص مدیران ورزش استان قرار گرفته است.

با توجه به پایان قرار داد بخش خصوصی با این مجموعه و تبعات و صدماتی که به بدنه ورزش بم و شرق استان وارد شد و با توجه به در نظر گرفتن اینکه در چهار شهرستان شرق استان ریگان، فهرج، نرماشیر و بم فقط شهرستان بم از فضای ورزشی قابل توجهی برخوردار است و این ورزشگاه مورد استفاده ورزش جوانان و مردم شرق استان قرار گرفته است تعطیلی این مجموعه می تواند ورزش چهار شرهستان شرقی را تحت تاثیر قرار دهد در سه شهرستان دیگر هیچ گونه فضای ورزشی مناسبت حتی زمین چمن وجود ندارد و مردم این شهرستانها باید برای استفاده  از اماکن ورزشی به بم بروند اما بخش خصوصی در نگهداری مجموعه نهایت بی دقتی را داشته و خسارت سنگین به بدنه فیزیکی مچنمه فجر وارد شده  است.   در حالی که حدود 9ماه از پایان قرار داد بخش خصوصی گذشته هیچ گونه اقدامی از طرف مسئولین ورزش شهرستان و استان برای بازپس گرفتن این مجموعه صورت نگرفته است و این مجموعه با عظمت دچار مشکلاتی از قبیل بدهکاری قبوض آب و برق و خسارت ناشی به موتور خانه و سایر قسمتها و تعطیلی مکرر مجموعه در چند  ماه اخیر شده است.   بدهی میلیونی برق مجموعه و نداشتن گازوئیل برای روشن کردن سیستم گرمایشی از جمله مشکلات این مجموعه است و تاکنون هیچ گونه اقدامی برای راه اندازی دوباره این مجموعه از طرف مسئولین استانی صورت نگرفته است.
  محمد جواد قربانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: به دلیل وجود 70زمین خاکی غیر استاندارد در این شهرستان جوانان ریگانی برای  تمرین فوتبال و حضور در لیگ استان باید مسیر
100 کیلومتری ریگان بم را بپیمایند اما با توجه به تعطیلی ورزشگاه فجر بم جوانان رغبتی به ورزش فوتبال ندارد و این ورزش در شهرستان ریگان رو به تعطیلی است.
  وی گفت: در ریگان فقط یک سوله 400 متری برای انجام تمام ورزشها وجود دارد و این درحالی است که ریگان 60 هزار نفر جمعیت پراکنده دارد.   70 زمین خاکی سهم فوتبال ریگان از ورزش
  رئیس هیئت فوتبال ریگان نیز در این خصوص به مهر گفت: دهها زمین خاکی فوتبال در ریگان وجود دارد و عملا امکان برگزاری مسابقات لیگ در این شهرستان که از استعدادهای ورزشی خوبی نیز برخوردار است وجود ندارد.
  حسین چرخدار افزود: در گذشته نیز در این خصوص هشدار داده بودیم اما تاکنون اقدامی برای حل مشکل نبود فضای ورزشی در ریگان انجام نشده است و این مشکل در فهرج و نرماشیر نیز وجود دارد.  
  وی تصریح کرد: با این روند هر روز از تعداد ورزشکاران فوتبال کاسته می شود و احتمال صدمه خوردن به ورزشکاران سایر رشته ها نیز به دلیل غیر استاندارد بودن زمینهای ورزشی وجود دارد.
  وی گفت: قرار گرفتن شهرستان ریگان در مرز سیستان و بلوچستان و تهدید جوانان به مواد مخدر نیاز ضروری توجه مسئولان به ورزش را گوشزد می کند.
  چرخدار ادامه داد: برای استفاده از اماکن ورزشی بم که تنها شهر در شرق استان است که امکانات مناسب دارد ورزشکاران باید 100 کیلومتر راه را طی کنند و درنهایت با خواهش و تمنا بتوانند چند ساعت در آنجا تمرین کنند.
  وی تعداد زمین های خاکی ریگان را بیش از 70 زمین عنوان کرد و خواستار ایجاد حداقل یک زمین فوتبال چمن در ریگان شد.   افزایش اعتبارات ورزشی ریگان ضروری است/ مصوبه های ورزشی ریگان در انتظار تدبیر   فرماندار ریگان نیز با اشاره به مصوبه سفرهای دولت برای ایجاد زمین چمن فوتبال و یک سالن ورزشی گفت: تاکنون اعتباری در این زمینه دریافت نکرده ایم.
  محمد برزنگ افزود: ریگان به دلیل شرایط خاص منطقه ای نیاز به سرمایه گذاری برای ایجاد بسترهای فرهنگی و اجتماعی مناسب دارد و یکی از این عرصه ها ورزش است که تاکنون کمتر مورد توجه بوده است.
  وی خواستار تخصیص اعتبار مناسب به این بخش شد و گفت: صحیح نیت ورزشکاران ما برای چند ساعت ورزش یکصد کیلومتر را طی کنند و بعضا برای ورزش کردن نیز با مشکل مواجه شوند.
  برزنگ ادامه داد: تنها امکان ورزشی ریگان یک سالن کوچک برای ورزش بانوان و آقایان و چند زمین خاکی فوتبال است که بعضا توسط خود مردم ایجاد شده است.
  حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی نماینده  شرق استان کرمان در ملاقاتی که با وزیر ورزش و جوانان داشته قول وی را در خصوص واگذاری مجموعه بم به هیت ورزشی گرفته است که هنوز کاری در این خصوص صورت نگرفته در این میان این سوال نیز مطرح می شود که اگر این قول هم عملی شود بدهی های میلیونی بجا مانده تعطیلی مجموعه را چه کسی پرداخت می کند.
 
تاریخ: 1390/11/7
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: