برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

12 ماه ورزش ایران - مهر/قهرمانی والیبال ایران در آسیا و تحقیر فوتبال بحرین/ حذف عجیب سپاهان

خبرگزاری مهر- گروه ورزشی: هفتمین ماه سال 1390 بیشتر تحت تاثیر نخستین قهرمانی تیم ملی والیبال در آسیا، شکست 6 بر صفر تیم ملی فوتبال بحرین مقابل ایران و همچنین انتخاب محمد بنا به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی جهان بود.

 به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین ماه سال 1390 دستخوش اتفاقات خوب و بد زیادی در ورزش ایران بود، نخستین قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در آسیا، شکست تحقیر آمیز تیم ملی فوتبال بحرین در ورزشگاه آزادی، حذف سپاهان از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با رای کمیته انضباطی AFC و انتخاب محمد بنا به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی توسط فیلا، راه نیافتن تیم ملی بسکتبال به المپیک و  ... از جمله این اتفاقات بود. در ماه مهر اتفاقات و نتایج دیگری نیز در ورزش ایران رقم خورد که در زیر به آن اشاره شده است:

اول مهر:
- در جلسه هیئت مدیره باشگاه مس کرمان مصوب شد، سیدنصرالله گنجعلی خانی با حکم عبدالرضا داوری رئیس هیئت مدیره این باشگاه، جایگزین حمید حاج اسماعیل‌زاده مدیر عامل دوران انتقالی باشگاه مس کرمان شود. وی فعالیت خود را به عنوان مدیرعامل باشگاه مس کرمان از اول مهرماه به طور رسمی آغاز کرد.

سوم مهر:
- تیم ملی بسکتبال ایران پس از چند پیروزی متوالی با شکست برابر اردن از حضور در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا بازماند، این تیم برای کسب عنوان پنجم این مسابقات در ووهان چین به مصاف لبنان رفت و با نتیجه 87 بر 65 پیروز شد و در نهایت به عنوان پنجم دست یافت.

چهارم مهر:
- کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا چهارم مهرماه اعلام کرد تیم فوتبال سپاهان به دلیل استفاده از دروازه بان دو اخطاره در دیدار رفت برابر السد قطر در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا نتیجه این بازی را 3 بر صفر باخته است. سپاهانی ها این بازی را یک بر صفر برده بودند. 

پنجم مهر:
- کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه اعتقاد دارد فرهاد مجیدی همچنان می‌تواند به تیم ملی کمک کند، خداحافظی او از تیم ملی را پذیرفت، وی در بیانیه‌ای، ضمن احترام به تصمیم شخصی فرهاد مجیدی مبنی بر کناره‌گیری از تیم ملی، آن را پذیرفت.

ششم مهر:
- تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران با شکست 2 بر یک مقابل سوون‌ سامسونگ کره‌جنوبی از راهیابی به جمع چهار تیم برتر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باز ماند.

- تیم فوتبال سپاهان ایران در حالی برابر السد در قطر به پیروزی 2 بر یک دست یافت که با توجه به شکست 3 بر صفر در بازی رفت  که با رای AFC به دلیل استفاده این تیم از یک بازیکن دو اخطاره رقم خورد نتوانست به مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

هفتم مهر:
- تیم ملی والیبال ایران در دیدار نهایی شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا با برتری مقابل چین برای نخستین بار در طول تاریخ این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی دست یافت. در این دیدار که با حضور 12 هزار تماشاگر برگزار شد تیم ملی ایران موفق شد حریف خود را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

نهم مهر:
- رقابت‌های کبدی قهرمانی جوانان آسیا در بخش پسران در شهر کودای مالزی با کسب عنوان نایب قهرمانی برای تیم ایران به پایان رسید.

- پنجمین دوره رقابت‌های جودوی قهرمانی نوجوانان آسیا در حالی  با حضور 107 جودوکار در قالب 17 تیم به میزبانی لبنان در بیروت  برگزار شد که تیم ایران در بخش پسران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. ضمن اینکه در بخش بانوان تیم دختران جودوکار کشورمان برای نخستین بار با کسب دو مدال نقره و یک برنز بعد از تیم‌های قزاقستان، هندوستان و کره شمالی عنوان چهارم را کسب کرد.

دهم مهر:
- چهاردهمین دوره مسابقات کانوپولوی قهرمانی آسیا پس از برگزاری دیدارهای فینال این رقابت‌ها در دو بخش زنان و مردان به پایان رسید  و تیم ایران به عنوان قهرمانی رسید.

سیزدهم مهر:
- حمید درخشان در پایان هفته نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر به همکاری اش با شاهینی ها  به صورت توافقی پایان داد و فیروز کریمی هدایت این تیم را بر عهده گرفت ضمن اینکه علی دادگر نیز به عنوان مدیر عامل باشگاه شاهین بوشهر منصوب شد.

پانزدهم مهر:
- در پایان رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور بزرگداشت دهه کرامت که روزهای 14 و 15 مهر در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد تیم خراسان رضوی الف به مقام قهرمانی دست یافت و تیمهای تهران و مازندران نیز دوم و سوم شدند.

شانزدهم مهر:
- رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان به دلیل پرداخت نشدن حق و حقوقش از سوی فدراسیون تکواندو از سمت خود کناره گیری کرد.

نوزدهم مهر:
- جلسه فوق العاده هیئت رئیسه فدراسیون تکواندوی کشورمان با حضور تمامی اعضا تشکیل شد که در نهایت اعضا تصمیم رئیس فدراسیون مبنی بر پذیرش استعفای رضا مهماندوست از سرمربیگری تیم ملی را مورد تایید قرار دادند.

- تیم ملی فوتبال ایران سومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل را  در ورزشگاه آزادی و در حضور 83 هزار نفر تماشاگر با پیروزی 6 بر صفر مقابل بحرین به پایان رساند تا علاوه بر تحقیر حریف در ورزشگاه آزادی، صدر جدول رده بندی گروه پنجم را از قطر پس بگیرد و به تنهایی صدرنشین جدول شود.

- باشگاه پرسپولیس در آستانه سه روز مانده به پایان مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا، مراحل اداری ثبت هیئت مدیره و اساسنامه در ثبت شرکت ها را به انجام رساند.

بیستم مهر:
- در پایان هفتمین دوره رقابت‌های واترپلوی رده‌های سنی و عموم آسیا در شهر "پالم بانگ" اندونزی که با قهرمانی جوانان ایران همراه شد و حامد ملک خانبانان به عنوان فنی‌ترین بازیکن این رقابت‌ها برگزیده شد . تیم ایران در این رقابتها در بازی فینال موفق شد با نتیجه 9 بر 7 مقابل تیم ازبکستان به برتری رسیده و بر سکوی قهرمانی بایستاد.

بیست و یکم مهر:
- تیم کاراته زیر 21 سال ایران با مجموع یک مدال طلا و یک مدال برنز در بخش مردان به عنوان نایب قهرمانی هفتمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی امیدهای جهان در کشور مالزی دست یافت.

بیست و دوم مهر:
- تیم ملی ووشوی ایران عنوان نایب قهرمانی خود را در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در آنکارای ترکیه تکرار کرد. در این دوره از رقابتها ووشوکاران ایرانی موفق به کسب 6 طلا، دو نقره و سه برنز شدند.

بیست و سوم مهر:
- سومین روز از رقابتهای قایقرانی قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک لندن با کسب نخستین سهمیه المپیک کایاک تاریخ ایران در بخش زنان همراه بود. در این مسابقات آرزو معتمدی در فینال ماده کایاک  200 متر زنان در حالی با عنوان چهارم به کار خود پایان داد که با توجه به اینکه قایقرانان اول تا سوم این ماده در رقابتهای جهانی موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند، جواز حضور در بازیهای لندن را بدست آورد.

بیست و چهارم مهر:
- همکاری‌های دوجانبه باشگاه سپاهان و لوکا بوناچیچ سرمربی پیشین تیم فوتبال این باشگاه با توافق طرفین به پایان رسید. پس از نشست سه ساعته علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان با لوکا بوناچیچ، همکاری‌های دو جانبه با رضایت و توافق دو طرف خاتمه یافت.

- فدراسیون جهانی شنا (فینا) تغییرات اخیر در فدراسیون شنای ایران و حضور غلامرضا جعفری به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون را تایید کرد. جعفری جایگزین آیت اللهی در فدراسیون شنا شده بود.

- فدراسیون جهانی کشتی محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران را به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی جهان در سال 2011 میلادی انتخاب کرد.

- چهاردهمین دوره مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک لندن با کسب 32مدال برای کشورمان و کسب عنوان قهرمانی در مجموع مدالها برای نخستین بار در این قاره، به پایان رسید.در این رقابت ها که جنبه انتخابی المپیک لندن را داشت، قایقرانی کشورمان برای نخستین بار در تاریخ رشته آبهای آرام صاحب  دو سهمیه المپیک توسط احمدرضا طالبیان در کایاک هزار متر مردان و آرزو معتمدی در کایاک 200 متر زنان شد.

بیست و پنجم مهر:
- کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا به درخواست باشگاه سپاهان پرونده استفاده این باشگاه از بازیکن دو اخطاره را بررسی کرد و در پایان با تایید رای کمیته انضباطی این کنفدراسیون، نتیجه نهایی بازی رفت را 3 بر صفر به سود تیم السد قطر اعلام کرد. دیدار رفت تیم های فوتبال سپاهان ایران و السد قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی روز 23 شهریورماه با پیروزی یک بر صفر تیم سپاهان به پایان رسید که این تیم از رحمان احمدی درون دروازه خود استفاده کرد و بعد از بازی مشخص شد این بازیکن دو اخطاره بوده است. سپاهان بازی برگشت را 2 بر یک برد اما با این رای تیم السد به دور بعدی صعود کرد.

بیست و نهم مهر:
- مرحله سوم و پایانی مسابقات دوومیدانی باشگاه‌های کشور با قهرمانی تیم نفت و نایب قهرمانی تیم ذوب آهن اصفهان به پایان رسید.


تاریخ: 1391/1/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: