برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

چگینی برترین مربی زورخانه جهان در سال 2011

تهران - دیپلم افتخار برترین مربی سال 2011 میلادی توسط 'محسن مهرعلیزاده' رییس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای به 'علی چگینی' سرمربی ایرانی تیم ملی ورزش زورخانه ای عراق اهداء شد.

به گزارش ایرنا، کمیته فنی فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای (IZSF) با بررسی آیین نامه و منشور اخلاقی فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، برترین های سال 2011 را انتخاب کرد.

این فدراسیون در بخش 'برترین مربی ورزش زورخانه ای' با قدردانی از تلاش های 'زبیر موگاگا' از اوگاندا و 'ماتیو ماوانگی' از کنیا، دیپلم افتخار را شایسته 'علی چگینی' مربی از جمهوری اسلامی ایران دانست.

در دیپلم افتخار فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای که توسط محسن مهرعلیزاده به استاد چگینی اهدا شد، چنین آمده است: بر اساس ارزیابی کمیته فنی و منشور اخلاقی IZSF و به پاس خدمات ارزنده جناب عالی در احیای ورزش زورخانه ای در جمهوری عراق به عنوان مربی برتر سال 2011 انتخاب می شوید.

سیدامیر حسینی دبیرکل IZSF با بیان این که 'صبر و دلسوزی' از جمله ویژگی های مثبت استاد چگینی است، افزود: وی حتی در زمان اوج حملات تروریستی و بمب گذاری ها در عراق، هیچ ترسی به دل راه نداد و آموزش ورزشکاران را با تحمل کمبود امکانات با جدیت و دلسوزی دنبال کرد.

علی چگینی سال 1334 در شهر قزوین متولد شد، از 15 سالگی در زورخانه شهید بهشتی (دژم) قزوین به ورزش پرداخت و از سال 1358 تا کنون به آموزش ورزش زورخانه ای اشتغال دارد.

وی که مدرک مربیگری درجه یک بین المللی ورزش زورخانه ای دارد از سال 1385 تربیت ورزشکاران عراقی را بر عهده داشته که نتیجه آن مقام های قهرمانی متعدد و متنوع آن کشور در رقابت های قاره ای، جهانی و جام جهانی است.

شاگردان عراقی علی چگینی در نخستین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جوانان آسیا در تاجیکستان در غیاب جوانان برومند ایرانی توانستند قهرمانی را از آن خود کنند.

زورخانه در عراق قدمتی چند صد ساله دارد، صدام دیکتاتور معدوم آن کشور آخرین زورخانه های این کشور را در شهرهای بغداد، کربلا و نجف در سال های میانی دهه 1980 میلادی تخریب کرد.

این کشور از اعضای موسس و فعال فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و وزیر ورزش و جوانانش نایب رییس IZSF است.

1346 / 1589

تاریخ: 1390/12/1
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: