برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مهمترین رویدادها و افتخارات ورزشی آذربایجان شرقی در شش ماهه دوم سال 90

تبریز- ورزش آذربایجان شرقی در شش ماه دوم سال گذشته شاهد رویدادها و افتخارآفرینی ورزشکاران استان هم در عرصه ملی و هم در عرصه های بین المللی بود.

نخستین روزهای شش ماهه دوم سال گذشته با برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در تبریز و قهرمانی هند و نایب قهرمانی پاکستان همراه بود و تیم ملی توانست در این مسابقات عنوان سوم را از آن خود کند.

عنوان سومی تیم دوچرخه سواری تایم تریل استان در مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری مسابقات فوتسال جام صنعت و رسانه، قهرمانی گسترش فولاد سهند در مسابقات بین المللی بدمینتون ارمنستان، قهرمانی آذربایجان شرقی در رقابت های والیبال نشسته ترکیه، درخشش شناگران استان در آسیا و کسب 9 مدال توسط مجتبی ولی پور، علی شکول و حسام صمدی، قهرمانی لیلا زارع در مسابقات شطرنج نابینان کشور، کسب مقام سومی پتروشیمی در تور آنتالیای ترکیه، اماده شدن شهرداری تبریز برای حضور در لیگ برتر والیبال، مدال نقره سجاد حیاتی در مسابقات کاراته مالزی و امضا تفاهم نامه همکاری ورزشی با ارضروم ترکیه از دیگر رویدادهای مهم ورزش استان در این ماه بود.

کسب سهمیه المپیک توسط میلاد وزیری در رشته تیراندازی با کمان یکی از مهمترین اتفاقات ورزشی استان در آبان ماه گذشته بود.

تجلیل از ورزشکاران برتر استان، افتتاح مرکز آمادمی جودو شمال غرب در تبریز، نایب قهرمانی بانوان دو و میدانی کار استان در کشور، برگزاری لیگ راگبی کشور در تبریز، قهرمانی ممی پور و یعقوبی در مسابقات تنیس با ویلچر کشور، صدرنشینی تیم فوتبال ساحلی شهرداری تبریز در لیگ برتر منطقه جنوب و دعوت از هفت کشتی گیر ناشنوای استان به تیم ملی از دیگر رویدادهای مهم این ماه ورزش استان بودند.

کسب سهمیه المپیک توسط سجاد هاشمی دو و میدانی کار استان، قهرمانی تیم سرای نوظهوری در ترامپولین قهرمانی کشور، درخشش شیرجه روهای استان در مسابقات کشوری، نایب قهرمانی سحر رهنما در لیگ برتر پینگ پنگ، قهرمانی تیم دو صحرانوردی در کشور و کسب مدال نقره فرزاد باهر ارسباران در رقابت های شمشیربازی جام جهانی تهران اتفاقات مهم ورزش استان در آذرماه گذشته بود.

اما در دی ماه سال گذشته تیم فوتبال ساحلی شهرداری تبریز توانست در اولین حضور خود عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را کسب کند.

همچنین نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال نابینایان با درخشش ورزشکاران استان، دعوت از چهار رکابزن به تیم ملی، برگزاری مسابقات اتومبیلرانی آف رود در تبریز و راهیابی تیم گلبال استان به لیگ یک از دیگر رویدادها و افتخارات ورزشی استان در این ماه بود.

قرارگرفتن پرویز هادی کشتی گیر سنگین وزن استان در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد، پیوستن هادی برگی زر به تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز و بهبود وضعیت این تیم در جدول رده بندی لیگ یک، حضور کی روش در تبریز و نشست با مربیان استان، راهیابی تیم هندبال شهرداری تبریز به لیگ برتر و افتتاح بزرگراه مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز توسط وزیر راه و شهرسازی از اتفاقات مهم ورزشی در بهمن ماه گذشته بود.

اسفند ماه سال گذشته نیز که با نایب قهرمانی تیم والیبال نشسته گسترش فولاد تبریز در لیگ برتر و راهیابی تیم والیبال نشسته شهرداری تبریز به لیگ برتر همراه بود.

البته در این ماه تیم دبیری تبریز یکی از نماینده های فوتسال استان در لیگ برتر به دنبال کسب نتایج ضعیف از گردونه رقابت ها حذف شد اما تیم شهرداری تبریز توانست با صعود به لیگ برتر سهمیه از دست رفته را برای استان حفظ کند.

تجلیل از 51 جوان نخبه و موفق استان، قهرمانی تیم جوانان و بزرگسالان استان در رقابت های هالا قهرمانی کشور و دعوت از 39 کاراته کای استان به تیم های ملی از دیگر اتفاقات ورزشی آخرین ماه سال گذشته بود.

7233/587

تاریخ: 1391/1/11
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: