برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

پیشنهاد هند برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2015

دهلی نو - هندوستان برای ارتقای سطح فوتبال خود، در پی سفر رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به این کشور، پیشنهاد میزبانی مسابقه های جام جهانی 2015 را به 'فیفا' ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، 'سپ بلاتر' رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) که بعدازظهر روز جمعه برای بررسی زیرساخت های ورزش هندوستان از جمله فوتبال برای برگزاری مسابقات به هند آمده است، روز شنبه با رییس جمهور و نخست وزیر هندوستان در این خصوص دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این باره گفت: ما اکنون به قراردادی که با اروپا و آفریقای جنوبی (برای میزبانی جام جهانی) داریم، محدود هستیم اما این چرخه در سال 2012 پایان می یابد و جام جهانی بعدی در مراکش خواهد بود و احتمال برگزاری جام بعد از آن در هندوستان وجود دارد.

بلاتر که به عنوان بخشی از برنامه ریزی برای جام های جهانی پیش از 2017 در حال انتخاب کشورهای مناسب است، اظهار امیدواری کرد که پیشنهاد هندوستان از سوی کمیته اجرایی 'فیفا' مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اطمینان دارم که این پیشنهاد به خوبی از سوی 'فیفا' مورد بررسی قرار می گیرد ولی نمی توانم هیچ تضمینی بدهم چون کمیته اجرایی 24 عضو دارد.

'پرافول پاتل'، رییس فدراسیون فوتبال هندوستان نیز ضمن بیان اینکه نسبت به پذیرش پیشنهاد هند از سوی 'فیفا' خوش بین است، اظهار داشت: هند به آهستگی از خواب بیدار می شود و پتانسیل هایش را در عرصه فوتبال نشان می دهد. چنانکه بلاتر گفت که علاوه بر کریکت، چشم انداز روشنی برای سایر ورزش های هند هم وجود دارد.

بلاتر در چهاردهمین سال ریاست خود در عرصه جهانی فوتبال، ابراز امیدواری کرد که پیش از پایان خدمتش در سال 2015، هندوستان را کشوری مطرح در این حوزه ببیند.

آساق ** 589 ** 1589

تاریخ: 1390/12/20
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: