برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

باقرزاده در گفتگو با مهر:شمشیربازی حق خود را از ورزش ایران نگرفت/ به مهمترین هدف نرسیدیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی در تشریح عملکرد این فدراسیون در سال جاری به حضور ملی‎پوشان این رشته در رقابت‎های مختلف انتخابی المپیک اشاره کرد و گفت: کسب سهمیه المپیک مهمترین هدف‌مان بود که هنوز به آن دست نیافته‎ایم.

فضل‌الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه پیش از بازی‎های آسیایی گوانگجو و پس از چند سال دوری از فدراسیون شمشیربازی دوباره به عنوان رئیس وارد این فدراسیون شد، عملکرد سال 90 فدراسیون شمشیربازی در بخش‌های مختلف را تشریح کرد.

ترکیب تیم‎های ملی را جوان کردیم
وی گفت: وقتی من آمدم مدت زمان کمی تا بازی‌های آسیایی گوانگجو باقی مانده بود به همین دلیل و به ناچار ترکیب تیم ملی را برای این بازی‌ها تغییر ندادیم اما بعد از آن در راستای جوان کردن تیم ملی قدم برداشتیم. این کاری بود که در طول سال جاری هم مدنظر قرارداده و اجرا کردیم.

مهمترین هدف توسعه شمشیربازی بود
رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه گسترش شمشیربازی مهمترین هدف‌مان برای امسال بود، یادآور شد: با انجام برنامه‌ریزی‌های موردنظر در این زمینه 80 تا 90 درصد به هدف خود رسیدیم، طوری که در حال حاضر اکثر استان‌های کشور یک سالن شمشیربازی با امکانات مجهز دارند. ضمن اینکه در زمینه‎های مربیگری و داوری هم با کمک کمیته آموزش دوره‌هایی را برگزار کردیم.

به مهمترین هدف نرسیدیم
وی دستیابی به سهمیه المپیک 2012 لندن را مهمترین هدف فدراسیون شمشیربازی برای امسال عنوان کرد و اظهار داشت: البته این هدفی است که هنوز به آن دست نیافته‌ایم. البته حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک همچنان ادامه دارد و امید زیادی داریم تا با شرکت در آنها صاحب سهمیه شویم به خصوص توسط شروین طلوعی که شانس زیادی دارد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: ‌البته برای کسب سهمیه المپیک کارهای زیادی انجام شد. لازم بود در این زمینه حضور مستمر در مسابقات جهانی که حکم انتخابی هم داشت شرکت می‌کردیم. هیچ رویدادی نبوده که نمایندگان ایران در آن شرکت نکرده باشند. ما حتی برای این موضوع بهترین مربیان را هم به خدمت گرفتیم.

پای خارجی‎ها را به لیگ شمشیربازی باز کردیم
وی با یادآوری اینکه سال گذشته برای نخستین‏‎بار یک بازیکن خارجی در لیگ شمشیربازی ایران شرکت کرد، خاطرنشان کرد: امسال اعتماد خارجی‌ها را برای شرکت در مسابقات باشگاهی کشورمان بیشتر جلب کردیم طوریکه در لیگ 90، چهار لژیونر از کشورهای اوکراین، سوریه و گرجستان برای تیم‌های مختلف باشگاهی بازی کردند. اینکه توانستیم پای خارجی‌ها را به لیگ کشورمان باز کنیم یکی از موفقیت‌های فدراسیون شمشیربازی در سال 90 به حساب می‌آید.

جلب رضایت سرخابی‌ها و سپاهان
باقرزاده با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته برای حضور بیشتر باشگاه‎های با سابقه در لیگ شمشیربازی تصریح کرد:‌ در این زمینه مذاکرات موفقی با مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال داشته‌ایم. آنها برای توجه و سرمایه گذاری روی شمشیربازی و تیم‌داری در سال آینده قول‌هایی داده‌اند. ضمن اینکه باشگاه سپاهان و مدیریت این باشگاه هم آمادگی خود را برای تیم‌داری در لیگ 91 شمشیربازی اعلام کرده است.

قرارداد میلیونی باشگاه‎ها با بازیکنان
وی حرفه‌ای‎تر بودن تیم‌های باشگاهی شمشیربازی از نظر انعقاد قرارداد با ورزشکاران و پرداخت حقوق به آنها را یکی دیگر از موفقیت‌های کسب شده در طول سال 90 عنوان کرد و در این زمینه توضیح داد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: من سال 82 برای اولین بار لیگ شمشیربازی را راه اندازی کردم و چهار دوره متوالی آن را برگزار کردم. این مسابقات سال به سال بهتر برگزار شد طوری که در سال چهارم ورزشکاران شرکت کننده بین 10 تا 13 میلیون تومان حقوق از تیم‌های خود می‌گرفتند.

وی ادامه داد: ‌اما طی 2 سالی که از فدراسیون شمشیربازی دور بودم تیم‌های به صورت هیئتی در لیگ شرکت می‌کردند و هیچ اسپانسری آنها را حمایت نمی‌کرد اما وقتی به فدراسیون برگشتم دوباره اوضاع و احوال لیگ را به سمت سا‌ل‎های اولیه مدیریتم سوق دادم. امسال لیگ نسبت به همیشه بهتر برگزار شد چون بازیکنان به خاطر انعقاد قرارداد و تعیین مبلغ آن با انگیزه بیشتری بازی کردند.

ورزشکاران‌مان ماشین خریدیند!
رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: امسال خیلی از بازیکنان را می‌دیدم که با ماشین شخصی خود به محل مسابقات یا اردوها تردد می‌کردند. ماشین دار شدن آنها به خاطر همان قراردادهایی بودند که با باشگاه‌های‌شان منعقد می‌کردند و در ازای آن پول دریافت می‌کردند.

حق‎مان را از ورزش ایران نگرفتیم
باقرزاده با بیان اینکه شمشیربازی در سال 90 حق خود را از ورزش ایران نگرفت، گفت: سالن ویژه شمشیربازی حق ما از ورزش ایران است که نتوانستیم امسال آن را پس بگیریم. این سالن در اختیار کشتی است در حالی که تمام امکانات آن ویژه شمشیربازی است و پیش از این هم توافق شده بود دوباره در اختیار ما قرار بگیرد اما امسال با وجود رایزنی‌های انجام شده نتوانستیم آن را پس بگیریم و این بزرگترین ضعف ما بود.

دو بودجه 500 میلیون تومانی برای امسال
رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد بودجه این فدراسیون هم توضیح داد و خاطرنشان کرد:‌ امسال 500 میلیون تومان از وزارت ورزش و 500 میلیون تومان هم از کمیته ملی المپیک در اختیار فدراسیون قرار گرفت. بودجه دریافتی از وزارت ورزش و جوانان برای توسعه، کمک به هیئت‌ها، برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی هزینه شد و بودجه کمیته ملی المپیک هم به حضور در رویدادهای بین‌المللی اختصاص یافت.

افزایش 25 تا 30 درصدی بودجه
وی گفت: برای سال آینده باید بودجه سالیانه ما باید حداقل 25 تا 30 درصد افزایش داشته باشد. ما برنامه‎های خود را به وزارت ورزش و جوانان ارائه کرده‌ایم وامیدواریم با افزایش بودجه ما موافقت شود.

یک میلیارد بودجه جدا از بودجه سالیانه
رئیس فدراسیون شمشیربازی در پایان گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: جدا  از بودجه سالیانه و برای ادامه برنامه‎های مورد نظر جهت گسترش شمشیربازی درخواست بودجه یک میلیارد تومانی از وزارت ورزش و جوانان کرده‌ایم چون برای اجرای برنامه‌های خود در این بخش نیازمند تهیه تجهیزات لازم هستیم.


تاریخ: 1390/12/23
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: