برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

جهان بینی در گفتگو با مهر:10 تا 15 درصد مردم قم ورزش می‌کنند/ برگزاری اولین المپیاد ورزش محلات

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در حال حاضر 10 الی 15 درصد مردم قم ورزش می‌کنند و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش است.

عباس جهان بینی در گفتگو با خبرنگار مهر، توسعه ورزش همگانی را یکی از برنامه‌های جدی اداره کل ورزش و جوانان استان دانست و اظهار داشت: زمانی که بنده به این سمت منصوب شدم ورزش همگانی در انزوا قرار داشت و به نوعی مظلوم واقع شده بود. از این رو توسعه ورزش همگانی در دستور کار قرار گرفت و در این مدت توانسته‌ایم به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه گرایش مردم به ورزش همگانی راضی کننده نیست، تصریح کرد: در حال حاضر 10 الی 15 درصد مردم در قم فعالیت ورزشی دارند که آمار مورد نظر ما 50 درصد مردم است و این نشان دهنده راه طولانی ما برای دستیابی به آماری رضایت بخش برای توسعه ورزش همگانی است.

جهان بینی گفت: تلاش می‌کنیم از طریق توسعه ورزش در میان کارکنان دولت، طلاب، دانش آموزان و... در راستای رشد ورزش همگانی گام‌های موثرتری برداریم.

اولین المپیاد ورزش محلات قم برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری اولین المپیاد ورزش محلات استان قم در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این المپیاد با مشارکت نیروی مقاومت بسیج، کانون‌های مساجد، اداره کل آموزش و پرورش و برخی نهادهای دیگر در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار خواهد شد.

وی ایجاد پایگاه‌های ثابت ورزش قهرمانی در سطح شهر با همکاری شهرداری قم را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در راستای توسعه ورزش همگانی برشمرد.

جهان بینی با ابراز خرسندی از توجه بیش از پیش طلاب و روحانیون به ورزش همگانی گفت: با توجه به تعداد طلاب و روحانیونی که در استان قم ساکن هستند، در بخش ورزش طلاب تلاش‌های خوبی انجام شده و تاسیس اداره تربیت بدنی در حوزه علمیه و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی برای این قشر و خانواده‌های آنها، به مسیر رشد ورزش همگانی در استان کمک قابل توجهی کرده است.

بومی‌گزینی مهمترین استراتژی

وی به وضعیت تیم‌های ورزشی استان در مسابقات قهرمانی کشور و راهبرد بومی گزینی در ورزش قم اشاره کرد و افزود: بیش از 66 تیم از استان قم در مسابقات مختلف ورزشی در سطح کشور شرکت کرده‌اند که از این تعداد 37 تیم در مسابقات لیگ برتر و دسته اول حضور دارند که این آمار برای ورزش قم یک موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

جهان بینی ادامه داد: بومی گزینی و استفاده از نیروهای داخلی استان در تیم‌های ورزشی به عنوان یک استراتژی برای ورزش استان در نظر گرفته شده، به طوری که در تیم‌های بسکتبال، هندبال و والیبال مردان و زنان با این راهبرد به موفقیت‌های خوبی در سطح کشور رسیده‌ایم، ضمن اینکه در سالی که گذشت 30 مدال جهانی و بین المللی توسط ورزشکاران قمی کسب شد.

نزدیک به 400 مکان ورزشی در قم وجود دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به موضوع زیرساخت‌های ورزشی استان تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی تنها سه مکان ورزشی در قم وجود داشت، اما در حال حاضر 88 مکان ورزشی وابسته به اداره کل ورزش و جوانان و بالغ بر 300 مکان ورزشی مربوط به سایر ارگان‌ها و یا بخش خصوصی در قم وجود دارد.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد هیئت‌های ورزشی مکان اختصاصی دارند اما در مورد ورزش‌هایی نظیر اسکیت و تیر و کمان به علت شرایط خاص نوع ورزش‌ها، نیاز به فضاهای ویژه‌ای برای استقرار این هیئت‌ها داریم و در تلاش هستیم طی یک یا دو سال آینده این مسئله را حل کنیم.


تاریخ: 1391/1/6
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: