برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اکبرآبادی: حضور زنان ورزشکار باید در عرصه های بین المللی تقویت شود

تهران - معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: حضور زنان ورزشکار در عرصه های ورزشی، تبعات مثبت زیادی دارد و لذا باید حضور زنان ورزشکار مسلمان در عرصه های بین المللی تقویت شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'مرضیه اکبرآبادی' که در نشست نواب روسای فدراسیون های ورزشی سخن می گفت، روزمرگی را بزرگترین آفت برای رشته های مختلف ورزشی عنوان کرد و افزود: برای حضور قدرتمندانه در عرصه های بین المللی با هدف ارایه الگوی جدید از زن ورزشکار مسلمان، باید روند ایجاد فضای مناسب و حرفه ای برای رشته های المپیکی ادامه یابد.

وی با مطلوب خواندن نتایج به دست آمده توسط زنان ورزشکار کشورمان برای حضور در بازی های المپیک لندن، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد زنان در سال های اخیر اظهار داشت: سال 90، سال پرباری برای حوزه زنان بود و ما در اغلب رشته ‌ها توانستیم نتایج خوبی را در مسابقه‌ های رسمی کسب کنیم.

اکبرآبادی، در ادامه به اینکه هیچ تغییری در روند فعالیت های رشته های ناشنوایان، کونگ فو، آمادگی جسمانی و بدنسازی ایجاد نمی شود، گفت: این برنامه با هدف تجمیع در ساختار و انسجام بیشتر رشته های ورزشی انجام می شود و هیچ تغیییری در روند فعالیت های همگانی و قهرمانی این رشته ها ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به توسعه ورزش زنان در تمامی حوزه های قهرمانی، زیر ساخت ها و همگانی، تغییرات در ساختار این چهار فدراسیون گفت: فعالیت های ورزشی این رشته ها همانند گذشته پیگیری خواهد شد.

اکبرآبادی ادامه داد: در حال حاضر توزیع سهمیه بسیار محدود شده است و به ندرت مسابقات توزیع سهمیه برگزار می‌ شود اما نباید برنامه های ما در حوزه قهرمانی را به یک رویداد و به یک زمان خاص محدود کنیم.

وی با تبریک به فدراسیون ‌های اسکی، کبدی و دوومیدانی گفت: در وزارت ورزش و جوانان، یک بخش ویژه برای ورزش زنان در سه بخش مدال ‌آوری، امید مدال ‌آوری و مطرح شدن ورزش با کسب مدال در نظر گرفته‌ایم که فدراسیون‌ هایی که مجوز پوشش اسلامی را در مسابقه های بین‌المللی دارند، در این حوزه‌ ها قرار می‌ گیرند و به صورت تخصصی برای آن‌ ها برنامه‌ ریزی می‌ شود تا بتوانیم در مسابقه ‌های 2014 به نتیجه برسیم.

معاون امور زنان و توسعه ورزش همگانی ضمن تقدیر از تلاش های مسوولان فدراسیون فوتبال بویژه فریده شجاعی نایب رییس این فدراسیون برای لغو ممنوعیت حجاب برای فوتبالیست ها گفت: با این تصمیم گیری 'فیفا'، کشورهای علاقه مند به استفاده از پوشش اسلامی می توانند از حاصل تلاش های ایران در این خصوص بهره برداری کنند.

1828 / 1589

تاریخ: 1390/12/17
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: