برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

عباسی: ورزش نقش مهمی در افزایش طول عمر انسان ها دارد

تهران - همایش بزرگ ورزش همگانی به منابسبت هفته سلامت و تندرستی با حضور 'محمد عباسی ' وزیر ورزش وجوانان، ' مرضیه دستجردی' وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمع کثیری از ورزشکاران و سالمندان صبح امروز ( جمعه ) در پارک ولایت تهران برگزار شد..

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این همایش بزرگ ابتدا حرکات کششی ورزش همگانی توسط حیدرقاسمی نژاد از پیشکسوتان ورزش همگانی و رییس انجمن صبحگاهی فدراسیون همگانی با همراهی حاضرین انجام شد و سپس مرشد عباس شیر خدا با نوای ضرب و زنگ خود فضایی خاص به مراسم بخشید.

وزیر ورزش و جوانان در همایش فوق طی سخنانی به اهمیت توسعه ورزش همگانی و توجه به سلامت سالمندان و پیشکسوتان از طریق ورزش پرداخت و گفت: در اهمیت ورزش همگانی همین نکته کافی است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود ورزش را برای همه به خصوص جوانان لازم و برای سالمندان و پیشکسوتان لازم و واجب دانستند.

وی گفت: در همین ابتدای سخنانم باید به این موضوع اشاره کنم که شاید تلقی برخی در جامعه از نام وزارت ورزش و جوانان این باشد که جایگاهی برای پیشکسوتان و سالمندان در نظر گرفته نشده است در حالی که وزارت ورزش به صورت جامع وکلان به همه اقشار توجهی خاص و ویژه دارد و ما برای سالمندان و پیشکسوتان نیز تا جایی قائل به احترام هستیم .

وزیر ورزش افزود: در همه فدراسیون ها کمیته های ورزش همگانی تشکیل داده ایم ضمن اینکه یک انجمن مخصوص سالمندان و افراد میانسال در فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت می کند که اثرات آن را هر روز شما در جامعه و در پارکها و فضاهای عمومی مشاهده می کنید و می بینید که هر روز بر تعداد ورزشکاران میانسال و سالمندان افزوده می شود. ضمن اینکه وزارت ورزش هر هفته روزهای 5 شنبه و جمعه در سراسر ایران نمونه چنین همایش هایی را با شکوه تمام برگزار می کند.

وی افزود:یک تحقیق علمی در دنیا برای دو برابر شدن عمر انسان صورت گرفته که یکی از شاخصه های مهم و تاثیر گذار این تحقیق ورزش کردن است بنابراین باید ورزش همگانی آنقدر توسعه یابد که به عنوان یک ضرورت در زندگی روزمره مردم جای گیرد.البته ورزش بایستی مطابق سن و جسم افراد در نظر گرفته شود تا سلامت افراد مد نظر قرار گیرد.

در این مراسم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز طی سخنانی گفت: بدون شک یکی از ارکان اساسی سلامت در جامعه ورزش است و من از وزارت ورزش و جوانان و شهرداری تهران تشکر می کنم که در هفته سلامت، این همایش بزرگ را برگزار کردند تا جامعه را نسبت به ورزش بیش از پیش حساس کنند و به سالمندان نیز خداقوت می گویم که با این حرارت به ورزش می پردازند.

در این همایش که ساکی زاده مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان، اکبرآبادی معاون توسعه همگانی و بانوان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مدیران ستادی وزارت ورزش نیز حضور داشتند ایازی معاون شهرداری تهران به تشریح اهداف شهداری تهران در توسعه فضاهای ورزشی و توجه به ورزش محلات پرداخت.

حضور بانویی با 104 سال سن در همایش فوق از جمله نکات جالب توجه بود که از سوی وزیر ورزش و جوانان ، شهرداری تهران ، وزیر بهداشت و حاضرین به شدت مورد تشویق قرار گرفت و هدایایی نیز از سوی مسئولین به وی اهدا شد.

1587

تاریخ: 1391/1/18
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: