برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

دبیر فدراسیون تیراندازی:‌عملکرد تیراندازان در سال 90 چشم گیر بود

تهران - دبیر فدراسیون تیراندازی کشورمان عملکرد تیراندازان ایران در سال 90 را خوب ارزیابی کرد و کسب دو سهمیه المپیک در طول یک سال گذشته را بهترین نتیجه فدراسیون تیراندازی دانست.

نواب نوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ همواره ما را متهم می کردند که تنها در ورزش بانوان عملکرد خوبی داشتیم اما خوشبختانه سال 90 یک مرد و یک زن موفق به کسب سهمیه المپیک در لندن شدند که همین مسئله انتقادهای مطرح شده را رد می کند.

دبیر فدراسیون تیراندازی تصریح کرد:‌ در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه قطر،تیراندازی ایران در تمامی رشته هایی که حضور داشت در جمع پنج تیم برتر آسیا بود.

وی افزود:‌ این مسئله باعث شد تا اکثر مقامات تیراندازی کشورهای آسیا به این نکته که ایران به جمع پنج تیم برتر آسیا پیوسته است، اذعان داشته باشند.

نوری عملیاتی شدن پروژه آکادمی تیراندازی آسیا در ایران را نقطه عطفی در عملکرد فدراسیون تیراندازی در سال 91 عنوان کرد و گفت:‌ مسوولان کنفدراسیون آسیا و فدراسیون بین المللی تیراندازی از عملکرد ایران تشکر کرده اند.

وی گفت:‌ در شرایطی که این پروژه سال گذشته به ایران واگذار شد و پس از گذشت سه ماه چینی ها نیز مجوز راه اندازی آکادمی را دریافت کردند، اما درایران تاکنون هفت کلاس آموزشی برگزار شده است حال آنکه چینی ها هنوز اقدامی انجام نداده اند.

نوری در واکنش به این پرسش که برخی از کمیت کلاس های آکادمی تیراندازی آسیا در ایران انتقاد می کنند، گفت:‌ تلاش ما برگزاری کلاس های باکیفیت و رده بالا در تیراندازی بوده است در غیر این صورت به راحتی می توانستیم کمیت دانش پژوهان را بالا ببریم.

وی در خصوص برنامه های سال جاری فدراسیون تیراندازی گفت:‌ در برخی از رشته های ورزشی همچون اهداف پروازی عقب تر از اهداف ثابت هستیم و موفق به کسب سهمیه المپیک نشده ایم.

نوری گفت:‌ در سال جاری بر روی این رشته تمرکز جدی خواهیم داشت و تلاش می کنیم فاصله تیراندازان خود را با تیراندازان برتر جهان کاهش دهیم.

وی افزود: حضور قابل قبول در المپیک مهمترین برنامه فدراسیون در شش ماه نخست سال است، بنابراین تلاش می کنیم آماده ترین تیراندازان ایران راهی لندن شوند.

نوری در ادامه خاطرنشان کرد: ملی پوشان تیراندازی ایران در المپیک لندن اواسط خردادماه آینده مشخص خواهند شد.

وی در خصوص احتمال کسب نخستین مدال تیراندازی ایران در لندن نیز گفت:‌ باید قدم به قدم پیش برویم، از تیراندازان خود انتظار کسب مدال نداریم اما ناامید هم نیستیم چرا که تیراندازی که در مسابقات جهانی مدال می گیرد، می تواند در المپیک نیز مدال آور باشد.

نوری در ادامه به جوانگرایی در تیراندازی ایران اشاره کرد و گفت: امروز بیش از50 درصد از تیم ملی تیراندازی ایران را جوانان تشکیل می دهند.

به گفته وی، مدال آوری در سنین پایین تر راحتتر است چرا که جوانان جسارت بیشتری دارند و از نام حریفان خود نمی ترسند.

دبیر فدراسیون تیراندازی در واکنش به این پرسش که چرا فدراسیون در رشته اهداف متحرک یکی دیگر از رشته های متداول تیراندازی در جهان فعالیتی ندارد،‌ گفت: اگر چه تهیه تجهیزات اهداف متحرک هزینه فراوانی برای فدراسیون در بر ندارد اما کشف استعدادها و پرورش آنان در این رشته زمان بر و پر هزینه است و حداقل به چهار سال کار نیاز دارد.

وی افزود:‌ برای استعداد یابی و آموزش تیراندازان در این رشته حداقل به سالی یک میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم، بنابراین در شرایطی که در تامین منابع مالی سایر رشته ها مشکل داریم، منطقی نیست که رشته دیگری را اضافه کنیم.

1346/**1440

تاریخ: 1391/1/14
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: