برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

طوسی در گفتگو با مهر:مدالم را به بانوان ورزشکار ایرانی تقدیم می‌کنم/ به کسب سهمیه المپیک امیدوارم

بانوی دونده ایرانی با ابراز امیدواری از کسب سهمیه المپیک، خواستار آن شد که مسئولان فدراسیون دوومیدانی امکانات بیشتری را برای ارتقای سطح این ورزش مادر در اختیار بانوان کشورمان قرار دهند.

مریم طوسی، نخستین بانوی دونده طلایی ایران در رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص سطح مسابقات قهرمانی آسیا که در آن موفق به کسب مدال طلا شد، اظهار داشت: به دلیل اینکه همه رقبای من از کشورهای مختلف مثل قزاقستان، ویتنام و چین تایپه در این رقابت‌ها حضور داشتند سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا بود.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌اش برای کسب سهمیه المپیک گفت: با توجه به اینکه با ثبت رکورد 53.83 در ماده 400 متر داخل سالن مسابقات قهرمانی آسیا رکورد ایران را در این ماده بهبود بخشیدم، برای کسب سهمیه المپیک بسیار امیدوار شده‌ام.

طوسی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسابقات انتخابی المپیک اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد همه تلاش خود را می‌کنم تا بتوانم در این رقابت‌ها سهمیه المپیک را بدست بیاورم.

وی درخصوص برنامه‌اش برای شرکت در مسابقات جهانی نیز گفت: البته هنوز کاملا مشخص نشده که سهمیه ورود به مسابقات جهانی را کسب کرده‌ام اما اگر به مسابقات جهانی راه یابم همه تلاش خود را می‌کنم تا علاوه بر بهبود رکورد ایران در این رقابت‌ها یک مرحله هم نسبت به دوره گذشته صعود کنم.

دارنده نشان طلا از مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا همچنین درخصوص تمرین با مربی روس‌اش نیز گفت: با توجه به اینکه مربی روس من جزو قهرمانان جهان در دوره‌های گذشته بوده است تمرینات سختی را با من انجام  داد که از این تمرینات بسیار راضی‌ام چون نتیجه کار خود را در مسابقات قهرمانی داخل سالن دیدم.

وی افزود: با اینکه تنها سه ماه است که تمرینات خود را با مربی روس‌ام انجام می دهم اما توانستم در این مدت کوتاه نتایج بسیار خوبی را بگیرم به طوری که رکوردم در رنکینگ جهانی جای گرفت و در سایت فدراسیون جهانی هم مطرح شد.

طوسی در پایان با اعلام اینکه گردن آویز طلایم را به جامعه ورزش بانوان تقدیم می‌کنم، از مسئولان فدراسیون دوومیدانی خواست برای ارتقای سطح این ورزش مادر امکانات بیشتری را در اختیار بانوان قرار دهند.

به گزارش مهر، پنجمین دوره مسابقات داخل سالن آسیا از روز شنبه هفته جاری به مدت 2 روز در شهر هانگ ژو چین برگزار شد و مریم طوسی نخستین دونده زن ایرانی بود که توانست در این دوره از رقابت‌ها در ماده 400 متر داخل سالن نشان طلا کسب کند.


تاریخ: 1390/12/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: