برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ایران از کشورهای صاحب نام در رشته بولینگ وبیلیارد است

رشت - دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: هم اکنون ایران از کشورهای صاحب نام در رشته بولینگ و بیلیارد محسوب می شود.

'محمدعلی صادق زاده' عصر روز یکشنبه در حاشیه برگزاری جلسه هم اندیشی هیات بولینگ و بیلیارد استان گیلان در رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه ورزشکاران قدرتمند ایرانی در این رشته ورزشی خوش درخشیده و توانسته اند کشورهای صاحب نامی را پشت سر بگذارند.

وی اظهار کرد: حسین وفایی، یکی از همین ورزشکاران است که خوشبختانه عنوان قهرمانی رقابت های اسنوکر زیر 17 سال جهان را در اختیار دارد که این عنوان بزرگی برای ورزش کشور محسوب می شود.

وی بیان کرد: البته تداوم و استمرار قهرمانی بسیار مهمتر و مشکل تر است و ورزشکاری که بتواند عنوان قهرمانی جهان را کسب و همچنان در اختیار داشته باشد باید تلاش، تمرین و مشقات زیادی را پشت سر بگذارد.

دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور ادامه داد: با توجه به آمار ارایه شده از سوی فدراسیون جهانی بولینگ و بیلیارد، ایران در رشته اسنوکر که از زیر مجموعه های بیلیارد محسوب می شود رتبه سوم جهان را در اختیار دارد و نسبت به سال گذشته 26 پله صعود کرده است.

صادق زاده اضافه کرد: در حوزه بانوان نیز صعود چشمگیری داشتیم و بانوان ایران موفق به کسب رتبه هشتم برترین تیم های جهان در اسنوکر شده اند و این در حالی است که کشور انگلستان با آن سابقه طولانی و امکانات بسیار زیاد، پایین تر از ایران در رتبه نهم برترین های جهان قرار دارد.

وی افزود: هدف فدراسیون این است که بتوانیم در رشته بولینگ نیز سکوهای جهانی را فتح کنیم و به همین دلیل باید سرمایه گذاری ویژه ای را در این بخش داشته باشیم و هم اکنون این رشته در 9 استان فعالیت دارد که گیلان یکی از آن استان ها است.

صادق زاده ادامه داد: رشته های بولینگ و بیلیارد می تواند مدال های زیادی را برای کشور ما در مسابقات برون مرزی به ارمغان بیاورد و به همین دلیل مسوولان وزارت ورزش و جوانان کشور نگاه ویژه ای به این ورزش دارند.

دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد یادآور شد: همچنین این رشته می تواند به عنوان یک مکمل ورزشی محسوب شود چون در کشورهای دیگر پس از انجام تمرینات نفس گیر، به سراغ ورزش اسنوکر می روند تا ورزشکاران خود را از نظر روحی ریکاوری کنند.

به گزارش ایرنا، جلسه هم اندیشی هیات بولینگ و بیلیارد استان گیلان عصر روز یکشنبه با حضور محمدعلی صادق زاده دبیر فدراسیون، مسوولان اداره ورزش و جوانان گیلان، مسوولان، ورزشکاران و مربیان هیات بولینگ و بیلیارد استان گیلان در رشت برگزار شد.ک/3

7285/ 603/506

تاریخ: 1390/12/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: