برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اسکندری با مهر عنوان کرد:سیاه نمایی صداوسیما از ورزش بیلیارد/ فدراسیون بولینگ و بیلیارد نباید انجمن شود

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد از راه اندازی مجموعه‌هایی برای بازی بیلیارد محارم با یکدیگر در کشور خبر داد و گفت: صداوسیما به جای فرهنگ سازی برای رشد و توسعه این رشته ورزشی در اغلب فیلم‌ها و سریال‌های خود به سیاه نمایی ورزش بیلیارد می‌پردازد.

هاشم اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مهمترین دستاورد فدراسیون بولینگ و بیلیارد در سال 90 اظهار داشت: افتخارآفرینی حسین وفایی 17 ساله که برای نخستین بار در مسابقات جهانی اسنوکر قهرمان جهان شد از مهمترین دستاوردهای این فدراسیون در سال 90 است.

وی اضافه کرد: وفایی بعد از کسب این رتبه و اضافه شدن نامش به فهرست 32 نفره حرفه‌ای‌های جهان باید جذب آکادمی ملی بیلیارد انگلیس شود.

اسکندری بیان داشت: همچنین تربیت داوران در رشته ورزشی اسنوکر و بیلیارد از جمله دستاوردهای دیگر ما بوده است به طوری که هم اکنون بهترین داورها در این رشته‌های ورزشی متعلق به کشور ماست.

وی در ادامه در خصوص شایعه انجمن شدن این فدراسیون عنوان کرد: درحال حاضر بیش از 350 هزار نفر در کشور علاقمند به این رشته ورزشی هستند، ضمن اینکه رشته ورزشی بیلیارد در مسابقات جهانی دارای 32 مدال است پس چرا باید این فدراسیون تبدیل به انجمن شود؟

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد تصریح کرد: البته به نظر من این فدراسیون باید به دو فدراسیون بولینگ و فدراسیون بیلیارد تبدیل شود تا نتایج قابل قبولی بتوانیم از این رشته‌های ورزشی در کشور بگیریم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اسلامی فدراسیون‌های مجزایی برای این رشته های ورزشی تشکیل شده است، گفت: در اغلب کشورهای آسیایی برای این رشته‌های ورزشی سه فدراسیون مجزای بولینگ، اسنوکر و بیلیارد انگلیسی و فدراسیون پول (شامل رشته‌های ایت بال، ناین بال و تن بال) دارد.

اسکندری با بیان اینکه درکل کشور 27 مجموعه بولینگ و بالغ بر 1500 باشگاه بیلیارد داریم، گفت: تا دو سال گذشته تنها 101 خط بولینگ در کشور داشتیم در حالیکه هم اکنون 285 خط بولینگ در کشور ایجاد کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در رشته‌های بیلیاردی تا دو سال گذشته در رتبه 69 قرار داشتیم در حالیکه سال گذشته به رتبه 29 و امسال هم به رتبه سوم جهان دست یافته‌ایم.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در ادامه با ابراز تاسف از اینکه برخی از مسئولان بجای بهاء دادن به این رشته ورزشی در کشور فکر می‌کنند آدم‌های بدی در این رشته ورزشی مشغول فعالیت هستند در حالی که عمده افراد قهرمان این رشته جزء قشر تحصیلکرده دنیا هستند، گفت: صداوسیما به جای فرهنگ سازی برای رشد و توسعه این رشته ورزشی در اغلب فیلم‌ها و سریال‌های خود افرادی را که می‌خواهد به مخاطب با چهره منفی نشان دهد آنها را در فضایی دود گرفته و کنار میز بیلیارد به تصویر می‌کشد.

وی اضافه کرد: ما چندین بار با صداوسیما بر سر این موضوع نامه نگاری کرده‌ایم و خواستار آن شدیم که رسانه ملی برای نشان دادن چهره‌ای منفی از بازیگرانش ماهیت این ورزش مدال‌آور کشور را مخدوش نکند.

اسکندری در بخش دیگری از سخنانش برای رشد و توسعه این رشته ورزشی در سال آینده گفت: به دنبال راه اندازی مجموعه‌هایی خاص برای بازی محارم با یکدیگر هستیم تا مشکل شرعی هم در این زمینه به وجود نیاید.

وی همچنین در خصوص مسابقات برون مرزی رشته‌های ورزشی این فدراسیون گفت: دوازدهم فروردین‌ماه سال آینده ورزشکاران زیر 21 سال کشورمان را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا در رشته اسنوکر آسیایی و بیلیارد انگلیسی به هند اعزام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده ورزشکاران خود را در رده سنین مختلف به مسابقات اسنوکر آسیایی و بیلیارد انگلیسی که در قطر برگزار خواهد شد اعزام می‌کنیم، گفت: همچنین اوایل خردادماه سال آینده ورزشکاران خود را به مسابقات برترین‌های پاکت بیلیارد که در رده سنی آزاد برگزار خواهد شد، اعزام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ورزشکاران رشته بولینگ را در اردیبهشت ماه سال آینده برای حضور در مسابقات رنکینک آسیایی به مصر اعزام خواهیم کرد.

اسکندری در خاتمه درخصوص رشته ورزشی بولینگ نیز گفت: متاسفانه هم اکنون فاصله ورزشکاران‌مان در این رشته ورزشی با ورزشکاران حرفه‌ای کشورهای مختلف بسیار زیاد است اما با انجام یک برنامه‌ریزی دقیق به دنبال این هستیم که ظرف دو سال آینده فاصله خود را در این رشته ورزشی با سایر کشورها به حداقل برسانیم.


تاریخ: 1390/12/29
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: