برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بازتاب عملکرد درخشان دوومیدانی‌ ایران در مجامع بین‌ المللی

تهران - کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و اتحادیه بین المللی فدراسیون های دوومیدانی جهان با پرداختن به عملکرد دوومیدانی کاران ایران در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا در چین، به تمجید از عملکرد ایران پرداختند.

به گزارش ایرنا، کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا توسط تیم ملی دوومیدانی ایران در پنجمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا همچنین مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته است.

تیم ملی دوومیدانی ایران در این رقابت ها که در روزهای 29 و 30 بهمن ماه در شهر 'هانگ ژو' چین برگزار شد، با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز در جایگاه دوم پس از چین ایستاد.

کنفدراسیون دوومیدانی آسیا در گزارش خود مشخصا از 'رضا بوعذار' و 'مریم طوسی' یاد کرده و متذکر شده است که تیم ایران در دوهای سرعت در شرایط خوبی قرار گرفته است.

وی در ادامه به عملکرد 'رضا قاسمی' در دوی 60 متر اشاره کرده و آورده است دوومیدانی ایران با تکیه بر ورزشکاران خود توانسته به جایگاه نایب قهرمانی آسیا تکیه بزند.

اتحادیه بین المللی فدراسیون های دوومیدانی جهان (IAAF)‌ نیز با ارایه گزارشی از این مسابقه ها و رکورد شکنی های صورت گرفته در دو قسمت مردان و زنان، سطح این دوره از رقابت ها را بالا ارزیابی کرده است.

در گزارش iaaf‌ نیز عملکرد دوومیدانی کاران سرعتی کشورمان مورد توجه قرار گرفته است.

در گزارش اتحادیه بین المللی فدراسیون های دوومیدانی آمده است:‌ در پنجمین دوره مسابقه های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در چین، دو بار رکوردهای آسیا در پرش با نیزه زنان و پرش ارتفاع مردان شکسته شد که رکوردهای در خور تحسینی در این فصل از سال بود.

همچنین 9 بار نیز رکورد مسابقات داخل سالن آسیا شکسته شد تا سطح رقابت‌ ها نسبت به گذشته بالاتر رود.

در میان مدال آوران نیز، 9 بار رکوردهای ملی ورزشکاران جابجا شد که دو رکورد از این رکوردها مربوط به حسن حیدرپور در دوی 60 متر و مریم طوسی در دوی 400 متر بود.

فدراسیون بین المللی دوومیدانی با استناد به این موارد یادآورد شده است می‌توان سطح کلی رقابت‌ های 'هانگ ژو' چین را به نسبت مناسب ارزیابی کرد.

بر این اساس کمتر فردی می‌ تواند هفت مدالی که ورزشکاران ایران در این مسابقه‌ ها به دست آورده‌اند را کم ارزش قلمداد کند.

** واکنش های بین‌ المللی:

موفقیت ورزشکاران ایرانی در مسابقه های دوومیدانی داخل سالن آسیا در نخستین روز، واکنش‌ های مثبتی را در پایگاه اینترنتی کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و پایگاه اینترنتی اتحادیه بین ‌المللی فدراسیون‌ های دوومیدانی در پی داشت.

در این گزارش ‌های مشترک که حتی در پایگاه خبری جهانی با عکس طوسی و بوعذار منتشر شده بود، ضمن اشاره به موفقیت ‌های چینی‌ ها، از ایران به عنوان پدیده روز نخست یاد شده بود که دو مدال طلا در دوهای 400 متر زنان و مردان به دست آورده بود.

در این گزارش ‌ها، در بخشی به صورت مفصل در مورد موفقیت رضا بوعذار ورزشکاری که در دور پیشین رقابت‌ها دوم شده بود و در این رقابت ها مدال نقره‌اش را به طلا تبدیل کرده بود، اشاره شده است.

با این تفاسیر، عملکرد ورزشکاران ایرانی در مسابقه‌های داخل سالن آسیا بار دیگر پای دوومیدانی ایران را به پایگاه های خبری معتبر این رشته گشود.

اما نکته جالب، توجه رسانه های خبری معتبر جهان به کسب عنوان نایب قهرمانی ایران در آسیا است.

با نگاهی به تاریخچه چهار دوره گذشته این رقابت‌ها که دو دوره آن در ایران برگزار شده است، ورزشکاران کشورمان تا کنون 14 مدال طلا، 21 نقره و 23 برنز کسب کرده‌اند که با احتساب مجموع این نتایج می‌توان ایران را پس از تیم‌ های چین و قزاقستان، سومین تیم برتر تاریخ این مسابقه ها قلمداد کرد.

رده بندی مدالی این مسابقات به شرح زیر است‌:

رتبه/ کشور/ طلا/نقره/برنز/مجموع

1) چین/ 14/9/10/33

2) ایران/ 3/1/3/7

3) بحرین/3/1/2/6

4) قزاقستان/2/3/2/7

5) قطر/ 1/2/0/3

6) کویت/ 1/1/1/3

7) عربستان/ 1/0/0/1

8) ‍ژاپن/0/2/3/5

9) امارات/0/2/0/2

10) ویتنام/ 0/1/1/2

11) هنگ کنگ/0/1/0/1

11) عراق/0/1/0/1

11) کره جنوبی/0/1/0/1

14) قرقیزستان/0/0/1/1

14) هند/0/0/1/1

1346 / 1589

تاریخ: 1390/12/2
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: