برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

علیپور: در دو سال اخیر 89 مدال بین المللی کسب کرده ایم

تهران - رییس فدراسیون انجمن های ورزشی با اشاره به اینکه این فدراسیون در تفکر افزایش سطح مدال آوری خود است، گفت: در دو سال اخیر که از آغاز کار ما می گذرد، 89 مدال بین المللی در رشته های مختلف کسب کرده ایم.

به گزارش ایرنا، نشست خبری 'محمد علیپور' پیش از ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد که طی آن رییس فدراسیون انجمن های ورزشی برنامه های اجرایی شده 22 ماه اخیر و همچنین برنامه های آینده این فدراسیون را به اطلاع نمایندگان رسانه های جمعی رساند.

علیپور در خصوص دلیل راه اندازی این فدراسیون گفت: مشکلاتی برای هدایت و تحت پوشش قرار گرفن برخی رشته های ورزشی وجود داشت که با تاسیس فدراسیون انجمن های ورزشی این رشته های تحت پوشش قرار گرفتند، چراکه پیش از این رشته های فوق زیر نظر فدراسیون هایی فعالیت می کردند که هماهنگی لازم بین آنان وجود نداشت.

وی افزود: اوایل سال 89 فدراسیون انجمن های ورزشی تاسیس شد و در نخستین گام رشته سپک تاکرا تحت پوشش قرار گرفت و بلافاصله نیز عازم رقابت های بین المللی شد.

علیپور در خصوص تعداد رشته های تحت پوشش این فدراسیون گفت: در حال حاضر 15 رشته زیر نظر ما به فعالیت می پردازند و فدراسیون به دنبال استقلال و حمایت آنهاست تا این رشته ها بتوانند به خوبی توانایی های خود را به جامعه ورزشی نشان بدهند.

وی با اشاره به اهمیت بالای انجمن در سطح ورزش جهان گفت: به طور مثال ورزش دو و میدانی در سطح جهان به صورت انجمن فعالیت می کنند و ما نباید جایگاه انجمن ها را در ورزش ایران کوچک بدانیم.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی یادآور شد: ما از لحاظ فنی و اجرایی دخالتی در رشته های زیر نظر خود نداریم و تنها به دنبال حمایت و رساندن آنها به جایگاه بالایی هستیم، چراکه تمام آنها دارای مسوول و هیات رئیسه هستند.

وی افزود: در طول سال های گذشته رشته کبدی که به صورت انجمن فعالیت می کرد پس از رسیدن به جایگاه مناسب با تلاش و برنامه ریزی به فدراسیون تبدیل شد و خوشبختانه در بازی های آسیایی گوانگجو نیز به دو مدال دست یافت. دلیل این مساله ساماندهی خوب و نظم و انضباط بود و ما نیز سعی داریم به عنوان بازوی وزارت ورزش و جوانان با قدرت از رشته های تحت پوشش خود حمایت کرده تا توان انجمن ها را نشان بدهیم.

علیپور در پاسخ به این سوال که رشته های مختلف چگونه تحت پوشش این فدراسیون قرار می گیرند ادامه داد: این رشته ها از سوی وزارت ورزش کارشناسی شده و از سوی مسوولان به ما معرفی می شوند. البته ما در فدراسیون اولویت را به رشته هایی می دهیم که در بازی های آسیایی حضور داشته و مدال های آنان ارزش بیشتری دارد.

وی افزود: در سال 89 به 31 مدال و امسال هم 58 مدال رنگارنگ بین المللی کسب کرده ایم و معتقدم برای فدراسیون تازه کار انجمن های ورزشی که تنها 22 ماه از فعالیت آن می گذرد کسب 89 مدال در طول این مدت عملکرد خوبی است. همچنین در سال گذشته 84 نفر و امسال 235 ورزشکار را به مسابقات بین المللی اعزام کرده ایم.

علیپور گفت: همچنین یکسری از برنامه های همچون اعزام فلوربال به ژاپن و اعزام تیم راگبی هفت نفره به مسابقات قهرمانی آسیا و حضور تیم بانوان موی تای در قهرمانی آسیا برای نخستین بار شکل گرفت. ضمن اینکه تیم ملی فوتبالدستی ایران برای اولین مرتبه مدال برنز انفرادی قهرمانی جهان را کسب کرد و در بخش تیمی هم از رتبه نهم به پنجم صعود کرد.

وی اظهار داشت: در این مدت 5 مورد میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی، 17 پیکار قهرمانی کشور، 30 مقطع اردوی آماده سازی تیم های ملی و همچنین 39 کلاش آموزشی را داشتیم.

علیپور با اشاره به اینکه رشته های مختلف باید برای پیشرفت مسابقات لیگ را راه اندازی کنند، خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی کشور سالی یک مرتبه برگزار شده و دست مربی را برای انتخاب نفرات می بندد در حالیکه برگزاری لیگ شرایط را بسیار بهتر می کند به همین دلیل به رشته های تحت پوشش خود اعلام کردیم در سال 91 باید لیگ های ورزشی را راه اندازی کرده و به فکر قهرمانی کشور نباشند.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی با اشاره به اینکه برخی رشته های تحت پوشش این فدراسیون در بازی های آسیایی حضور خواهند داشت گفت: رشته های سپک تاکرا، دراگون بت و راگبی در بازی های آسیایی حضور دارند و سعی داریم تا حداقل دو رشته از آنها را به اینچئون کره جنوبی اعزام کرده و بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

وی در خصوص نقش بانوان در رشته های ورزشی این فدراسیون گفت: فدراسیون هیچ تفاوتی بین بانوان و مردان قائل نمی شود و خوشبختانه بانوان فدراسیون انجمن های ورزشی در طول این دو سال مدال های مختلفی را برای ورزش کشور کسب کرده اند.

علیپور در خصوص کمبودهای برخی رشته های ورزشی در کشور گفت: رشته ای چون بیس بال 19 سال پیش به عنوان فدراسیون کار خود را شروع کرد اما نه یک زمین استاندارد داشت و نه در مسابقات بین المللی شرکت می کرد و از زمانی که به عنوان انجمن تحت پوشش ما قرار گرفت نخستین زمین استاندارد راگبی را تهیه کرده و آنان را پس از هشت سال در تاریخ چهارم فروردین ماه به غرب آسیا اعزام می کنیم.

وی در خصوص تقویم ورزشی این فدراسیون گفت: برای سال آینده 700 برنامه ورزشی در رشته ای مختلف خواهیم داشت که نسبت به سال قبل 200 برنامه بیشتر است، البته در بیشتر رشته های ما امکانات آن در کشور توزیع نمی شود که باید برای تامین آن هزینه های زیادی انجام بدهیم و در این راستا همکاری مناسب وزارت ورزش باعث شد تا مشکلات چندانی نداشته باشیم.

علیپور در خصوص رشته های آبی تحت پوشش این فدراسیون گفت: متاسفانه دریاچه مناسب برای این رشته ها وجود ندارد و در این راستا از ارگان های مربوطه درخواست همیاری داشته ایم.

وی در پایان گفت: از لحاظ بودجه وزارت ورزش کمک خوبی به ما داشته است و رشته های تحت پوشش نیز به دنبال اسپانسر بوده و برخی از هزینه های خود را از این طریق تامین کرده اند و من متعقدم در ورزش نباید تنها به کمک دولت متکی بود.

3783**1440

تاریخ: 1390/12/8
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: