برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

زنان عربستان سعودی برای نخستین بار در بازی های المپیک شرکت می کنند

اصفهان - روزنامه 'الرای العام' کویت از نخستین حضور ورزشکاران زن عربستان سعودی در بازی های المپیک 2012 لندن خبر داد و نوشت: در طول تاریخ برگزاری بازی های المپیک، برای نخستین بار است که زنان عربستان سعودی اجازه یافته اند در این بازی ها حضور پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه روز دوشنبه نوشت: مقامات عربستان سعودی در حالی مجوز حضور زنان ورزشکار این کشور را در بازی های المپیک 2012 لندن صادر کرده اند که فشارهای کمیته بین المللی المپیک و سازمان های دفاع از حقوق بشر بر این کشور رو به افزایش بود.

بر اساس این گزارش، کمیته بین المللی المپیک، سال گذشته قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کشورهای عضو این کمیته باید به منشور بازی های المپیک پایبند باشند و حداقل یک ورزشکار زن را در این بازی ها شرکت دهند.

روزنامه 'الشرق' عربستان سعودی نیز از 'دلما ملحس' سوارکار زن عربستانی که دو سال قبل در بازی های المپیک نوجوانان در سنگاپور شرکت داشت، به عنوان یکی از نامزدهای اصلی برای شرکت در بازی های المپیک 2012 لندن نام برد.

پیش از این کشورهای عضو کمیته بین المللی المپیک به جز عربستان سعودی، قطر و برونئی در رقابت های بانوان بازی های المپیک 2008 پکن نماینده داشتند.

قطر به تازگی اعلام کرد، این کشور در بازی های المپیک 2012 لندن فقط یک شناگر زن به نام 'ندا وفا عرکجی' اعزام می کند.

قطری ها همچنین مدعی شدند، قطر در زمینه توسعه ورزش بانوان تلاش می کند و این کشور در بازی های کشورهای عربی که ماه دسامبر سال گذشته در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد، به نتایج درخشانی به خصوص در رشته های تیراندازی و ژیمناستیک دست یافته است.

کشور کوچک برونئی نیز پس از تهدید کمیته بین المللی المپیک مبنی بر محرومیت این کشور در صورت موافقت نکردن با حضور بانوان این کشور در بازی های المپیک 2012 لندن اعلام کرد، این کشور با حضور بانوان در بازی های المپیک موافقت کرده است.

مخالفت مقامات عربستان سعودی با حضور بانوان در مسابقات بین المللی و بازی های المپیک موجب شد تا فشارهای بین المللی بر این کشور افزایش یابد.

مخالفت عربستانی ها با فعالیت های ورزشی بانوان موجب شد تا 'هیومن رایس ووچ' یکی از سازمان های دفاع از حقوق بشر که مقر آن در آمریکا قرار دارد، در ماه گذشته میلادی بیانیه شدید الحنی را علیه عربستان سعودی صادر کند و برخورد حکومت عربستان سعودی با ورزش بانوان را مغایر با حقوق بشر بداند.

در همین حال بسیاری از روزنامه ها و شبکه های اینترنتی عربستان سعودی در روزهای گذشته از موافقت 'امیر نایف بن عبدالعزیز' ولیعهد عربستان سعودی با حضور ورزشکاران زن عربستان سعودی در بازی های المپیک 2012 لندن خبر دادند.

7132 / 1589

تاریخ: 1391/1/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: