برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سایه مرگ بر فصل جدید مسابقات موتورسواری سوپربایک

ورزش > اتومبیلرانی  - همشهری آنلاین:
اسکار مک‌اینتایر، موتورسوار استرالیایی، در آستانه‌ی مسابقات سوپر بایک ۲۰۱۲ جان خود را از دست داد. دو راننده دیگر هم مجروح شدند. در فصل گذشته این رقابت‌ها نیز قهرمانی ایتالیایی در حادثه‌ای مشابه جان سپرد.

حادثه‌ای مرگبار بر آغاز رقابت‌های جام جهانی موتورسواری "سوپر بایک" سایه انداخت. در "فیلیپ آیلند"، جزیره‌ای در ایالت ویکتوریای استرالیا، و در جریان مسابقات قهرمانی سوپر استاک ۶۰۰ سی‌سی، اسکار مک‌اینتایر، موتورسوار ۱۷ ساله‌ استرالیایی به زمین خورد و به شدت آسیب دید. کمک‌های پزشکی نتوانستند از مرگ او جلوگیری کنند.

در این حادثه که روز شنبه (۲۵ فوریه/ ۶ اسفند) در دور دوم مسابقه رخ داد، دو راننده‌ دیگر هم مجروح شدند.

"ب‌ام‌و"، تنها کارخانه‌ آلمانی‌ای که با محصولات خود در رقابت‌های سوپر بایک حاضر است، از مرگ این راننده‌ استرالیایی «به شدت» اظهار تأسف کرد: «ما به یاد خانواده‌ او هستیم و برای اسکار مک‌اینتایر احترام ویژه‌ای قائلیم.»

در فصل گذشته‌ مسابقات سوپر بایک هم مارکو سیمونچلی، قهرمان ایتالیایی موتورسواری، در کلاس "موتو جی‌پی" در "سپانگ" مالزی دچار حادثه‌ای مشابه شد و جان خود را از دست داد.

سوپر بایک رقابت با موتورسیکلت‌های "خیابانی" با حجم موتور تا ۱۰۰۰ سی‌سی است. البته ظاهر و توان فنی این موتورسیکلت‌ها بیشتر به موتورهای مسابقه‌ای شبیه است تا هم‌نوعان آنها در خیابان.

به گزارش دویچه‌وله، بیست‌وپنجمین دور مسابقات جهانی سوپر بایک از روز یکشنبه (7 اسفند) در "فیلیپ آیلند" استرالیا آغاز می‌شود. دور نهایی رقابت‌های ۲۰۱۲ هفتم اکتبر این سال در فرانسه برگزار خواهد شد. این مسابقات که از سوی فدراسیون جهانی موتورسواری (FIM) ترتیب داده می‌شوند، برای نخستین بار در سال ۱۹۸۸ برگزار شدند.

شش کارخانه تولیدکننده‌ موتورسیکلت، محصولات خود را به مسابقات ۲۰۱۲ فرستاده‌اند. آپریلا، دوکاتی و "ام‌وی آگوستا" از ایتالیا، کی‌تی‌ام اتریش، ب‌ام‌و آلمان و چهار تولیدکننده‌ ژاپنی هوندا، سوزوکی، کاوازاکی و یاماها مهم‌ترین سازندگان موتورسیکلت‌های مسابقات سوپر بایک هستند.
شش محصول ب‌ام‌و در نخستین روز مسابقات (یکشنبه) وارد پیست خواهند شد. آلمان خود راننده‌ای در این رقابت‌ها ندارد.

 

تاریخ: 1390/12/7
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: