برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزشکاران آذربایجان غربی سال گذشته 14 مدال جهانی به دست آوردند

ارومیه - مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی، از کسب 14 مدال جهانی توسط ورزشکاران شایسته آذربایجان غربی در سال 90 خبر داد و گفت: مدال های جهانی کسب شده نسبت به سال 89، 56 درصد افزایش داشته است.

'علی ملااحمدی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: در این مدت علاوه بر مدال های جهانی، 70 مدال بین المللی و 21 مدال آسیایی نیز توسط ورزشکاران استان آذربایجان غربی کسب شده است.

وی ادامه داد: مدال آوران نام آوری همچون محسن شادی، سیامند رحمان، کاوه موسوی، ناصر حسن زاده و قهرمانانی در رشته های فوتبال نابینایان، کبدی مردان و زنان، دوومیدانی کم بینایان، قایقرانی، هاکی، ورزش های رزمی، پینگ پنگ جانبازان و والیبال، افتخارآفرینان شایسته ای برای استان آذربایجان غربی و ایران هستند.

ملااحمدی، مجموع دعوت شدگان و انتخاب شدگان استان آذربایجان غربی به اردوی تیم های ملی را 249 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 132 نفر به اردو دعوت شدند و 117 آنان به عضویت اصلی در آمده و به همراه تیم های ملی به مسابقات برون مرزی اعزام شده اند.

وی، کسب 178 مدال طلا، 160 نقره و 202 برنز مسابقه های قهرمانی ایران را از دیگر افتخارات استان آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: میزبانی 60 مسابقه و اعزام به 448 مسابقه قهرمانی ایران، منطقه ای و متمرکز باشگاهی و المپیاد، کسب این تعداد مدال را حاصل شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت بیش از 10 مسابقه بین المللی و آسیایی، 7 میزبانی مراودات مرزی و 7 اعزام به مسابقات مراودات مرزی (بر اساس انعقاد قرارداد با کشورهای همسایه) صورت گرفته است.

ملااحمدی، تعداد هیات های ورزشی استان آذربایجان غربی را 48 هیات عنوان کرد و گفت: برگزاری 56 کلاس آموزش مربیگری و 21 کلاس داوری، از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته بود.

وی، تعداد بیمه شدگان و ورزشکاران ساماندهی شده در سطح استان را 103 هزار و 644 نفر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته بیش از 3200 نفر افزایش یافته است.

ملااحمدی گفت: از این تعداد بیمه شده ورزشی، 25 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند.

7126/583

1589

تاریخ: 1391/1/19
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: