برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

دبیرکل کمیته ملی المپیک:حتی یک روز کاری را هم از دست ندادیم

کیش-دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: این کمیته با توجه به اتمام بازی های آسیایی گوانگجو و شروع رقابتهای گزینشی المپیک لندن سال پرکاری را پشت سرگذاشت بطوریکه حتی یک روز کاری را هم از دست ندادیم.

'بهرام افشار زاده' عصریکشنبه در گفت وگو با ایرنا بااشاره به فعالیت های کمیته ملی المپیک در سال 90، افزود: این کمیته از همان ابتدای سال بدون اینکه در باد موفقیت بازی های آسیایی گوانگ جو بخوابد با برگزاری جلسات مختلف با مسوولان کمیسیون ها و کمیته های ستاد تدارکاتی و مسوولین فدراسیون ها تلاش کرد تا کاروان قدرتمند و آماده ای را راهی بازی های المپیک لندن کند.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیته ملی املپیک برای تشویق و ایجاد انگیزه در بین قهرمانان حتی برای سهمیه گیران المپیک نیز پاداش در نظر گرفته و اقدام به افزایش حقوق مربیان کرده است.

افشارزاده در ادامه، برگزاری جلسات بررسی علمی برنامه فدراسیونها و همچنین تصویب نهایی برنامه فنی تیم های ملی که با حضور کادر فنی فدراسیون ها در بیش از 50 جلسه برگزار شده است، از جمله کارهای مهمی دانست که طی سال جاری در این کمیته انجام شد.

دبیرکل فدراسیون بازی های غرب آسیا تصریح کرد: تهیه نرم افزار سنجش و اندازه گیری قابلیت های جسمانی ورزشکاران تیم های ملی، برگزاری جلسات با مسوولین فدراسیون ها در حضور هیات اجرایی، برگزاری برنامه های منظم فرهنگی در اردوهای تیم ملی، تعیین و اعزام روانشناسان ورزشی برای تیم های ملی بطور تخصصی، مراقبت های پزشکی از ورزشکاران تیم های ملی چه قبل و حین مسابقه وچه بعد از حضور در رقابت ها، کنترل دوپینگ و آموزش های لازم جهت شناسایی داروهای ممنوعه، تعیین ناظرین فنی و تحلیلگران برای تیم های ملی بطور تخصصی، تعیین دستورالعمل و پرداخت حق الزحمه ورزشکاران و مربیان تیم های ملی از دیگر اقدامات مهم کمیته ملی المپیک است.

وی یادآور شد: ما حتی ناظرین فدراسیون ها را موظف کردیم بطور دائم در اردوها حضور داشته و بر کارها نظارت داشته باشند و برای اینکه ممکن بود بعضی مسائل از دید ما مخفی بماند به شخصه خودم با حضور در اردوی تیم های ملی از نزدیک با مربیان و ورزشکاران صحبت کرده و پیگیر کمبودها ومطالبات آنها شدم.

افشارزاده اظهار داشت: در ابتدای سال بودجه مورد نیاز را اعلام کردیم واگر این بودجه به موقع بدستمان برسد خیلی بهتر است از طرفی در جلسات هیات اجرایی کمیته بارها اعضای هیات بر حضور موفقیت آمیز در بازی های المپیک لندن تاکید داشته و پیگیر و راه گشای ما بودند بخصوص که مسوولین وزارت ورزش و جوانان نیز همکاری و هماهنگی خوبی با ما داشتند و حتی برای اینکه کاروان اعزامی کمبودی به هنکام حضور در دهکده بازیها نداشته باشند طی سفر به لندن و دیدار با مسوولین برگزارکننده بازی ها ضمن بازدید از امکانات پیش بینی های لازم را برای آسایش کاروان کرده ایم.

دبیرکل کمیته المپیک ضمن بیان این مطلب که این کمیته با بسیج تمامی داشته های نرم افزار و سخت افزاری خود قصد دارد کاروان قدرتمندی را عازم بازی های المپیک کند خاطرنشان کرد: برای معاینه ورزشکاران حتی فراتر از سال های گذشته در حال خدمت رسانی هستیم اخذ شرح و معاینات عمومی توسط پزشکان ورزشی، معاینات قب و عروق، معاینات ارتوپدی توسط متخصص و فو ق تخصص های ارتوپدی، معاینات دندانپزشکی و یا برخی آزمایشات کبدی که برای اولین بار صورت می گیرد، آزمایشات کلیوی ، تست های روانشناسی ورزشی، واکسیناسیون بر علیه دیفتری وکزار، هپاتیت ب و آنفلوانزا و دهها موارد دیگر نشان می دهد کمیته ملی المپیک طبق برنامه حداکثر توان خود را برای آماده سازی نفرات اعزامی به کار برده است.

وی تصریح کرد: کمیته ملی المپیک تاکید بسیاری به کارهای آموزشی و افزایش توان فنی مربیان ، مدیران و ورزشکاران دارد بطوریکه با برگزاری کلاس های متعددد آموزشی در آکادمی ملی المپیک تلاش بسیاری در افزایش دانش عملی جامعه ورزش ایران دارد همچنینن نخستین دوره آموزشی مدیریت ورزشی را نیز پشت سر گذاشتیم که این امر نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشورمان محسوب می شود بطوریکه کمیته علمی چند مرحله کارگاه آموزشی برای کادر فنی فدراسیون ها جهت آشنایی بیشتر با فرم های زمان بندی وتمرین و ارائه راهکارهای لازم در جهت ارتقاء سطح کیفی برنامه نویسی مربیان تیم های ملی برگزار کرد.

افشارزاده ادامه داد: بررسی اولیه برنامه های ارائه شده توسط اعضای کمیته علمی، بررسی مجدد 50 برنامه فنی فدراسیون ها و تصویب نهایی برنامه های 10 رشته باحضور کادر فنی تیمهای ملی و ارائه برنامه های نهایی شده به دیگر کمیته های فرعی ستاد بازی ها از دیگر اقدامات انجام شده در این کمیته است.

وی با اشاره به میزبانی ایران در دوره چهارم بازی ها غرب آسیا یادآور شد: اواخر اردیبهشت از روسای کنفدراسیون غرب آسیا و کمیته قواینن فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی دعوت کردیم تا از امکانات ما بازدید کنند، چهارمین دوره رقابت ها 20 تا 29 مهرماه سال 92 باحضور 13 کشور در 14 رشته به میزبانی سه شهر تهران، اصفهان و مشهد برگزار خواهد شد و بنا داریم از هر نفر 52 دلار دریافت کنیم. پیش از شهریور سال 92 بعد از بازی های رزمی داخل سالن و یا درمرداد سال 93 هم امکان برگزاری این رقابت ها را داریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درخاتمه ضمن اشاره به تفاهمنامه ورزشی کمیته ملی المپیک ایران با دیگر کشورها اظهار داشت: درعرصه بین المللی با رایزنی ها ودیدارهایی که انجام داده ایم تفاهم نامه های ورزشی خوبی با برخی کشورهای اروپایی جهت تبادل کارشناس، مربی وبرگزاری اردوهایی مشترک داشته ایم که در این باره برای تیم های ملی کشورمان اقدامات خوبی انجام داده ایم تا ورزشکاران عزیز بتوانند از امکانات دیگر کشورها نیز برای آماده سازی خود بهره ببرند.ک/3

1234/668

تاریخ: 1390/12/28
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: