برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رجبلو:تبدیل فدراسیون بدنسازی وپرورش اندام به انجمن به ضرر ورزشکاران است

گرگان - نایب رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گلستان گفت: تبدیل این فدراسیون به انجمن، بدون شک به ضرر ورزشکاران این رشته و کل جامعه ورزشی ایران می باشد.

'عزت الله رجبلو' امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فدراسیون، از فدراسیون های پر مدال در سطح آسیا و جهان است و ورزشکاران این رشته با تمام مشکلات و سختی ها، مبارزه کرده و برای کشور افتخار کسب می کنند.

به گفته وی، ورزش پرورش اندام از سال 1320 در ایران پایه گذاری شد و اولین دوره رقابتهای آن با حضور تعدادی از قهرمانان آن زمان در آبان ماه 1324 در تماشاخانه دهقان در دو بخش آپولون و هرکول برگزار شد و این نشان از قدمت تاریخی این رشته ورزشی در ایران دارد.

وی تصریح کرد: در طول زمان ورزش مذکور که مورد توجه جوانان و علاقمندان قرار گرفته بود روز به روز توسعه یافته و ضمن برخورداری از موفقیت های برون مرزی، تعدادی از داوران این رشته با کسب کارت بین المللی از داوران خوب آسیا و جهان می باشند.

وی ادامه داد: این فدراسیون اکنون قریب به 7 میلیون ورزشکار در بیش از 8 هزار باشگاه ورزشی در سراسر کشور را تحت پوشش دارد و بالاخره 7 سال پیش دارای تشکیلات مستقل و فدراسیون شد و بعد از آن به آلبوم افتخارات این فدراسیون روز به روز فزونی بخشیده شد، حال با انجمن شدن، بدون شک مشکلات ورزشکاران این فدراسیون نه تنها دو برابر بلکه چندین برابر خواهد شد.

رجبلو که به عنوان مربی تیم های ملی نیز در فدراسیون مشغول به فعالیت می باشد و از باشگاه داران نمونه کشور نیز است، ادامه داد: اکنون پرورش اندام ایران به عنوان قطب جهان مطرح می باشد، ضمن این که ورزشکاران پاورلیفتینگ ایران که در مجموعه فدراسیون بدنسازی مشغول فعالیت هستند، بیشترین مدال آسیایی را برای ورزش کشور به ارمغان می آورند.

نایب رئیس هیئت بدنسازی گلستان افزود: هیج ورزشی مانند رشته ما، در کشور وجود ندارد که در کوچکترین روستاها با هزینه شخصی اداره می شود و مورد عدم حمایت دولت است و از سوی دیگر به جامعه ورزشی کمک می کند.

وی اظهار داشت: همه رشته های ورزشی به نوعی با رشته های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی در ارتباط هستند و تمرینات سایر رشته ها با لوازم بدنسازی صورت می گیرد و هیچ رشته ای با صدور مجوز از کمیسیون ماده 5 این تعداد باشگاه خصوصی و دولتی ندارد.

وی یادآور شد: 5 کمیته بزرگ از قبیل پاورلیفتینگ، پرس سینه، مچ اندازی، قویترین مردان، پرورش اندام و بادی کلاسیک در 4 رده سنی مشغول فعالیت می باشد که جمهوری اسلامی ایران در 3 کمیته این فدراسیون قهرمان بلامنازع جهان و آسیا است.

این مدیر باشگاه گفت: با توجه این که قریب به 7 سال است از فدراسیون وزنه برداری جدا شده ایم، اما خلاء های بزرگ ورزشی، آموزشی، مالی، اعزام به رقابتهای برون مرزی، کمبود بودجه های جاری و عدم جذب اسپانسر و عدم پخش از رسانه ملی، مشکلات عمده فدراسیون می باشد، اما ورزشکاران این رشته ها با تمام توان و قدرت خویش، چشم بر روی این مشکلات بسته و به افتخار آفرینی برای این کشور، متمرکز شده اند.

وی افزود:نداشتن فدراسیون و قرار گرفتن این جامعه بسیار بزرگ ورزشی و نیازهای روزمره ورزشکاران، مربیان و داوران، در آینده نه چندان دور مشکلات عدیده و غیرقابل جبران بر پیکره دولت وارد می کند و از سوی دیگر جای بسی تعجب است که فدراسیون های اسکواش، شطرنج، کبدی، اتومبیلرانی، گلف، بولینگ و رشته هائی از این قبیل حتی یک دهم فدراسیون ما گسترش، بسط از لحاظ کمی و کیفی ندارند، اما هیچ ادغامی برای آنان متوجه نیست و همه نگاهها معطوف به فدراسیونی با این همه تمام، نیرو و مدال آوری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در استانی مانند گلستان که مهد والیبال و بسکتبال، کشتی و کبدی است، همه باشگاه های آنها در مجموع به اندازه یک پنجم باشگاه های بدنسازی نمی شود و از لحاظ جذب افراد و ورزشکاران جای خود را دارد که هیچگان توان قیاس با فدراسیون بدنسازی وجود نخواهد داشت.

وی در پایان از همه مسئولان ورزش کشور به خصوص شخص وزیر ورزش درخواست نمود، در خصوص تبدیل وضعیت فدراسیون بدنسازی و زیر مجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی با حضور کارشناسان، اساتید، صاحب فن و تفکر این رشته، جلسه نقد و بررسی صورت گیرد، زیرا تصمیم غیرکارشناسانه به بدنه ورزش کشور، لطمه وارد خواهد کرد.

7467

تاریخ: 1390/12/17
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: